hansson_1985 Postat 26 januari 2011 Författare Postat 26 januari 2011 Moderator's upplysning: Köp & Sälj tas i rätt forum för detta, det är inte tillåtet att annonsera i forumet enligt våra regler. förlåt men jag ville bara ge mina anemoner en bättre chans till att överleva.. men nu finns dom inte kvar längre.. Ska röra om i hela karet på söndag.. hade inte tid att göra nått finnt av det när ja flyttade det.. tänkte försöka få till nått roligt så efter det kommer det att komma upp lite bilder.. Det är bara att komma ut Jonas.. alltid kul och prata lite salt.. Citera
hansson_1985 Postat 6 februari 2011 Författare Postat 6 februari 2011 lägger upp en sista bild på karet... Citera
rickard598 Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Tycker du ska lägga upp mera bilder, gärna lite närbilder så man får se vad du har för godbitar där i gick det bra med fraggarna från johan? Citera
hansson_1985 Postat 6 februari 2011 Författare Postat 6 februari 2011 ja det gick så bra så.. dom har väl inte kommet ig helt till rätta en men snart så börjar även dom växa och frodas. då får du komma hitt när du har vägarna förbi så klipper vi fraggar åt dig av det du vill ha.. Citera
rickard598 Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 Absolut, det gör jag gärna, snart lär mina godbitar som jag köpte från sthlm börja växa så ska jag ordna lite fraggar åt dig med, vet du om johan sålt fraggkaren?! Citera
hansson_1985 Postat 7 februari 2011 Författare Postat 7 februari 2011 nej dom har han inte sålt.. sugen på ett par?han har även dom som ä 2 delade.. 2kar i ett som man säger så..jag tänkte köpa hans tunze pumpar på 2500-12000 liter i timen.. prövade som i mitt kar nu.. det rörde ju om ordentligt på 12000 iallafall.. tänk då 4 st på 12000... blev lite för mycket kanske.. fan va svårt det är med pumpar... Citera
hansson_1985 Postat 8 februari 2011 Författare Postat 8 februari 2011 ett par bilder... att lägga pengar på en byr digitalkamera är ungefär som att slänga i en kompaktkamera i havet (akvariumet).. om ni förstår.. Citera
hansson_1985 Postat 9 februari 2011 Författare Postat 9 februari 2011 Läckert!Vad är IMG_0104 för nånting?det va en bra fråga. är en av minna nya fraggar som jag hämtade för nån vecka sen. dom smpå fraggarna har stått stilla i växten så dom är inte helt sig lika. kommer nog att få tillväxstsoner snart som minna andra koraller.img_0104 är iallafal en sps om det hjälper Citera
Trollsvans Postat 9 februari 2011 Postat 9 februari 2011 Hydnopora är det enda jag kommer att tänka på, men jag är långtifrån säker. Den hade trevliga former hur som helst, ska bli intressant att se hur den utvecklas. Citera
hansson_1985 Postat 9 februari 2011 Författare Postat 9 februari 2011 kommer snart att lägga ner det här karet och starta upp ett 600l optiwhite kar iställe med lite roligare former.. har rätt mycket kvar att inhandla och bygga innan det kommer igång.. då ska alla koraller ner där istället.. Citera
Laggeman Postat 9 februari 2011 Postat 9 februari 2011 Hydnophora är också mitt förslag på den korallen, ser precis ut som min gör när den drar ihop sig lite. Snyggt Johan! Citera
Benighted Postat 9 februari 2011 Postat 9 februari 2011 Är också rätt övertygad om att det är en Hydnopora (rigida sannolikt), de har en unik typ av utväxter som kallas hydnophorider (hydnon = knöl (som i potatisknölar), phero = att bära, dvs släktnamnet betyder knölbärare )... Citera
hansson_1985 Postat 14 februari 2011 Författare Postat 14 februari 2011 här kommer lite dåliga bilder på min mantis.. han är lite blyg för kameran! Citera
hansson_1985 Postat 30 mars 2011 Författare Postat 30 mars 2011 hittade en bild som är tagen 2010-01-12 för lite mer en ett år sen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.