snickarn Postat 30 september 2012 Författare Postat 30 september 2012 får hoppas på det ken !finns det någon som byggt ett vinkelkar ? känns som att många som planerat att bygga liknande lagt ner innan dom fått vatten i baljanskulle va intressant att se ett live då det första man kommer se i mitt kar är en skarv Citera
-=Mr_B=- Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Du har inte funderat på att bygga ett kar utan skarv? Jag tänker närmast på akrylkar, eventuellt plastad balja med skruvmonterad bockad akryl som front. Fast jag är inte riktigt säker på vem man vänder sig till för att beställa fronten...B! Citera
stigigemla Postat 1 oktober 2012 Postat 1 oktober 2012 Ett hörnkar: http://archiv.korallenriff.de/Mohr/ Citera
snickarn Postat 14 oktober 2012 Författare Postat 14 oktober 2012 Söndags nöjet blev att dra upp 50 mm rör från källaren .tänkte dra slang eller rör senare ett upp två ner och ett extra bra att ha rör Citera
snickarn Postat 14 oktober 2012 Författare Postat 14 oktober 2012 Färgerna i karet är bra men ca ligger riktigt lågt 250 och det går inte att få upp det något äter upp ca direkt. Citera
DaTrucka Postat 14 oktober 2012 Postat 14 oktober 2012 Hur ser kh och mg värdena ut?Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk. Citera
Laggeman Postat 15 oktober 2012 Postat 15 oktober 2012 Öka upp Mg till 1300 iaf så kan du säkert få upp Ca mer också.För övrigt ser det riktigt bra ut i karet. Citera
DaTrucka Postat 15 oktober 2012 Postat 15 oktober 2012 Testa få upp mg lite (13-1400) allt hänger ju liksom ihop. Har man lite låg mg så är det svårt att jaga upp ca med.Tycker att du ska dubbelkolla ditt ca test med så det verkligen stämmer, aldrig fel att kontrollera dom andra testerna heller för den delen.Ett mg på 1200 borde inte ge så stor effekt på ditt låga ca.Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk. Citera
snickarn Postat 15 oktober 2012 Författare Postat 15 oktober 2012 tack första tanken var att det var fel på testet men det har jag dubbelkollat med en kompis i hans kar och med mitt vatten och hans testfår bli att dosera i lite mer mg Citera
snickarn Postat 15 november 2012 Författare Postat 15 november 2012 har fått upp mina värden igen efter lite strul . doserar just nu i 300 ml dagligen ur varje ballingdunklitet smultron är fodervärd för en del av mina koraller får se om någon kanske vill köpa några fraggar oxå för karet ska läggas ner om en månad ca Citera
snickarn Postat 1 december 2012 Författare Postat 1 december 2012 Får be om ursäkt till alla som velat köpa fraggar och större bitar. Vi fick en släng av influensa sen har tiden gått och nu är jag i full gång med husbygge igen.får se när det blir tid över nästa gång tips på bra returpump som kan lyfta 2,5 meter högt tas gärna emot. Det är dags att dra fram slangarna från källaren till nya karet Citera
snickarn Postat 9 december 2012 Författare Postat 9 december 2012 förmodligen sista fotona från detta karet iallafall med koraller i ska flytta över sps och lps till en fodervärd i veckan . får se hur mycket han får plats med känner någon sig sugen på att ta hand om en del så är det bara att höra av sig till mig. tänkte behålla stenen i ett provisoriskt kar tills det nya är färdigt Citera
Hanssanden Postat 10 december 2012 Postat 10 december 2012 Riktigt vackert , hoppas det nya blir lika snyggt:)Mvh Hans Sandén i Braås. Citera
freddi36 Postat 10 december 2012 Postat 10 december 2012 Jättefint!! Ordet "fullvuxet" fick precis en helt ny innebörd Citera
snickarn Postat 10 december 2012 Författare Postat 10 december 2012 tackar! om en månad ungefär så är det tre år sedan jag startade upp med en kub på 50x50 cm stenen och många av dessa koraller kommer där i från ska bli kul med nytt nu igen Citera
snickarn Postat 10 december 2012 Författare Postat 10 december 2012 man blir lite blind och ser inte tillväx i sitt eget kar . här får ni ett fotot från 2010 Citera
snickarn Postat 4 januari 2013 Författare Postat 4 januari 2013 Byggde ett kar till barnens lekrum igår.lite av ett drömmått 2.4x3 meter Citera
adddo Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Fan, man kan ju inte ha delfiner och späckhuggare på 2.4x3 meter Markus.. Tang-police kommer nog o knackar på snart. Citera
Coralkiller Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Vilka jävla färger du har! Några tipps ? Mina koraller ser ut som bleka vålnader om man jämför med dina! Citera
DanneI Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Måste säga att det ser riktigt läckert ut, jag trodde att det var en större burk än vad det var först. Hade du finnits närmare hade jag gärna köpt lite rosa/lila montipora. Citera
snickarn Postat 6 januari 2013 Författare Postat 6 januari 2013 har sålt bort lite fraggar . eller snarare stora koraller för dom som var här började dela fraggarna och byta med varandra! Citera
Coralkiller Postat 6 januari 2013 Postat 6 januari 2013 Vad snällt då slapp du ju sälja mer....... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.