wrang Postat 4 november 2010 Författare Dela Postat 4 november 2010 (ändrat) Tackar. Trotts att man hållt på med detta så länge och tror man får med allt så fattas det ändå PVC saker, men men ner i bra ha lådan å vips så löste man det ändå med saker man hade hemma Ändrat 4 november 2010 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 november 2010 Författare Dela Postat 8 november 2010 Här är bygget av reaktorn av 40mm PVC delar.ett 10mm pvc rör leds ner i botten och trycker upp biopelletsen så den "dansar" sedan så går vattnet vidare upp till toppen och ut vid skummaren.Får plats med 3dl i röret men kommer inte behöva mer än typ 1-1,5dl400mm hög totaltHela tuben är delbar på mitten så man kan göra rent eller fylla på med mer media Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 8 november 2010 Dela Postat 8 november 2010 Läckert bygge Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 november 2010 Författare Dela Postat 8 november 2010 Tack så mycket. Det finns så olika att köpa men det gäller att det skall passa i ett sådan litet akvarium då man inte har så mycket utrymme Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 8 november 2010 Dela Postat 8 november 2010 Nästan så tänkte jag bygga mitt filter ser ju bra ut Wrang ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 november 2010 Författare Dela Postat 8 november 2010 Får bli lite filtermatta i toppen så att mediat inte åker ut men ändå lätt att göra rent Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 8 november 2010 Dela Postat 8 november 2010 Snyggt bygge - ser tyskt ut...Jag körde lite grov filtermatta i toppen på mitt Biopelletsfilter till en början. Men det blev som ett bakterieklet när filtret vaknade så jag plockade bort det. Pelletsen (generation 1) åker inte ut ur filtret i alla fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 9 november 2010 Författare Dela Postat 9 november 2010 Tack tror att det kommer funka utan filtermatta också. Får testa mig fram så man ser att mediat inte åker ut men ändå ett bra kok i botten. Kommer börja med 1dl Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 november 2010 Författare Dela Postat 10 november 2010 Mer bilder från mitt bygge.I Botten sitter det en platta så man har lite distans till mediat har borrat med 2mm borr en massa hålÄndhatten kommer jag inte limma ifall man måste göra rent bottenplattan det kommer inte vara nått tryck så ser ingen fara att den kan lossaSedan en bild på inloppet vid unionskopplingen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 10 november 2010 Dela Postat 10 november 2010 När kommer det vatten i burken ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 november 2010 Författare Dela Postat 10 november 2010 Jag du vet ej men allt é klart men finns ingen butik med LS i närheten.Skulle vilja provköra det först med sötvatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 november 2010 Författare Dela Postat 10 november 2010 Allt funkar som de ska och jag provkör med vanligt vatten.Alla limningar är hela och genomförningarna håller tätt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 10 november 2010 Dela Postat 10 november 2010 Bra då blir det uppstart snart ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 11 november 2010 Författare Dela Postat 11 november 2010 Undra vilken färg/mode/funktion man ska köra på med sin MP10 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 11 november 2010 Dela Postat 11 november 2010 Jag kör gul/ Reefcrest mode i min mp40w tycker jag fungerar bäst. Minst väsen enligt mig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 11 november 2010 Dela Postat 11 november 2010 Reaktorbygget ser verkligen tyskt ut, i stil med Grotech el. dyl. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 11 november 2010 Dela Postat 11 november 2010 Jag kör gul/ Reefcrest mode i min mp40w tycker jag fungerar bäst. Minst väsen enligt mig.Jag kör samma grymt bra läge ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 november 2010 Dela Postat 11 november 2010 jag har valt o gå ifrån gula modet till ett av dom nya modsen.. , börjar få så tätt bland korallerna så ville få fullblås relativt ofta nu för att röra runt i baljan.mvh mane Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 11 november 2010 Dela Postat 11 november 2010 Du glömde säga vilket mode du kör ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 11 november 2010 Författare Dela Postat 11 november 2010 Tack alla för kommentarer och tips!!Ska se om jag kan skaffa lite LS på lördag. Gillade natt funktionen på pumpen blir la ifrån typ 20.00 och 12h framåt Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 november 2010 Författare Dela Postat 12 november 2010 Köpa färsk LS eller kurreradSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 12 november 2010 Dela Postat 12 november 2010 Färsk så klart Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 november 2010 Dela Postat 13 november 2010 Ser fram emot bilder när du fått i sten o aquascapat Christian! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 13 november 2010 Författare Dela Postat 13 november 2010 (ändrat) 7.3kg fin fin färsk LS från Fidji. Skönt att kunna välja å vraka med stenen så man får sån man vill.Tack blir att ha stenen först nu i en separat behållare så div skit försvinner Edit: Har stenen nu i en 50liters plastbehållare och skummaren igång. Lägger nog på min 24watts T5 ramp sedan? Ändrat 13 november 2010 av wrang Mer info Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 13 november 2010 Dela Postat 13 november 2010 Skippa ljuset Wrangen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.