PeterGG Postat 1 augusti 2009 Postat 1 augusti 2009 Hej Markus, Du har inga problem med din watchman goby när du har en gul kirurg i karet? Jag hade nämligen en watchmen i mitt kar, sen släppte jag i en kirurg, och la märke till att watchmannen skrämdes varje gång kirurgen kom förbi, och en månad efteråt var han död, han magrade mycket, och vågade inte komma fram och äta.. etc. kirurgen skrämde livet av hjonom.. detta är inget du har sett? eller deras revir ligger långt ifrån varandra?
saltbjörkan Postat 2 augusti 2009 Författare Postat 2 augusti 2009 hej!Min watchmen är rätt så agresiv mot alla mina fiskar kommer dom förnärma hans håla (under en sten där han alltid ligger) så simmar han fram och hugger =)specielt agrsiv mot andra snadvändare har jag märkt.
PeterGG Postat 2 augusti 2009 Postat 2 augusti 2009 hej!Min watchmen är rätt så agresiv mot alla mina fiskar kommer dom förnärma hans håla (under en sten där han alltid ligger) så simmar han fram och hugger =)specielt agrsiv mot andra snadvändare har jag märkt.Ja, jag har sett det med min också, eller rättare sagt såg, fast han brukade simma fram till inkräktare och svepa med svansen så att sanden yrde.. men kirurgen skrämde honom då gömde han sig, och vågade inte gå fram och ta mat.. Matar du din med något speciellt eller på speciellt sätt?snyggt kar förresten.! jag gillar det. bra bilder.
saltbjörkan Postat 2 augusti 2009 Författare Postat 2 augusti 2009 Fina bilder gula fiskar är fina.tack =) tyckte själv bilden på gobbin blev bra han brukar vara grymt svår att fotta..Där är något visst med gula fiskar lyser upp karet lite extra.
saltbjörkan Postat 2 augusti 2009 Författare Postat 2 augusti 2009 Ja, jag har sett det med min också, eller rättare sagt såg, fast han brukade simma fram till inkräktare och svepa med svansen så att sanden yrde.. men kirurgen skrämde honom då gömde han sig, och vågade inte gå fram och ta mat.. Matar du din med något speciellt eller på speciellt sätt?snyggt kar förresten.! jag gillar det. bra bilder.nja på något specielt sätt matar jag inte, men jag brukar hälla i all matt på engång så att där kommer ner mat till alla även dom som inte är så snabba. visst man får kanske massa mat som ine blir upp äten av fiskar men det är säkert många andra lägre djur som mumsar på de sen.
saltbjörkan Postat 3 augusti 2009 Författare Postat 3 augusti 2009 phuu tur att man var hemma...https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=303204#post303204
saltbjörkan Postat 3 augusti 2009 Författare Postat 3 augusti 2009 bygg en liten ljuddämpare.. istället.. mvh manneja de får bli de, men så lätt det är att inte tängka efter..
saltbjörkan Postat 3 augusti 2009 Författare Postat 3 augusti 2009 tror ni inte den ena cirkulasionspumpen dog vid strömavbrottet och hadde kvittot i påmboken som svärmor råka tvätta förra veckan så nu måste man köpa en ny pump med phuu
NephruruS Postat 3 augusti 2009 Postat 3 augusti 2009 tror ni inte den ena cirkulasionspumpen dog vid strömavbrottet och hadde kvittot i påmboken som svärmor råka tvätta förra veckan så nu måste man köpa en ny pump med phuu Vet hur det känns, jag hade ju med strömavbrott men med betydligt större översvämning och fick kortslutning i luftpumpen till skummaren som var placerad bredvid sumpen..
saltbjörkan Postat 5 augusti 2009 Författare Postat 5 augusti 2009 hitta felet i pumpen var rotorpinnen som va bruten..Någon som provat att ta bort allt som heter fässte till seio pumpen och limma fast en vanlig algskraps mangnet med silikone i stället. börjar bli lite små tröt på att dom losnar helatiden..
_Manne_ Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 nu vet jag inte vilken seio du har med ndet finns lösa magnethållare från samma tillverkare. sett för 210 i lokal butik för ett tag sen.mvh manne
saltbjörkan Postat 5 augusti 2009 Författare Postat 5 augusti 2009 afasiken jag har Seio superflow 1500. kostar dom bara 210:- så är det ju lätt värt att köpa eftersom bara en mangnet kostar 170:- får kolla upp det.tack för tippset
amatören Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 afasiken jag har Seio superflow 1500. kostar dom bara 210:- så är det ju lätt värt att köpa eftersom bara en mangnet kostar 170:- får kolla upp det.tack för tippsetMagnethållaren kosta 210 enligt manne...inte hela pumpen.
saltbjörkan Postat 5 augusti 2009 Författare Postat 5 augusti 2009 Magnethållaren kosta 210 enligt manne...inte hela pumpen.pumpen är redan lagad med en pinne från en godis klubba nu är det dom där sugpropparna som lossnar helatiden tängte göra vid det med så jag slipper få grus överallt när puparan lossnar och yr upp sanden
amatören Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 pumpen är redan lagad med en pinne från en godis klubba hahaha hoppas det håller.
saltbjörkan Postat 5 augusti 2009 Författare Postat 5 augusti 2009 hahaha hoppas det håller.klart de holler
saltbjörkan Postat 27 september 2009 Författare Postat 27 september 2009 Ja det var ju ett tag sen jag skrev något i min tråd se de är kanske dags nu..Byggde en ny belysning 8*24w t5 amatur blev riktigt nyd.här är några bilder på mina invånare
saltbjörkan Postat 27 september 2009 Författare Postat 27 september 2009 haha ja den bilden blev rätt bra...
Laggeman Postat 27 september 2009 Postat 27 september 2009 Men Marcus, bilder på armaturen är ju ett måste!
Rekommenderade inlägg