freddi36 Postat 4 juli 2011 Dela Postat 4 juli 2011 undrar hur gammal den är.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 4 juli 2011 Dela Postat 4 juli 2011 Vilka monster, jag trodde inte att turbo snäckor blev så stora men nu vet man det :-) De brukar alltid vara så små annars tycker jag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 5 juli 2011 Författare Dela Postat 5 juli 2011 Det är lite störe turbosar jag har . Efter snart 2 dygn i karet simmar alla kirurgerna fint tillsammans:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 5 juli 2011 Dela Postat 5 juli 2011 Jo då dom har x antal STORA på ZG.. dom kan bli mycket mycket stora! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 12 juli 2011 Författare Dela Postat 12 juli 2011 2 bilder på karet just nu får ligga på is nu 3 veckor sen kommer det någ in 1 mjukis och 1 ephyllia till Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 1 augusti 2011 Författare Dela Postat 1 augusti 2011 hittade 3 stycken krabbor i min acro. svårt att få dom på bild men dom verkar trivas bra i korallen iallafall, låter dom vara så länge det inte händer något negativt.skulle villja ha i 10 kg sten till är det några problem att slänga i inkörd sten?vad e det för id på min vita korall med bruna polyper blev av med id:t Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 1 augusti 2011 Dela Postat 1 augusti 2011 Det ser ut som någon form utav sinularia./André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 1 augusti 2011 Dela Postat 1 augusti 2011 Acroporan ser fin ut! Kommer den från ZG? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 1 augusti 2011 Författare Dela Postat 1 augusti 2011 Acroporan ser fin ut! Kommer den från ZG?japp han fick in den i dag Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 1 augusti 2011 Dela Postat 1 augusti 2011 Fick de en ny sändning idag? Bara några dagar sen de fick en annan . Måste ta en runda förbi där snart igen... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 1 augusti 2011 Författare Dela Postat 1 augusti 2011 Fick de en ny sändning idag? Bara några dagar sen de fick en annan . Måste ta en runda förbi där snart igen...japp massa fisk med Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 9 augusti 2011 Författare Dela Postat 9 augusti 2011 Ligger på ca450 kh6.7 mg1250. Jobbar på att få upp mitt mg kan det vara det som håller nere mitt kh? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 augusti 2011 Dela Postat 10 augusti 2011 Ja det kan det vara. Löslgheten av Ca x kH regleras till dels av Mg och pH. Högt pH och lågt Mg minskar lösligheten av de andra två. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 11 augusti 2011 Författare Dela Postat 11 augusti 2011 (ändrat) köpte kockens bikarbonat. kan detta användas för att öka mitt kh. eller det sänker mitt ph samtidigt? eller ska man köpa saliferts hp+ph buffer? känns lite dumt med tanke på att mitt ph e bra. kh är 6.4 och ph 8.2...nu blir det att börga fundera på balling karaet börgar dra i sig en hel del av mg ca o kh.. ska man prova manuellt först i en månads tid innan man köper doserpump? hur hade ni gjort. vilket märke av tillsatser använder ni? blir att läsa en del om balling nu framöver. inte lagt någon energi på det förut ..vart handlar ni? Ändrat 11 augusti 2011 av akutmottagning Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 11 augusti 2011 Dela Postat 11 augusti 2011 Det går bra med Kockens.Jag tillsatte för hand i två år innan jag köpte doserpump. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 11 augusti 2011 Dela Postat 11 augusti 2011 ser ju ut som du fått bra fart på baljan sebbe vi får träfas någon dag och snacka salt i stället för att göra de på fyllan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 11 augusti 2011 Dela Postat 11 augusti 2011 Ditt kH ligger ju bra, vilket värde eftersträvar du då? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 15 augusti 2011 Författare Dela Postat 15 augusti 2011 ser ju ut som du fått bra fart på baljan sebbe vi får träfas någon dag och snacka salt i stället för att göra de på fyllan ja det börgar ta sig sakta men säkert . tycker jag kasnke det blir en vettigare konversation haha Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 15 augusti 2011 Författare Dela Postat 15 augusti 2011 Ditt kH ligger ju bra, vilket värde eftersträvar du då?skulle vilja ligga runt 8-9 men är inte misssnöjd med 6.4 tycker bara det är i underkant. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 17 augusti 2011 Författare Dela Postat 17 augusti 2011 hur ska jag gå tillväga har 40 kg sten i karet skulle vilja slänga i 5-10 kg till hur ska amn göra för att slippa nitrit och annat skit? har fått upp kh till 8.6 mg 1400 ca 450 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 17 augusti 2011 Dela Postat 17 augusti 2011 Beroende på om det är ny eller inkörd sten så kan resultatet bli lite olika.Är det helt ny sten så är det kanske bättre att låta stenen gå i en tunna med saltvatten, doppvärmare och bra cirkulation tillsammans med en strumpa med fosfatremover för säkerhets skull. Sen låter du det gå där i en vecka och kollar sen av fosfat och nitrat innan du lägger ner det i karet.Är det inkörd eller begagnad sten så hade jag nog låtit stenen gå i en tunna iaf över en natt med lite fosfatremover i för att ta det som kan då på resans gång mellan karen. Finns det alger som du inte vill ha så är det bara att låta den gå i tunnan tills du fått bort det. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 17 augusti 2011 Författare Dela Postat 17 augusti 2011 [TABLE=width: 100%][TR][TD][TABLE=width: 100%][TR][TD]Fauna Marin -UltraTrace B Strontium-Barium-Komplex[/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: center][/TD][/TR][TR][TD]Fauna Marin -UltraTrace B Iodine-Fluorine-Complex[/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: center][/TD][/TR][TR][TD]Fauna Marin - Ultra Trace B -Heavy-Metal complex [/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: center][/TD][/TR][TR][TD]Fauna Marin - BALLING - Calciumchlorid-Dihydrat[/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: center][/TD][/TR][TR][TD]Fauna Marin - BALLING - Sodium Bicarbonate[/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: center][/TD][/TR][TR][TD]Fauna Marin - BALLING -Magnesiumchlorid-Hexahydrat[/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: center][/TD][/TR][TR][TD]ATS mineralsaltär detta allt som behövs för att köra balling plus. så man inte behöver byta 10% hela tiden för att snurra till jonbalansen? om jag läst rätt kan amn köra magnesiumet o mieralsaltet i samma dunk så amn får 3 dunkar bara eller e jag ute o cycklar?[/TD][/TR][/TABLE][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: center] [/TD][/TR][TR][TD][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: center] [/TD][/TR][TR][TD][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: center] [/TD][/TR][TR][TD] [/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: right][/TD][TD=align: center][/TD][/TR][TR][TD][/TD][/TR][/TABLE] Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 17 augusti 2011 Författare Dela Postat 17 augusti 2011 lita bilder hur det ser ut för stunden Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 17 augusti 2011 Dela Postat 17 augusti 2011 Här kan du se hur jag gör: http://www.oceanakvarium.se/?category=pages/saltvatten&page=Ballingmetoden Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 18 augusti 2011 Författare Dela Postat 18 augusti 2011 Här kan du se hur jag gör: http://www.oceanakvarium.se/?category=pages/saltvatten&page=Ballingmetodentackar kan man beställa av ocean akvarium? väldigt bra beskrivningmvh Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg