john.w Postat 9 oktober 2008 Författare Postat 9 oktober 2008 om man tänker sig storleken på 'rampen' , kan ju knappt vara större än ett T8 rör då nästan. (lumilusen). , men hur har du tänkt placera den i akvariet ? kommer den verkligen att få plats innan ytan kommer under locket ?mvh manneHade ju tänkt slippa kapa det yttre locket men jag gör nog det ändå och fäller in rampen i locket dels för att jag tror att det blir snyggare och dels för att jag tror att det kommer bli väldigt nära ytan annars. Kan bli kul å se hur det yttre locket är uppbyggt hoppas verkligen det är ihåligt så att det inte ligger massa tvärstag
_Manne_ Postat 9 oktober 2008 Postat 9 oktober 2008 Hade ju tänkt slippa kapa det yttre locket men jag gör nog det ändå och fäller in rampen i locket dels för att jag tror att det blir snyggare och dels för att jag tror att det kommer bli väldigt nära ytan annars. Kan bli kul å se hur det yttre locket är uppbyggt hoppas verkligen det är ihåligt så att det inte ligger massa tvärstaghär är en länk som kan ge dig lite bilder o info om hur det yttre locket ser ut invändigt.http://reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1450445bara öga du igenom tråden så har du nog ganska säkert för dig hur du ska gå till väga.mvh manne
john.w Postat 9 oktober 2008 Författare Postat 9 oktober 2008 Kanonbra tråd manne man ser ju precis hur det ser ut å det verkar inte bli några som helst problem
_Manne_ Postat 9 oktober 2008 Postat 9 oktober 2008 Kanonbra tråd manne man ser ju precis hur det ser ut å det verkar inte bli några som helst problemGott john, alltid kul o kunna hjälpa till lite. nu har du insperationen o fixa till det snyggt.mvh manne
john.w Postat 18 oktober 2008 Författare Postat 18 oktober 2008 Har slängt i lite fisk nu äntligen och en anemon. Det gör ju en hel del att ha nåt som rör sig
_Manne_ Postat 18 oktober 2008 Postat 18 oktober 2008 fina fiskar nemosen o agrin.. hur går det med belysningen ?mvh manne
john.w Postat 18 oktober 2008 Författare Postat 18 oktober 2008 belysningen skall nog ordna sig men det var lite tjat om frakten får hoppas att det löser sig. Ted jobbar på det
Dimorb Postat 19 oktober 2008 Postat 19 oktober 2008 Hur har du fått möjlighet att beställa genom dem? Får man köpa som privatperson?
john.w Postat 19 oktober 2008 Författare Postat 19 oktober 2008 Hur har du fått möjlighet att beställa genom dem? Får man köpa som privatperson?Nej man får inte köpa som privatperson Biotedmarin har rättighetern här så det är därigenom: Är du intresserad av en?
john.w Postat 19 oktober 2008 Författare Postat 19 oktober 2008 Clownerna har hittat sin anemon nu,Ser rätt kul ut hur dom håller på, Alla vill vara längst in. Fick en lite bättre bild på agrisen men den är fortfarande lite blyg
john.w Postat 19 oktober 2008 Författare Postat 19 oktober 2008 Kjejsaren är en Centropyge acanthops och inte agrin har jag fått förklarat för mig av den som är bland dom bästa att artbestämma här på guiden.
mano Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Läst att du kör zeovit i ditt rsm och jag undrar hur du har placerat zeostenen och det aktiva kolet och hur du gör för att "skaka" zeon?
john.w Postat 28 oktober 2008 Författare Postat 28 oktober 2008 Läst att du kör zeovit i ditt rsm och jag undrar hur du har placerat zeostenen och det aktiva kolet och hur du gör för att "skaka" zeon?Jag har tagit ett 63mm pvc rör ca 170mm långt och borrrat massa hål i det sedan har jag gjort en botten med hål i sedan tog jag ett tunt pvcrör 10-12mm som går från botten och upp över dom invändiga pumparna med ett handtag på. Det tunna röret har jag satt fast i botten på 63mm röret sen é det bara att hälla i sten och stänga av en pump. Om du inte förstår hur jag förklarat så pma din emejl adress så skickar jag en ritning
john.w Postat 28 oktober 2008 Författare Postat 28 oktober 2008 Det aktiva kolet har jag lagt efter skummaren
mano Postat 2 november 2008 Postat 2 november 2008 Jag har tagit ett 63mm pvc rör ca 170mm långt och borrrat massa hål i det sedan har jag gjort en botten med hål i sedan tog jag ett tunt pvcrör 10-12mm som går från botten och upp över dom invändiga pumparna med ett handtag på. Det tunna röret har jag satt fast i botten på 63mm röret sen é det bara att hälla i sten och stänga av en pump. Om du inte förstår hur jag förklarat så pma din emejl adress så skickar jag en ritningFörstod inte riktigt hur du menade men det spelar ingen roll, jag använde ett ytterfilter istället .
john.w Postat 8 november 2008 Författare Postat 8 november 2008 Har skaffat en montipora som gått i karet 2 veckor nu och den växer så det knakar. Köpte en acropora tricolour idag för att se om den går lika fint som montiporan. Ända nackdelen med karet nu är cyanobakterier och det är väl inte så kul skall försöka utrota dom med en redslimekur
_Manne_ Postat 8 november 2008 Postat 8 november 2008 hur har det gått med extra belysningen ?mvh manne
john.w Postat 8 november 2008 Författare Postat 8 november 2008 hur har det gått med extra belysningen ?mvh manneJag har haft fullt upp och det har Ted med men jag ska kolla med honom i veckan jag hoppas att det löser sig
_Manne_ Postat 8 november 2008 Postat 8 november 2008 Jag har haft fullt upp och det har Ted med men jag ska kolla med honom i veckan jag hoppas att det löser siggrymt sugen på se ev resultat av lite mer 'sol' i akvariet..mvh manne
john.w Postat 24 november 2008 Författare Postat 24 november 2008 Har inte hänt så mycket på sistone har mejlat lumilus för trycka på dom lite, hoppas att det ger nåt. Är väldigt sugen på mer ljus. Montepora är inga problem med det ljuset jag har men acroporan tappar i färg å det gillar jag inte
mano Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 Har inte hänt så mycket på sistone har mejlat lumilus för trycka på dom lite, hoppas att det ger nåt. Är väldigt sugen på mer ljus. Montepora är inga problem med det ljuset jag har men acroporan tappar i färg å det gillar jag inteHar du sett någon tillväxt på Acroporan?
john.w Postat 26 november 2008 Författare Postat 26 november 2008 Ja växer gör den men den ser ju inte så rolig ut
mano Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 Ja växer gör den men den ser ju inte så rolig utKul att den växer iaf, det är ju några här på guiden som haft problem med både Montipora och Acropora i sina RSM.Följer din tråd lite extra då våra kar är rätt så lika i avseendena att båda är RSM med ZEOvit. Kör du med några andra Korallen-Zucht-produkter än "standard fem" (vit, bak, food, start, kol)?
john.w Postat 26 november 2008 Författare Postat 26 november 2008 Kul att den växer iaf, det är ju några här på guiden som haft problem med både Montipora och Acropora i sina RSM.Följer din tråd lite extra då våra kar är rätt så lika i avseendena att båda är RSM med ZEOvit. Kör du med några andra Korallen-Zucht-produkter än "standard fem" (vit, bak, food, start, kol)?Kör även spongepower och coralsnow
Rekommenderade inlägg