Gå till innehåll

matvägrande gul kirurg


Bob Falfa

Rekommenderade inlägg

Noriblad, antingen speciellt framtagna för fisk med extra vitaminer, eller vanliga orostade från sushiaffärer. Sätt dem i en klämma på akvariefönstret så att den kan gå och beta när den känner för det.

De kirurger jag har haft har inte gillat sallad. Prova flingfoder, artermia, mysis, formula block etc.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle som newbe testa med Nori, finns hos vanliga affären där sushi tillbehör finns. Dock skulle jag se till att klämman låg någonstans som inte var så öppet som på glaset utan försöka fästa den vid stenen någonstans!

Pröva även med Formula 1 pellets! Det är bättre mat än sallad!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren! Då ska jag testa nori. Jag missade att skriva att jag försökt med artemia, det som hände då var att fisken var snabbt framme och tog en bit som han sedan spottade ut. Med facit i handen så borde jag förstått bättre, handlarn sa ju när jag köpte den att han kommerfrån Japan.;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
Testa marinera artemia, mysis, eller vad du nu använder i lite vitlök.

Det är en smakförstärkare så det brukar oftast uppskattas av dom flesta djur.

Sen att det förstärker immunförsvaret är ju en positiv bieffekt.

Tack för ett grymt bra tips! Köpte en liten gul kirurg i måndags som har ratat alla typer av flingor, pellets, frysfoder och nori under veckan. Efter att ha marinerat artemian blev han helt vild och högg efter både flingor och pellets som jag passade på att släppa i samtidigt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...