Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Kör på CW! ;)

Hur går det bra annars med burken?

/Gustaf

Bara bra alla värden är okey men glömde mäta innan jag körde igång biop reaktorn. Vaknade i natt med nått som trillade på golvet gick upp och kollade så låg den 1 eremit å 1. Nasarius snigel på golvet ;)

Tar det lungt förövrigt

5ae58df5-0936-7a5b.jpg

En överskåds bild just nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara bra alla värden är okey men glömde mäta innan jag körde igång biop reaktorn. Vaknade i natt med nått som trillade på golvet gick upp och kollade så låg den 1 eremit å 1. Nasarius snigel på golvet ;)

Tar det lungt förövrigt

5ae58df5-0936-7a5b.jpg

En överskåds bild just nu

Trevligt!! Rätta takter att ta det lungt... Kör hört för övrigt!! ;)

//Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt all prick e spårlöstborta påmin clown inte ens nån skada som man ses. Har bara kört med 20w uvc sedan igår lördag...

På g att koppla in min nya returpump nu men först en kaffe :)

Edit:

Har nu kopplat in min nya returpump är grymt nöjd, ljudet finns där så klart men så lätt att ställa in flödet på trimpotten på styrdosa. Så underbart lätt att ställa in flödet. SKall testa med 24V kristallen oxså kör nu med 18V kristallen

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Vill bygga en fosfatreaktor till min lilla burk.

Vart får du tag i delar till sånna byggen? Typ det genomskinliga 32mm röret?

/Matte

Har haft mycket hemma i min bra å ha låda men har köpt mycket på olika hemsidor tex http://www.aqua-line.se/ (PVC TRANSPARENTA TRYCKRÖR) men även hos Biotedmarin i Kungsbacka http://www.biotedmarin.se/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Nu har jag målat 3lager med svartfärgat på bakrutan

Kul! Vilken färg använde du? Någon slags standard?

Jag har börjat med ett projekt och märker till min stora glädje att det här akvariet har mycket gemensamt med mina idéer hittills, det gör väldigt många frågor besvarade :)

Jag följde något projekt du hade på din hemsida redan för sex år sen och det känns tryggt att ha en inkörd modell att jämföra med.

mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul! Vilken färg använde du? Någon slags standard?

Jag har börjat med ett projekt och märker till min stora glädje att det här akvariet har mycket gemensamt med mina idéer hittills, det gör väldigt många frågor besvarade :)

Jag följde något projekt du hade på din hemsida redan för sex år sen och det känns tryggt att ha en inkörd modell att jämföra med.

mvh

Tack så mycket kul att nån uppskattar mina verk :)

Hittar tyvärr inte burken men tog vanlig svart plastfärg glans spelade ingen roll då jag ändå målade på baksidan av glaset ;)

En sak jag inte fått till det fortfarande

är att nivån i ytavrinningsboxen varierar så ena dagen hög nivå så att evak röret får ta det å en stund senare så nivån ok för att ännu en gång gå lägre nu å får porlande ljud. Min teori är nu att min kran är boven och tänkte testa att ta en mindre hävert rör ner till sumpen typ 20mm å kran. Pumpen är det samma inställning som innan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får titta runt lite på måleriaffärerna då kanske :)

Varför byter du inte bara rördragningen till ett öppet rör eller en durso? Vad är din tanke med att använda en hävert, vilka är fördelarna?

mvh

Antar att du inte testat de olika alternativen men inget system är tystare än en hävert då man väl trimmat in den. Om folk säger att de har ett tyst system med durso/standpipe så har de inte hört ett tyst system som hävert. Öppetrör blir porlandeljud Som en rinnande toalett :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, rolig låt du valde till din film ^^ "

Do you have seen any niggers?"

Ja det var inget jag valde själv utan tyckte det såg kul ut med snacket å krabbans plockande med klona och munnen som rör sig....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Ser riktigt bra ut!

Vad har det kostat dig att bygga allt det här?

Tackar

Allt som allt totalt 17000:- hitills. Lite svinn på fiskar dom dött får man räkna med. Ska ta en bättre bild imorgon kväll

Men då har jag haft skummare å sånt innan.

MP-10 pumpen sålde jag precis, sån j...la skit å överreklamerad utav alla

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser väldigt rent och stabilt ut :-)

Japp min Biopellets funkar kanon. Tar det lite lungt med karet. Gör rent rutorna å mojsar lite i sanden, men har även en bra städpatrull i sanden och även några eremiter i karet.

Kommer antagligen komplettera med mer koraller till helgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...