Gå till innehåll

Syds lilla.


Syd

Rekommenderade inlägg

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det blev en kort period för mig som nanoägare idag stängdes det av till förmån för ett nytt sjöhästkar med måtten 70x55x45, fick till stenen på ett vettigt sätt tycker jag. Stenen har jag haft liggandes i min försump i två år så den är aklimatiserad till det övriga.

Körde igång systemet med det andra så det blir som ett rejält vattenbyte nu när det nya vattnet blandas med det befintliga, hästarna och de koraller jag hade får flytta in i morgon kväll.

post-2168-14468916668265_thumb.jpg

post-2168-14468916668452_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för komentarerna jag tror jag rodnar. Laggeman det lilla karet kommer att få stjänstgöra i mina försök att få ynglena efter hästarna att överleva, jag klarade dem i sju dygn på artemia men har nu beställt rotifer och mat till dessa så får vi hoppas att det ska gå bättre. Det ser ut som hanen har yngelsäcken full igen, honan har uppvaktat honom med dans och olika färgdräkter.

De verkar bry sig om varandra på ett annat sätt än andra fiskar, de håller gärna tag i varandra och de sitter och sover tätt ihop ser riktigt trevligt ut.

post-2168-1446891667878_thumb.jpg

post-2168-14468916678986_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nya bilder.

1, dessa sniglar är för kul varje gång det är matdags dyker de upp som ett gäng ubåtar ur sanden.

2, här ser ni en hane som är "gravid" om det stämmer så ska det ske om en vecka ungefär hoppas att maten hinner komma innan dess.

3, honan på jakt efter lite godbitar (mysis).

post-2168-14468916712631_thumb.jpg

post-2168-14468916712839_thumb.jpg

post-2168-14468916713018_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Jonas och Freddi.

Pär har du möjlighet tycker jag gott att du kan prova detta.

Angående matningen tycker jag inte det är några problem, jag matar med upptinade mysis och artemia omväxlande 2 ggr per dag, stoppar cirkulationspumpen en stund de äter direkt och sedan när pumpen startar igen börjar det som inte är uppätet att flytta sig och då vaknar jakt instikten igen och de äter lite till.

Idag har jag bara hästarna och lite sniglar i detta karet men tänkte skaffa lite fler invånare så småningom.

Det verkar inte som att det har någon negativ inverkan på det andra karet att det har kopplats ihop med samma sump, möjligtvis lite mörkare färger på en del koraller (kan vara inbillning).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Freddi jag har 2 x 15W T8 bara, tänkte inte ha några ljuskrävande koraller i detta kar.

Tyvärr så lämnade min blå gorgonia in under skiftet mellan karen, den blev förmodligen för kall på natten innan den kom över i det nya karet, ca två tim efter den kom på plats släppte den alla polyper. Den röda Gorgonian och Tubastrean verkar må bra och trivs med matningen som blir när jag matar hästarna.

Jag kommer att försöka med fler koraller som kräver matning i detta kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Andreas kameran jag använder är en Sony A350 och de flesta bilder är tagna med ett macro objektiv som heter SAL-100M28 också det från Sony.

Hej Freddi ljuset i karet är inte för korallernas skull, de koraller som står där är inte ljuskrävande och jag ska inte ha några sådana koraller i detta kar.

Däremot så slår de ut med en gång när jag häller i maten till hästarna, Tubastrean har inte varit så fin hos mig tidigare som den är nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...