Gå till innehåll

BJÖRKANS Kub kar


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 451
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej Markus,

Du har inga problem med din watchman goby när du har en gul kirurg i karet?

Jag hade nämligen en watchmen i mitt kar, sen släppte jag i en kirurg, och la märke till att watchmannen skrämdes varje gång kirurgen kom förbi, och en månad efteråt var han död, han magrade mycket, och vågade inte komma fram och äta.. etc. kirurgen skrämde livet av hjonom..

detta är inget du har sett? eller deras revir ligger långt ifrån varandra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej!

Min watchmen är rätt så agresiv mot alla mina fiskar kommer dom förnärma hans håla (under en sten där han alltid ligger) så simmar han fram och hugger =)

specielt agrsiv mot andra snadvändare har jag märkt.

Ja, jag har sett det med min också, eller rättare sagt såg, fast han brukade simma fram till inkräktare och svepa med svansen så att sanden yrde.. men kirurgen skrämde honom då gömde han sig, och vågade inte gå fram och ta mat..

Matar du din med något speciellt eller på speciellt sätt?

snyggt kar förresten.! jag gillar det. bra bilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag har sett det med min också, eller rättare sagt såg, fast han brukade simma fram till inkräktare och svepa med svansen så att sanden yrde.. men kirurgen skrämde honom då gömde han sig, och vågade inte gå fram och ta mat..

Matar du din med något speciellt eller på speciellt sätt?

snyggt kar förresten.! jag gillar det. bra bilder.

nja på något specielt sätt matar jag inte, men jag brukar hälla i all matt på engång så att där kommer ner mat till alla även dom som inte är så snabba.

visst man får kanske massa mat som ine blir upp äten av fiskar men det är säkert många andra lägre djur som mumsar på de sen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror ni inte den ena cirkulasionspumpen dog vid strömavbrottet och hadde kvittot i påmboken som svärmor råka tvätta förra veckan så nu måste man köpa en ny pump med phuu :arg:

Vet hur det känns, jag hade ju med strömavbrott men med betydligt större översvämning och fick kortslutning i luftpumpen till skummaren som var placerad bredvid sumpen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...