Nordin Postat 18 februari 2011 Postat 18 februari 2011 Jo vi ska ju ner nu nån helg, ska ju shoppa te nylägenheten, bänkskivor golv å sånt , så vi kan ju nog dyka förbi då.Sent from my iPhone4 using Tapatalk Citera
Nordin Postat 18 februari 2011 Postat 18 februari 2011 Roligt att någon utav dem överlevt, men tycker det var lite skamligt av dig att inte lägga upp en film på visningskaret nu när du har ny belysning å allt, spring å fixa de Ted! Citera
Ted-m Postat 18 februari 2011 Författare Postat 18 februari 2011 Vafan den filmen på ynglet är på 900 meg tar ju fasiken 75 min att lägga upp den.Skall göra en ny film i morgon och ladda upp på karet. Citera
Nordin Postat 19 februari 2011 Postat 19 februari 2011 Vafan den filmen på ynglet är på 900 meg tar ju fasiken 75 min att lägga upp den.Skall göra en ny film i morgon och ladda upp på karet.Härligt, ska bli kul å se hur de ser ut under 800W extra! Citera
Ted-m Postat 25 februari 2011 Författare Postat 25 februari 2011 QUOTE=Nordin;381874]Härligt, ska bli kul å se hur de ser ut under 800W extra! Citera
Ted-m Postat 25 februari 2011 Författare Postat 25 februari 2011 Jo en 5 liters glasflaska som har börjat växa in i revet. Citera
evillennart Postat 25 februari 2011 Postat 25 februari 2011 Är det en flaska mitt i revet? Var tvungen att kolla 2ggr på filmen för att se flaskan. Ja ibland är det inte lätt....Det var ett annorlunda grepp med en glasflaska, tydligt att den snart har försvunnit in i "revet"! Citera
Ted-m Postat 25 februari 2011 Författare Postat 25 februari 2011 Var meningen att jag skulle Borra flaskan med ett antal hål lite här och där men då jag är för bekväm blev det bara att dumpa ner den.Frökenfiskarna brukar sova i den på natten. Citera
Ted-m Postat 8 mars 2011 Författare Postat 8 mars 2011 Nyinköp i går.Triton. utplockat på mjukisar som vanligt när jag är nere kommer in mer nästa vecka 10 sniglar blev det dock.Akvarieleasing:Samma sak där men dom hadde bra mycket att titta på dock och jag tycker fortfarande att dom är trevligaste stället jag vart till.Blev:Sarcophyton elegansMontipora foliosaDiadema setosumEchinometra viridisSen var det akvariehobby i uppsala där det blev en sten med skivor. Citera
Ted-m Postat 8 mars 2011 Författare Postat 8 mars 2011 Ditt akvarium är lika fint som namnet ditt.Fan så fint ojojoj.Ja det är inte dåligt Skall slänga upp lite bilder i kväll Citera
Stensson Postat 8 mars 2011 Postat 8 mars 2011 Trevliga filmer.Men varför letar du inte efter någon konverter som minskar ned filmerna? Citera
Ted-m Postat 8 mars 2011 Författare Postat 8 mars 2011 Jag har stor skärm så jag behöver inte ha mindre filmer Nä skämt och sido så skall jag fixa det med tar ju över 80 min för en liten film att ladda upp på youtube. Citera
GÖRAN Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Härligt Ted ! Fint som tusan. tycker bara att du skall byta ut gruset till sand. Citera
Ted-m Postat 25 mars 2011 Författare Postat 25 mars 2011 Tack Göran.Jo jag har funderingar at åtminstonde blanda upp det med finare sand då den nya belysningen denderat till lite mer kalkalger.Det jag sett som en fördel med det grövre gruset är att det varit mycket liv i sanden man sett dock har det varit minde maskar vilket jag inte vet är en fördel eller nackdel.Annars går karet bra.Byter vatten mer sellan en ofta vilket jag inte sett som en nackdel.Annars har karet gått utan att jag vart del i det då jag har utbildning nu ett par veckor kanske jag bara har tid med att mata fiskarna var dag.Bengai kardinal hanen är full med yngel i munnen som jag väntar på skall komma ut snart.Hoppas dom gömmer sig i min sjöborre tills jag kan håva upp dom och flytta ner till sumpen där dom större syskonen bor.Dom är nu 1,5-2 cm stor och jag undrar lite vilken storlek dom brukar ha när man ger dom nya ägare osv.Har även segelfensmollyn i sumpen som håller rent på alger där nere då ljuset är på 24h per dygn och det vart en hel del grönalger men som nu är nästan borta.Skall försöka slänga upp en bild eller 2 senare.mvh:Ted Citera
Ted-m Postat 26 mars 2011 Författare Postat 26 mars 2011 Vakna idag och såg att Bengai hanen var tom i munnen. Jag hittade ett yngel i sjöborrens taggar. Det var lite därför jag skaffade sjöborren med långa taggar.Lägger upp ett par bilder så ni får se.Tjejen har fotat och redigerat lite av bilderna åt mig. Tycker hon är en bra fotograf. Citera
Ted-m Postat 26 mars 2011 Författare Postat 26 mars 2011 Hitta 5 till yngel i Refugiumet.Att dom tar sig ner i avrinningen varge gång och klarar sig.Sisst var det 2 yngel som klara sig och nu 6.Kanske blir en riktig odling snart. Citera
stigigemla Postat 26 mars 2011 Postat 26 mars 2011 Det första dygnet (kanske två) brukar ynglen söka sig mot ytan. Sedan tar de gärna skydd. Riktigt häftigt att se en i en sjöborre precis som i naturen. Citera
Ted-m Postat 26 mars 2011 Författare Postat 26 mars 2011 Funderar på att skaffa en liten burk till runt 4-500 liter där man skulle bara ha bengaier och sjöborrar som invånare.Tror 10-15 sjöborrar skulle se fräckt ut. Citera
Lasse Postat 26 mars 2011 Postat 26 mars 2011 Funderar på att skaffa en liten burk till runt 4-500 liter där man skulle bara ha bengaier och sjöborrar som invånare.Tror 10-15 sjöborrar skulle se fräckt ut.Ser fräckt ut redan med 5 MVH Lasse Citera
Ted-m Postat 27 mars 2011 Författare Postat 27 mars 2011 Tjejen tog en bild på de jag hittade i refugen.Vi har 8 st bengai som är till salu. 2 av dom är lite äldre. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.