Gå till innehåll

BJÖRKANS Kub kar


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 451
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

tar den gärna om den blir förstor. Vad är det för projekt du snackar om?? Hus redan??

jag tängte faktist så i affären haha (Avafan bler den för stor så vill nog jonas ha den) hehe

jo det är hus jag sitter och letar efter jag klarar inte bo i lägenhet jag hatar de... inte min grej måste ha något och pilla med och specielt så måste jag ha ett garage =)

akvarie projektet är värkligen inte långt kommet har bara allt i huvet.

men har iförsej tagit hem matrial till bängen redan,

30 meter profilrör och 28 detaljer att sätta hopa det med men längre är det inte kommet som sakt och det ligger ganska långt fram..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Både ja och nej, sändningen kom igår, och framåt eftermiddagen höll de på att packa upp dem, så det var ju iofs inte så mycket att se. Ska köra förbi där idag också på hemvägen, då hoppas jag att de har fått upp dem så man kan ta sig en titt på dem, är väldigt nyfiken på de 19 musslorna, den enda jag såg igår såg helt ok ut, både i färg och storlek. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att inte bli för långt utanför tråden så tar jag det kort.

Såg bl.a. Salarias, Anthias, Vimpelfiskar och Lamarck-kejsare. Men jag gick innan de hade öppnat alla påsarna. Fisken blev dessutom inte nedsläppta i karen, men på de tilltänkta karen kunde jag även läsa att det skulle komma Lineatus-kirurger tex.

Jag tror att Kenta som vanligt kommer att lägga ut en lista här på guiden när han inventerat klart, både vad gäller fisk och koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om de har!

Du kommer inte o bli besviken, kan jag säga. :)

Köpte själv en kirurg idag, mötte även JohanX2 samtidigt som jag var där.

Jodå fisk hade dom. Även stora musslor mm.

Du blir def. inte besviken om det inte hinner ta slut.

/Johan

låter fint...

får hoppas ni har sparat något kul till mej med hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

hallå pojkar o flickor =)

jag har fott problem med min nya fisk (Min Naso) han/hon såg fin ut dom två första veckorna sedan dess har hon haft prick som bara blivigt värre efter varje dag..

tror jag har provat de mästa för att få bort de utan ett dugg resultat

dosserar saliferts stop parasite enlig bruksamvisning. matar med vitlök.sängkt salthalt.

matat hurmycket somhälst med massa olika foder så alla fiskar ser ut som tjokisar..

men inget hjälper =S börjar tro att detta kommer sluta illa mn jag vet att det finns ett sätt till det är att doppa den i sötvatten men hur gör man? bara kranar jag upp vatten stoppar i fisken där? hur läge ska man ha den där i?

finns där fler saker jag kan göra?

kör med lånad uv-c med dålig lampa.finns här någon jag skulle kunna låna en frisk uv-c av här i närheten hadde varit grymmt snällt? har tyvär inte råd att köpa en egen..

inga andra fiskar har prick ändast glada för all mat jag har slängt i karet =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...