Gå till innehåll

RSM 130 från första dagen


alex t

Rekommenderade inlägg

varför jag tänkte ha en MDF skiva under är för att man inte ska skrapa golvet när man öppnar dörrarna. om golvet inte är helt plant kommer det märkas oavsett om jag har en extra skiva eller inte men ben vill jag inte ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 264
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Grejen är att det verkar som att jag älskar stenkoraller för att 90 % av korallerna är stenkoraller.... då tänker man att jag kanske borde ha bättre belysning.

Vad kan en sån MH +T5 från geisermann eller vad det heter kosta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla tips!!

Me jag var förbi idag min favvo butik Akvarieleasing och det visade sig att varför det blir så mycket bubblor är för att skumaren inte fungerar som den ska pga ev dålig salt.

Saltet som jag fick vad Red sea pro eller vad den heter, jag reagerade redan då jag fick den att hela saltet var en stor klump. betongliknande..... jag fick hacka mig igenom burken! det tog ca 3 timmar....

Nu fick jag tropic marin. plus att han ska gå igenom skummaren imorrn och bygga om den så den låter mindre.

Jag har tömt hela karen nu, den ska flyttas till köket och fyllas på med nytt vatten, längtar till att få börja inreda där inne...........

men det verkar som att det dröjer nog ett tag innan man får göra det :(

Kommer snart med en uppdatering.

Jag ska kolla vad han gör med skummaren så lägger jag ut lite tips här, det ska tydligen göra så att den låter mindre!

Jag hadde mycke bubblor i mitt rsm 130 vi höll på med skummaren bytte pumpar m.m.

Men det visade sig att teknikrummet(skummare,pumpar) var glaset felgjort så dom (triton) bytte ut burken sen har jag inte haft en bubbla i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga jag har en BTA som nu på sistone verkar vara lite konstig....

Han är utblåst halva dagen, oftast på morgonen fram till kl 14 och sen krymper han och bara hänger, ofta blåser han upp sig igen vid kl 21...

Han sitter fint (upp o ner) på en sten högst upp, han stinker inte och inga skador har han...

Jag håller på o buffrar upp CA, MG och KH just nu ( inte samtidigt) men det känns mer som att han irriteras av ljus eller kan det bero på att han vill dela sig därför är han stängd så ofta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

En fråga bara. Jag vet att när clowner skakar mot varran är det tecken på förspel. Men ska bägge två skaka mot varran eller är det inte hanen som ska göra det?

Mina gör det bägge två, är det tecken på parning eller håller dem på o gör upp vem som bestämmer?

Jag ser inte heller så jätte stor skillnad på storleken på dem ena kanske är lite rundare medans den andra är mer avlång. dock inte längre än den andra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...