Spooky Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 Fiske%Fiskar i Malmö brukar ha, dock i den övre prisnivån 1000-1200:-
amatören Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 När han har hemma vilket man aldrig vet så hittar man elddvärgkejsare för 600- här i stan. (detta är ju från förra gången han hade hemma.....priset kan ju ha gått upp.)
saltbjörkan Postat 23 maj 2009 Författare Postat 23 maj 2009 hmm hur kan man ha en pris skillnad på 600:- allså de dubbla. är det för var man inporterat ifrån eller vad är det som gör denna stora pris skillnad
Benighted Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 Lite stor skillnad är det ju, men tror ofta dom som ligger riktigt högt i pris inte importerar själv, så då blir det ju att dom köper ifrån någon handlare/grossist som importerar och självklart tar vinst på det + frakt och sen ska ju handlaren ta vinst på det själv. Jag har svårt att förstå prisskillnaderna annars...
saltbjörkan Postat 23 maj 2009 Författare Postat 23 maj 2009 i detta fallet så är det inte så båda inporterar själva...
Benighted Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 Fascinerande, att det då kan vara så stora skillnader. Måste ju vara någon som tjänar grova pengar på det nånstans i ledet i så fall, tror inte det är butiken dock... Förstår inte heller riktigt hur man kan hålla liv i en butik med så pass mycket högre priser än andra, man kan ju åka till en stad 30 mil bort och fortfarande tjäna på det om man bara köper en sån fisk. Sen vet jag inte om det just är denna arten dom är dyra på och har konkurenskraftiga priser på annat.
saltbjörkan Postat 24 maj 2009 Författare Postat 24 maj 2009 NU är det snart en vecka sedan min nya belysning pajja.. sist jag fick tag på handlaren var i tisdags sen har jag inte fått tag på dom mer =/börjar ble närvös att jag inte kommer få någon ny får försöka ringa hela dagen på Måndag och se i fall dom svarar denna veckan...
saltbjörkan Postat 26 maj 2009 Författare Postat 26 maj 2009 Hur har det gått idag?jo nu jäklar efter ett mejl till dom så ringe dom upp mej näsa dag..vi kom fram till att det måsta vara lampan som gått sönder så dom skulle skicka en ny i dag så den kommer vell i morgon...fråga i fall jag kunnde få en 14k lampa i stället och de var inga problem.
holken Postat 26 maj 2009 Postat 26 maj 2009 då är det bara att vänta och se.. du vet inte hur den är ang revsäkerheten?Vi har då inte heller haft några som helst problem med revsäkerheten. Den enda som jag har sett att han har varit på var en SPS som tappade vävnad. Annars så har den inte gett sig på varken musslan eller några andra koraller.
saltbjörkan Postat 26 maj 2009 Författare Postat 26 maj 2009 Vi har då inte heller haft några som helst problem med revsäkerheten. Den enda som jag har sett att han har varit på var en SPS som tappade vävnad. Annars så har den inte gett sig på varken musslan eller några andra koraller.kul att höra. Får hoppas den jag köper är lika duktig hehe just nu så sitter jag och funderar på om jag skulle tagit och köpt hem en jäkla massa spår tillsattser och då bler det ingen kejsare dena månaden
saltbjörkan Postat 30 maj 2009 Författare Postat 30 maj 2009 Det blev värken spår ämen eller kejsare denna månaden för det blev två st 24w t5 rör i stället (Blå) fick även hem min 14k lampa till amaturen i Torsdags så nu är där fint ljus i burken.var ärven på zg i dag och jäklar vad sjukt vackra sps"er han fott in helt ofattbara färger..
Laggeman Postat 30 maj 2009 Postat 30 maj 2009 Så det var lampan som var kass då?Läga o få i lite nya koraller då, vi får få till ett byte Marcus.
saltbjörkan Postat 30 maj 2009 Författare Postat 30 maj 2009 Så det var lampan som var kass då?Läga o få i lite nya koraller då, vi får få till ett byte Marcus. jo det var de tydligen för det fugerar nu.. Nu är det bara något som luktar bränt men vet inte vad kanske lampan innan den bränt till sej?haha jodå du är vällokommen att fylla på med mer koraller det kan man inte få förlite av
Wiking Postat 3 juni 2009 Postat 3 juni 2009 Min med. Förtjänar något extra smaskigt på nationaldagen med tanke på färgerna.
saltbjörkan Postat 5 juni 2009 Författare Postat 5 juni 2009 Men kunde inte holla mej längre nu har doris kommit till karet Har börjat med stop-parasite i förebyggande syfte i fall den skulle få vit prick villket jag skulle ble förvånad om han inte fick.i värsta fall får jag ringa calle och fråga i fall jag kan låna hans uv-cbilder: fortfarande i inkoppnings karet
saltbjörkan Postat 5 juni 2009 Författare Postat 5 juni 2009 kom just på att jag hadde tre sycken puttsar räkor när jag flytta karet nu har jag inga =( var fasiken har dom tagit vägen hmmm?
saltbjörkan Postat 5 juni 2009 Författare Postat 5 juni 2009 Nu har hon varit i karet ca 2 timmar.. hon har inte de lätt =/ kirurgerna bara tittar på henne rör henne inte men Clownerna där i mot är riktiga monster, här på hela tiden och hackar får hoppas dom slutar snart.
saltbjörkan Postat 7 juni 2009 Författare Postat 7 juni 2009 Så här fin är min nya doris...inte en prick så länge ögat kan nå änsålänge
saltbjörkan Postat 7 juni 2009 Författare Postat 7 juni 2009 tack =) kan bara holla med.. klara inte av att holla mej när jag såg den i affären. dom brukar inte se så fina ut dom brukar ju nästan alltid ha nog lite prick eller så är dom så magra men denna hadde inget av de..
Rekommenderade inlägg