Kulin Postat 15 mars 2012 Dela Postat 15 mars 2012 sicket fusk jag hoppas min sätter fart nu när jag äntligen ser att nått händer med den. Den e ju riktigt snygg så. Min är chockrosa och fn rosa polyper, när jag fick den var polyperna knallorangea....så hoppas på att få tillbaks de färgerna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 mars 2012 Författare Dela Postat 15 mars 2012 Kvälls bild på mina zoes Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 15 mars 2012 Dela Postat 15 mars 2012 Snyggt Christian! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 mars 2012 Författare Dela Postat 16 mars 2012 Tack alla.Är lite saker jag vill ha gjort med karet men får vänta till bättre tider.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 26 april 2012 Dela Postat 26 april 2012 Hur går det med karet Christian? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 26 april 2012 Dela Postat 26 april 2012 Riktigt läcker bild på zoa stenen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 april 2012 Författare Dela Postat 26 april 2012 (ändrat) tack för ni frågar!!Det går bra men under sparlåga. Fyller på vatten, byter vatten matar mina solkoraller och fiskar, fraggar mina zoes å min M. Sentosa men ALL tid går förövrigt till hus & Familjen. två underbara barn på 2,5år å en 6månaders.Tog bort min biopellets då jag ej såg nån ide med det fortfarande. Var nere hos Bioted marin å skulle köpa med mig hans nya produkter, Pellets fanns men de resterande var ej klart.Mina 2 Mangroveskott växer braBytte ut sanden för några veckor sedan men fick tag på TM Korallsand men vet ej om den var OK eller om skit fanns med i det hela. Har inte vart med om korallsand blivit grönfärgad på några dagar.... Påsen var oöppnad.Så tyvärr inge kul att rapportera.Kan lägga in en film som jag gärna visar igen..-TiBbSgP-7A Den finns kvar i källaren här hemma....har fått det bekräftat nu från tillverkaren att de kopierat min ide rätt av. Men de är de ju kända att göra med det mesta de kommer ut medVKZ-rFK8krw [the idea behind this unique design is simple.http://marine-engineers.org/2012/03/08/zeolite-reactor-from-avast-marine/ Ändrat 7 maj 2012 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 27 april 2012 Dela Postat 27 april 2012 Nästa idé du får Wrang får du ta och patentsöka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 27 april 2012 Dela Postat 27 april 2012 Nästa idé du får Wrang får du ta och patentsöka.Instämmer. Kan väl inte va så dyrt ; )Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juni 2012 Författare Dela Postat 23 juni 2012 (ändrat) Inte mycket att komma med men allt annat går före just nuHar haft problem med calulerpa alger ett tag nu men är aktiv med att ta bort dom. Hoppas på fler koraller i veckan till karet Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Ändrat 23 juni 2012 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 14 augusti 2012 Författare Dela Postat 14 augusti 2012 20120814Funkar kanon å allt växerSent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 2 oktober 2012 Författare Dela Postat 2 oktober 2012 De mina trivs i karetLåter den växa ut på botten Det roliga är att den byter färg i mitten då den växer på glaset...Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 2 oktober 2012 Författare Dela Postat 2 oktober 2012 Kvälls belysning Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 2 oktober 2012 Dela Postat 2 oktober 2012 Är det samma zoanthus som i innläg 361? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 oktober 2012 Författare Dela Postat 3 oktober 2012 Är det samma zoanthus som i innläg 361?Nej det var fraggar jag såltSent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 3 oktober 2012 Dela Postat 3 oktober 2012 Okej=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 januari 2013 Författare Dela Postat 3 januari 2013 Ett steg närmare.Var tvungen att fixa till sumpen då den sprack vid sista facket när jag skulle testa min zeovit reaktor fick plats men så var ej fallet. Ingen större fara å inget vatten utanför iallafall.Sågade upp skåpet lite nu för att lättare koppla på för sumpen i källaren men kan ju alltid börja med osmosvatten tanken i källaren 4st 32mm pvc slang ner till källaren 1st retur upp1st retur ner1st evakuering1st el/kabel Sumpen är limmad till det bättre å hoppas vara på banan imorgon igen...Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 januari 2013 Författare Dela Postat 3 januari 2013 (ändrat) Kommer ha skarv på en muff då slangen fick kapas för att få plats utan att flytta akvariet för mycket. Men det känns ändå okey för då har man ev läckage inne i skåpet och kan skruva loss unionskopplingen lättare...Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Ändrat 9 januari 2013 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 januari 2013 Författare Dela Postat 8 januari 2013 (ändrat) Bygget av en zeovitreaktorn modell XS inleds.Tog en gammal skummare aquacare700A som ändå var "slaktad"som reaktor kroppUtlopps hålet gör jag senare då jag fått hem zeovit stenen å hur mycket det blir i röret...Typ 1.5dl Lite hajtänder på stången så man får lite mer skak/rörelse på stenen.Denna version blir nog inte nån magnet i botten för att få lättare pumpfunktion.Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Ändrat 9 januari 2013 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 11 februari 2013 Författare Dela Postat 11 februari 2013 Mina zoes växer på bra i karet Denna är ca 15x15cmSe mot inlägg 363 som är samma korallKvälls belysning[ATTACH]83039[/ATTACH][ATTACH]83040[/ATTACH]/Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 11 februari 2013 Dela Postat 11 februari 2013 Ser bra ut !Helbild tack Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dahlgren Postat 11 februari 2013 Dela Postat 11 februari 2013 Mina zoes växer på bra i karet Denna är ca 15x15cm[ATTACH]90867[/ATTACH][ATTACH]90868[/ATTACH]Se mot inlägg 363 som är samma korall/Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"Jag vill också ha sån tillväxt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 13 februari 2013 Författare Dela Postat 13 februari 2013 Ser bra ut !Helbild tack Tack!Ja det kommer har precis vart nere å gjort rent från kalkalger Jag vill också ha sån tillväxt!Denna korallen verkar verkligen trivas på sin plats å låter den växa fritt där nere.Gillar Zoes å kompletterar när jag hittar några som är fina. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 13 februari 2013 Författare Dela Postat 13 februari 2013 Tills vidare lite zoes bilder igen Under min 150watts Mh/Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 13 februari 2013 Författare Dela Postat 13 februari 2013 (ändrat) Kvälls helbildLite fattigt kanske med koraller men all tid å pengar går till annat. Pappaledig å husrenovering Min Chelmon rostratus funkar bra äter det mesta både frys å glasrosor. Ändrat 13 februari 2013 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.