Henric Postat 31 januari 2011 Postat 31 januari 2011 Snyggt Andreas!Nu ska jag fixa en fragg på den gula acroporan och en på milliporan också så du kan testa dom också. Citera
Andreas N Postat 31 januari 2011 Författare Postat 31 januari 2011 Snyggt Andreas!Nu ska jag fixa en fragg på den gula acroporan och en på milliporan också så du kan testa dom också. Låter bra det Citera
Andreas N Postat 20 februari 2011 Författare Postat 20 februari 2011 Jag har ett par funderingar jag skulle vilja utreda om hur vida det är att rekomendera eller ej.Jag har i mitt kar en överrinnings pelare som är placerad i höger kant ca 25cm in i karet och i mitten sett från framkant i karet.Denna pelare gör att jag tappar 1/4del att mublera upp koraller på + att den är inte så hemskandes snygg precis.Jag har för tanke att tömma karet , limma igen bef retur ledning. Borra 2 nya 40mm hål i höger bakre gavel och bygga en box i karet med kammar längs över kanten. Denna box skulle bli i runda slängar ca 15x20cm.Tids optemist eller ej så har jag räknat med att jag kan tömma hela karet på en lördag med sten och vatten och allt levande mm till akvarier jag har i källaren, jag hoppas även kunna borra de 2st 40mm hålen på lördagen.på söndagen skulle jag sedan limma box , PVC och limma en 8mm glas skiva över gamla retur lednings hålet.Låta allt härda 2 dygn för att sedan börja fylla igen på Tisdag.Jobbigt visst men tror ni att detta är genomförbart utan att förosaka för stor skada på koraller och fisk? Citera
Andreas N Postat 21 februari 2011 Författare Postat 21 februari 2011 En av de nya tillskottena i karet köpt hos Bioted Marin.Det är en acropora av modell okänd.... Riktigt läcker i mina ögon iaf.svårt att få bilden rättvis men vad gör man med en kompakt kamera..... Citera
Andreas N Postat 26 februari 2011 Författare Postat 26 februari 2011 Lite nya korall pics tagna idag.Bild 1. .Acropora desalwi fraggar.Bild 2. Acropora milleopora och ett par andra fraggarBild 3 .Liten vy från gavel på akvarietNu står fraggarna inte optimalt och skall flyttas så de får bättre ljus på sig och kommer säkert även då få bättre färg. Citera
Andreas N Postat 27 februari 2011 Författare Postat 27 februari 2011 Ok som du vill janne! Här kommer några euphyllia bilder + en bild på min stora hepatus och ett par helhets bilder för att få liten överblick på karet. Citera
totto Postat 27 februari 2011 Postat 27 februari 2011 Ett riktigt välfyllt och vackert kar! bra jobbat:smiley20: Citera
Andreas N Postat 27 februari 2011 Författare Postat 27 februari 2011 Tack!Hepatusen inköptes maj -09 som 4-5cm stor. Nu är den runt 18cm ca. Grymmes fin men alldeles för stor. Skall ta bort denna fisk då jag skall tömma karet. Jag skall fundera över vilka fiskar som skall stanna kvar efter tömningen då man då får en chans att gallra bort det man inte vill ha kvar.Mitt val på fisk som skall va kvar är 1. imperator2. Blue face3. Leucosternon4. Nigricans 5. Flavescense6. Ev Naso men fortf fundersam då den blir så stor. Den är ju oerhört lugn och vacker.....7. Mandarin (hane) (Hona skall införskaffas så fort jag hittar en lämplig.)8. Dragornet blenny (S.Stellatus) (Hona) (Hane skall införskaffas till denna hona)9. Fil fisk10. 5st nya Bangai kardinaler.11. 4st clowner (ocellaris)Någon som har ett förslag på fisk de tycker skulle passa in här?Med andra ord så kommer 10st chromisar att tas ur eller är man dum här!?Pyroferusen kommer tas urHepatusen kommer tas ur.Salariasen kommer tas ur.Bangaierna kommer tas ur då jag inte har ett fungerande lek par. Nya kommer införskaffas av denna sort. Citera
Dakstone Postat 27 februari 2011 Postat 27 februari 2011 Fint kar.Chromisar är ju alltid trevligt tycker jag. Citera
Ozric Postat 27 februari 2011 Postat 27 februari 2011 5-10 Centropyge loricula - Elddvärgkejsare, skulle göra sig bra i din burk! Citera
Andreas N Postat 27 februari 2011 Författare Postat 27 februari 2011 Hehe Jo eld dvärg kejsare är ju inte fula precis.De är lite opålitliga bara.cromisarna är också fina men jag gillade dom då de var 3-4cm men nu är dom 6-7 och jag blir mer o mer fundersam över dessa. Det possetiva är att de leket frekvent i karet och det sprids rom bland stenkorallerna näst på var kväll vilket sedermera blir mat till andra organismer. Citera
metcrue Postat 27 februari 2011 Postat 27 februari 2011 Du har ett fantastiskt kar med ett otroligt häftig fiskbestånd. Citera
Andreas N Postat 26 mars 2011 Författare Postat 26 mars 2011 Ja idag skall hela systemet tömmas för ombyggnad av retur ledning som skall dras ut med 2st 32 mm ledningar genom gaveln i bakre hörn i stället för genom botten som det är nu.Nu hoppas jag att allt kommer funka och inga förluster inträffar. Citera
petnym Postat 26 mars 2011 Postat 26 mars 2011 Hepatusen inköptes maj -09 som 4-5cm stor. Nu är den runt 18cm ca. Grymmes fin men alldeles för stor. Skall ta bort denna fisk då jag skall tömma karet. Hur resonerar du då? Ett 800-litersakvarium måste väl endå kunna husera en 18 cm hepatus... Citera
jockeman Postat 26 mars 2011 Postat 26 mars 2011 Skulle gissa på att han liksom de flesta som har haft lite större Hepatus, anser att de stör för mycket! De är ju snygga men det är svårt att hitta större matvrak med ADHD.Hade två i ett 720 tidigare, men aldrig mera!/Jocke Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.