Gå till innehåll

Laggeman

Rekommenderade inlägg

Entice går under foder och iomed att ingen innehållsförteckning ges och detta i tidigare fall har mötts av hård kritik så har Bioted Marine AB beslutat att innan den säljs vill vi få den godkänd för försäljning enligt de regler som finns i Sverige. Detta görs inte på en dag utan tar tid.

Angående ditt garanti ärende så har vi ännu inte fått din pump. Vi har gjort allt för att underlätta för den du köpt din pump av och att detta skall gå snabbt och smidigt. Om du tidigare upplevt att i haft långsam service så ber vi så mycket om ursäkt för detta och lovar att göra allt för att bättra oss.

Mvh

Ted Bergström

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 881
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

måttet , 35*42 , stämmer det verkligen ? är det inte 45*42 ?

mvh manne

Visst stämmer det alldeles utmärkt Manne. Jag som slant på tangenterna.

Entice går under foder och iomed att ingen innehållsförteckning ges och detta i tidigare fall har mötts av hård kritik så har Bioted Marine AB beslutat att innan den säljs vill vi få den godkänd för försäljning enligt de regler som finns i Sverige. Detta görs inte på en dag utan tar tid.

Angående ditt garanti ärende så har vi ännu inte fått din pump. Vi har gjort allt för att underlätta för den du köpt din pump av och att detta skall gå snabbt och smidigt. Om du tidigare upplevt att i haft långsam service så ber vi så mycket om ursäkt för detta och lovar att göra allt för att bättra oss.

Mvh

Ted Bergström

Ted, jag förstår att saker tar tid, se bara på fallet med DO, där har de ju ännu inte återkommit med något svar, även om man nu egentligen inte behöver fundera mer på den frågan. :) Nu fick jag (och andra som undrat) iaf svaret på frågan om det går att beställa eller ej. Tack för det. :nöjd:

Pumpdelen skall skickas i eftermiddag eller i morgon, beroende på när jag kommer hem från jobb ikväll. Jag är övertygad om att du fixar detta på ett kick, precis som förra gången pumpen strulade! -Tummen upp

Förresten, vem är "vi"? Jag trodde att det var du som stod bakom ditt bolag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Medans jag väntar på dioder och drivers till mitt LED-bygge så har jag fått tag i en låne-belysning i form av en MH+T8 från en kille i Malmö.

Mätte lite värden idag:

KH: 8

Mg: 1290

Ca: 380

Börjar komma upp i bra värden, jag ska bara låta det gå långsamt uppåt så man inte utlöser någon otrevlighet pga snabba värdeförändringar.

Var och hämtade hem en påse med gott & blandat från Oceanakvarium, bla ballingpulver, korallim och ett nytt Ca-test då det gamla var slut.

Jag investerade även i en ny easy-blade då den gamla sitter på en magnet där utside-delen saknar mjuk filt och jag inte har limmat på något nytt ännu, sen hittade jag inte mina reservblad heller, så tyckte det var lika bra att köpa nytt.

Nu ska jag snart kunna se in i karet igen. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har i väntan på mitt LED-bygge fått låna en 250W Sfiligoi med ACLS-enhet av en kille i Malmö. Snacka om schysst!

Hämtade den i fredags, men hade inte tiden till att koppla in den förrens på kvällen, men ville läsa igenom manualen ordentligt, så den skulle kopplas in igår. Efter att ha sovit till en bit efter lunch igår så gick jag och tjejen ut en runda på ca 9km och handlade, sen när vi kom hem var det dags att göra sig iordning inför ett kalas vi skulle på, ingen tid till att koppla in belysningen igår heller alltså. :)

Nu idag har jag kopplat in den och min första reaktion är att ACLS-enheten är alldeles för högljudd för min smak. Men, efter ett par timmars inkörning så har den tystnat, och jag tror det har med uppvärmningen i elektroniken att göra.

Jag har inte fått igång blåljuset i den ännu, så för tillfället så är et endast 250W 10k K som skiner sitt gula ljus i karet, men jag ska kolla in det hela lite noggrannare imorgon har jag tänkt så jag kan få lite mer blåton i ljuset. Annars får det vara så tills jag får rätt på min egen ramp...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Easy-blade måste vara guds gåva till akvaristen!

Äntligen kommer jag åt överallt på glaset och det är mycket roligare att titta in i karet.

Inte pga det gula ljuset från Sfiligoi'en utan pga det ofärgade glaset.

:)

På minuskontot kommer att jag med största sannolikhet kommer att förlora min Turbinaria samt en A. Millepora-fragg jag hämtade hem för ett tag sen hos Manne. Häromdagen så hade min sjöborre varit på rövarstråt och vält in fraggen i Turbinarian så det var vitt och slemmigt där de låg ihop, och dag efter dag har det vita området spridit sig. Tanken slog mig först igår kväll att fragga ner Turbinarian, men då var det så pass lite bra vävnad kvar att det inte kändes lönt.

Jag får skaffa en ny fragg eller korall längre fram istället. Blir väl från de småländska skogarna kanske när man tar en tur norrut. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du är välkommen Johan, slå mig en pling eller skicka ett PM så reder vi ut en lämplig dag och tid bara. :)

Du får hemskt gärna ta med 12k K-lampan då jag inte fått rätt på lysrören ännu...

Senaste nytt: Har mailat posten med fakturan från Paypal om mitt LED-bygge så får vi se vad det hela landar på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du är välkommen Johan, slå mig en pling eller skicka ett PM så reder vi ut en lämplig dag och tid bara. :)

Du får hemskt gärna ta med 12k K-lampan då jag inte fått rätt på lysrören ännu...

Senaste nytt: Har mailat posten med fakturan från Paypal om mitt LED-bygge så får vi se vad det hela landar på.

Jag plockade upp en 16k lampa idag som jag oxå tar med mig :) lika bra att dra hela registret... Synd att vi inte hade en 20k lampa bara..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tog någon bild igår kväll, men ska se om jag kan mecka lite mer med kamerans inställningar.

Har fått låna en ny belysning, Mannes ena Maxspect, en klar förbättring jämfört med Sfiligoi'en. Italienaren har iofs en hel del intressanta funktioner, men ljuset går inte att jämföra i mina ögon iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste nytt: Har gjort lite mätningar ikväll:

KH: ~8,2

Mg: 1270

Ca: 370

Har börjat dosera extra Mg idag, ska köra ett par kvällar nu för att se hur mycket det gör på värdena och sen när värdena ligger "i fas" så ska jag köra enbart ballingen en vecka och se vad det gör med värdena efter det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

YES! Min Vortech-motor är på retur från USA, fick maila Ted ett par gånger för att få klarhet i det hela, han visste dock inte vad de gjort med den, eller om något var gjort.

Nu får vi se hur lång tid det tar innan den landar i Skåne bara, ska man ta andras upplevelser i beaktning så kan det tydligen dröja lite.

LED-bygget fortsätter, ikväll limmas de första dioderna, sen imorrn ska jag börja löda samman dem. Det ska va så klart att jag till nästa helg ska åka upp och lämna tillbaks lånerampen till Manne.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, får hoppas det löser sig för dig Freddi!

Jag har dock förhoppningar om att få hem min del igen, annars får man väl åka upp o hämta den en dag. :) Tråkigt o behöva vänta till nyår då bara.

Nåja, det löser sig säkert, Ted har väl blivit pappa för inte så länge sen? Tror det är därför det håller honom ifrån shoppen faktiskt. Familjen är ju ändå viktigast.

Har just limmat alla blå och en del vita, har tagit lite bilder och ska uppdatera LED-byggt med bilder senare. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...