_Manne_ Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 och dom andra två firrarna då ? vilka blev det ?mvh manne
Ricke Postat 13 september 2009 Författare Postat 13 september 2009 Nyfiken i en strut hehehe, bilder kommer ikväll ,men kan ju skriva att det var 2st Pholidichthys leucotaenia köpte 2st för at vara på den säkra sidan att en iallafall växer ut o blir en stor o fin ålgobie
Ricke Postat 13 september 2009 Författare Postat 13 september 2009 hehe det som crashat är mina planer på att skaffa 2 blå o 2 gula chromis och 1 blå atlant kirurg och sedan en elddvärgkejsare.Nu måste jag plocka bort någon eller några av dem för att karet inte ska bli överbelastat.
Ricke Postat 13 september 2009 Författare Postat 13 september 2009 Jag fick inte mandarinen på bild denna gången ,men ska göra en fiskfilm senare i veckan o då blir det bättre bilder på allt nytt Köpte en nästan död fungia som håller på o repar sig allt mer.
Sillen Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 Blir lite nyfiken på vad en blå atlant kirurg är. Har du något latinskt namn?
Ricke Postat 13 september 2009 Författare Postat 13 september 2009 Acanthurus coeruleus är det latinska namnet.
Sillen Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 Tackar för svaret!Visste inte det svenska namnet på den, finns i och för sig massor av fiskar jag inte vet namnet på.
Aqua_Max Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 Nu när du har skaffat ålgobies, ska du fortsätta att köra utan sand på botten? Enligt de artbeskrivningar jag har sett om Pholidichthys leucotaenia så rekommenderas det att man har bottenmaterial som de kan gräva i för att de ska må bra...
Ricke Postat 14 september 2009 Författare Postat 14 september 2009 Tanken är väl at jag ska ha ett tunt lager lite längre fram. har lite grus under revet nu som de kan ha tills jag skaffar mer grus, de grävar inte förren de blitt stora o det tar nog några månader hehe.Annars är det ingen sandvändare av det slaget vill ha grus mer för att bygga ett bo inte för att leta mat i som jag förstått.
Ricke Postat 19 september 2009 Författare Postat 19 september 2009 En fråga, tänkte mata min fungia för den börjar se bättre ut nu, men vad är bäst o mata med?
stigigemla Postat 19 september 2009 Postat 19 september 2009 Hos mig äter de fryst artemia och mysis. Ge bara räkorna en klump först. Annars är de där och river.
Ricke Postat 22 september 2009 Författare Postat 22 september 2009 jahapp, jonas var här innan o mätte lite och föga min förvåning så visa hans nitrat test 0 och det var ju underbara nyheter han mätte hemma först o då gav det utslag så det är inte paj Sedan visa hans refraktometer 1.021 vilket oxå är bra enligt mej.Så de värdena gjorde mej glad med tanke på hur lite teknik jag har och börjar belasta karet mer o mer har inte gjort ett vattenbyte på 5 veckor ska tillläggas oxå men kommer ett till helgen bara för att det är lön
Ricke Postat 22 september 2009 Författare Postat 22 september 2009 Slänger med en helbild trots att det inte hänt så mycket
Ricke Postat 23 september 2009 Författare Postat 23 september 2009 Fick lite korallkäk igår av jonas oxå i utbyte mot en fragg Korallerna verkar gilla det iallafall skivorna Körde med lite punkmatning med spruta o slang.Var 2 olika pulver käk jag blanda som man sedan blada med vatten o häller i.
Laggeman Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Hade jag varit du så hade jag ökat upp salthalten till 1.024.
Ricke Postat 23 september 2009 Författare Postat 23 september 2009 varför? har kört samma salthalt i 3 snart 4 år.Ska tilläggas att jag brukar ligga mellan 1.019 - 1.022
stigigemla Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 Stenkoraller brukar gå bättre i litet högre salthalt.Jag brukar ha 1.023 till 1.025.
Ricke Postat 24 september 2009 Författare Postat 24 september 2009 Nu har jag mest mjuka koraller några få lps o en sps o de ser ut att må fint.
Ricke Postat 26 september 2009 Författare Postat 26 september 2009 har nu funderat en liten stund o det lutar åt att detta karet läggs ner om jag hittar en köpare på det levande o sten o karet utan min armatur o pumpar som jag ska spara till ett annat projekt till framtiden, då detta karet inte får flytta med nästa gång vi fglyttar så då blir det förhoppningsvis till hus eller en bostadsrätt där man kan bygga in karet och göra ett rum bakom för alla prylar osv.Kommer nog inte uppdatera denna tråden mer pga det.det nya karet kommer bli med optiwhite framruta och vara ca L115 x H60 x B70 blir nästan samma storlek fast rektangulärt.
Ricke Postat 2 oktober 2009 Författare Postat 2 oktober 2009 Nya bud heheVill förklara att om karet säljs så blir det inte förren till nästa sommar/ höst pga utlandsresa några veckor o vet ej om karet klarar sig så länge.Det får gå kvar tills dess sen får vi se, kanske inte ens flyttar o då får karet vara kvar börjar ju se så fint ut nu hehehe.Ska fragga lite snart så om någon vill ha nått hojta till.Fraggkaret lades ner igår o ska istället göras plats för tanganyika snäcklekare
Ricke Postat 25 oktober 2009 Författare Postat 25 oktober 2009 Karet rullar på som det ska. Har bytt ut min stora grönbeiga montipora digitata mot en mindre Caulastrea furcata.Så nu har jag bara lite småfraggar och en stor grön sps kvar så det känns skönt.Min oranga fungia blir bara bättre o bättre med tanke på hur den såg ut när jag köpte den så ser den mkt bättre ut nu
Ricke Postat 31 oktober 2009 Författare Postat 31 oktober 2009 (ändrat) Roade mig lite ikväll o gjorde en ny film på karet titta o njut Ändrat 31 oktober 2009 av Ricke
Jaken Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Snyggt Ricke. Hur funkar dina gobies utan sand tycker du? Såg att samma art fanns hos min lokala handlare men tänkte att de inte skulle fungera utan sand i karet.
Rekommenderade inlägg