Gå till innehåll

Hanssons första 300 L


hansson_1985

Rekommenderade inlägg

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Ser ut som en bra början.

Ska du ställa metspöt i skåpet till vänster? ;)

ha ha.. ja nått spå måste det vara men det inte va fiskarna skulle nappa på för nått.. blir nog svårt med kastspö...

nej jag tänkte ha det som ja kan komma åt och dra lite saker upp och ner till karet hur jag vill utan att behöva flytta på det eller nått.. kommer att gå returvatten från sumpen där och lite sånt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Behöver du inte avlufning av karet eller, ventilera du ut det genom väggen

MVH

Cenneth

jag tänkte spara 20 cm åvanför karet. och om det behövs blir det 2 datafläktar.. en som suger ut och en som suger in nej jag tror att spalten på 20cm till vänster kommer att fixa allt.. kommer att spara en lute gluia på baksiden där luften kan ta sig in i möbeln.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

he he.. jag laddade ner sketchUp igår kväll och har inte kommit på en hur man gör.. :)

i fack nummer 2 tänkte jag försöka ha lite levande sten och en liten räkfram i framtiden. då åker nån räka då och då upp med pumpen och blir fiskmat.. om det nu går...

Du kan juh alltid fuska igenom att trycka "prt scrn" och sedan klistra in i paint.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu ska ni få en bild på min sump.. hoppas ja..

jag va idag och tittade in hur sillen hade det i sitt kar... och kom då fram till att jag inte kommer att köra med 3 fack.. det blir 2 fack.. tråkigt.. ja jag vet... men om nån kommer med nått roligt förslag så ja tack..

det blev ett litet hål i mitt kar idag också.. blev riktigt bra med julas saker.. också en bild på min ytavringingsbox som kommer att sättas ihopp så fort jag bara får mina rör delar... jag länktar inte att dugg till att få ha i vettan i karet..

post-4122-1446891618648_thumb.jpg

post-4122-14468916186801_thumb.jpg

post-4122-14468916187047_thumb.jpg

post-4122-14468916187255_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu ska ni få en bild på min sump.. hoppas ja..

jag va idag och tittade in hur sillen hade det i sitt kar... och kom då fram till att jag inte kommer att köra med 3 fack.. det blir 2 fack.. tråkigt.. ja jag vet... men om nån kommer med nått roligt förslag så ja tack..

det blev ett litet hål i mitt kar idag också.. blev riktigt bra med julas saker.. också en bild på min ytavringingsbox som kommer att sättas ihopp så fort jag bara får mina rör delar... jag länktar inte att dugg till att få ha i vettan i karet..

Tjusigt hål, ser mycket bra ut. Hur gick det att ta hålet? hur stort gjorde du de? kylningen hur gjorde du mer än leran? satte du lock under? Gick det bra att slipa? många överlappande hål? tog lång tid att komma igenom glaset? Skoj att träffas och byta idèer idag. Mvh Rickard.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo det går rätt så bra.. har prövat.. ska ställa den så sånt jag vill komma åt ska vara längst fram.. sen kommer det att vara ganska lätt att få ut den om man vill det.. eftersom den passar in mellan benen på bänken.. allt kommer att kläs i mdf sen som bilden åvan..

sumpen är 60 djup..

det är ett gammalt växtakvarium som fick bli till sump..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

hej hej... nu händer det lite igen..

nu har jag fått upp mitt kar i lägenheten..

blir till att åka och köpa MDF imogron och klä in det i...

har även fått hem mitt lyse.. 2 x 150w MH och 2 x 54w T5

det borde räcka en stund..

hoppas på att kunna köpa sten på fredag.. har vart och köpt 25 kg salt så allt finns hemma nu..

post-4122-14468916257008_thumb.jpg

post-4122-1446891625714_thumb.jpg

post-4122-14468916257255_thumb.jpg

post-4122-1446891625738_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja du.. det har ja också funderat över.

kommer att köra med den deltec mc500 skummare så det ska inte vara några svårigheter att få ut den. hoppas ja.. sen går det att ta ut sumpen lätt om man vill det.. om den är tom vill säga..

just nu håller ja på och målar min mdf.. jag andvänder en lack färg.. den kommer att bli stenhård och kommer vara lätt att tårka av. ingen som har dåliga erfarenheter av lackfärg?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu rör det på sig igen.

har fått upp lite MDF och målat lite.

har lite lister kar att sätta runt luckorna och lite små pill med sladdar och annat roligt.

här kommer lite mer bilder iallafall..

håller sakta men säkert på att göra mitt osmosvatten.. det går inte fort..

ja härma mig bara... men tro inte att jag kan nått.. det är mitt första kar..

om jag gör fel så gör du fel me.. he he

men ni andra som kan får gärna säga till vad som man skulle ändra på och vad som skulle vara bra att ha.. tack tack..

post-4122-14468916270739_thumb.jpg

post-4122-14468916270856_thumb.jpg

post-4122-14468916270967_thumb.jpg

post-4122-14468916271053_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...