Gå till innehåll

RSM 130 från första dagen


alex t

Rekommenderade inlägg

Hehe, jag är nästan hundra på att jag träffade dig en gång i sumpan, hade precis läst om din salt-incident här på forumet och så var det jag och en till som hängde på låset 2 minuter i 12, jag gick o käka lunch och sen snackade jag med Tommy och han berättade om saltproblemet som killen innan mig hade.. 1+1 ? ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 264
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja men det kanske jag kommer ihåg... jag frågade dig om de hade öppet? och du sa typ om 2 min... världen e liten :)

Hade jag problem då redan? vad var det då?

Känns så jobbigt för att jag har haft fiskar hela mitt liv. Tom morsan är en fisknörd, då jag har ärvt detta från henne, syrran också...

Man har hållit på nu med malawi i snart 2 år och nu känner man sig som nybörjare...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

var det inte nått med att du hade ett salt som hade klumpat ihop sig? Ja världen är liten.. egentligen borde vi ha namnskyltar på oss när vi kliver in i butikerna :-)

- "Tjena FishSlayer666, det är jag som är TankCracker_32." hehe..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

var det inte nått med att du hade ett salt som hade klumpat ihop sig? Ja världen är liten.. egentligen borde vi ha namnskyltar på oss när vi kliver in i butikerna :-)

- "Tjena FishSlayer666, det är jag som är TankCracker_32." hehe..

Ja det där skiten.... fick en klump salt, som jag hackade i 3 timmar.... fatta vad grön man är!

en kniv gick sönder också av hur hårt saltet var... ( usch vad jag fick skit av sambon då!)

Ja namnskyltar ja :) du är den andra som känner igen mig från a.l. sen måste han som är jämt där var här inne... pratar ganska så mycket :) inget negativt !

Det är inte du Marko det vet jag :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej mer som "fan vad det här skiten låter", "du får flytta på den från vardagsrummet till köket", "vårt hem ser ut som zoo", när jag hackade var det mer du är fan galen och jag står mer där och berättar hur ett saltvatten gör mig glad :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en lång körning om tunzen i min tråd, kika där för bilder och sånt - men jag tycker att den funkar bra! Tystare än orginalet, men den sitter extremt tight så locket kan inte vara fast med gångjärnen i bak.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja idag så har mina clowner hittat ett hem! Konstigt nog blev det ingen av de fina Euphyllior utan en Goniopora...

Jag kan säga att Gonioporan är inte direkt glad över det! och clownerna blir lite sura på den när den drar ihop sig och då biter de på den! Kommer säker att döda den till slut :(

post-4434-14468917036203_thumb.jpg

post-4434-14468917036024_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Help!

I morse när jag vaknade är hela karet väldigt grumligt!!

Igår så installerade jag det nya avrinningen som rsm har komit på med... kan de bero på det?

Har tagit bort den nu stoppat i vita filtret men fan det blir inte bättre...

Vad har hänt? fattar noll......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har gjort alla tester förutom fosfat.

Ph 8

Kh 9

nitrit 0.025

nitrat 0

Alla verkar må bra för tillfället.

Igår var allt fint, köpte en ormstjärna, och fyllde på med vatten eftersom jag la in den nya rmsdelen som skulle fixa hinnan.

Eftersom rsmdelen flöt upp hela tiden har jag moddat den lite så den sjunker ner men den verkar ha åkt upp lite ändå eftersom vattennivån var ganska så låg i den men inte i sumpen...

En blåbent eremit har dött men det är för att han envisades att han kommer in i ett hål, jag har flertals gånger tagit ut honom men han går tillbaka dit....

Och sen igår hade jag fest men jag tror inte att ngn skulle spilla i ngt där inne... och om ngn idiot fick för sig det så skulle inte så mycket leva idag...

Jag har i morse tagit bort rms grejen, tvättat filtret, lagt i vita filtret, höjt skummaren men inget samma sak .....

Vad kan det vara, fan håller på o dör här...

Ska jag göra ngt vattenbyte? eller ngt....

fattar inte varför jag inte ser ngn skillnad...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och sen igår hade jag fest men jag tror inte att ngn skulle spilla i ngt där inne... och om ngn idiot fick för sig det så skulle inte så mycket leva idag...

Jag har i morse tagit bort rms grejen, tvättat filtret, lagt i vita filtret, höjt skummaren men inget samma sak .....

Vad kan det vara, fan håller på o dör här...

Ska jag göra ngt vattenbyte? eller ngt....

fattar inte varför jag inte ser ngn skillnad...

Jag känner igen symtomen! Har en polare som brukar ha otur när han kokar egen sprit, då brukar men se allt som i en dimma eller grummligt någon dag efteråt... Så det handlar inte om vad du hällde i akvariet, du får fundera på vad du hällde i dig själv ;)

Nä skämt å sido, har du kollat Kalsium? Kalk kan ju fälla ut och ge mjölkfärgat vatten.

Hälsn Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eremiten jag trodde var dör var inte alls det!

Han har bytt skal bara, därför gömde han sig!

Men fortfarande fattar jag inte vad grumligheten beror på...

Kan det vara att de brunalger jag har dör ut? eller att ngn korall har släppt sperma?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner igen symtomen! Har en polare som brukar ha otur när han kokar egen sprit, då brukar men se allt som i en dimma eller grummligt någon dag efteråt... Så det handlar inte om vad du hällde i akvariet, du får fundera på vad du hällde i dig själv ;)

Nä skämt å sido, har du kollat Kalsium? Kalk kan ju fälla ut och ge mjölkfärgat vatten.

Hälsn Danne

Aha haha

har ingen kalcium test... ska köpa imorrn...

Men allt hände under tiden på några timmar... sen när jag tänkte har jag har ljuset på i ca 14 timmar igår... pga festen ( och ja jag släckte allt mellan 20:30 - 21:30) :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får säga åt dom på skarpen, inget snusk i den allmänna bassängen ;-)

Bra att det inte var någon vodka-shot katastrof i akvariet. Kan annars tänka mig att en 4:a vodka i ett RSM kan få det att grumla ganska bra och troligtvis döda allt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, fatta vad äckligt det var när jag kom på hur mycket vatten jag fick i mig ( fråga inte hur)

Vi hade inte microskop så vi kunde inte se... men annars sa han att det skulle vara häftigt...

Synd bara att det inte blir några koraller...

Känner ngn till ngn butik med fina koraller... alla affärer verkar ha det väldigt utplockat...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...