jejjua Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 Såg nu att våra turbo snäckor ryker ser ut som om det kommer massa vit rök. Alla är pigga och rör sig annars men det ser ganska konstigt ut och vattnet är grumligt men värdena är bra.. Vad pysslar dom med? Jessica och Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jernis Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 Försöker föröka sig skulle jag säga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 ingen rök utan eld! jag tror de brinner! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 ingen rök utan eld! jag tror de brinner! hahahaha klockrent!.Dom försöker med stor sannolikhet att föröka sig . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jejjua Postat 19 september 2010 Författare Dela Postat 19 september 2010 Okej tack så hemskt mycket för svaren =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 ingen rök utan eld! Jag tror de brinner!häll vatten på dom! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ExCeed Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 de förökar sig; jag hade samma fenomen för nått halvår senSent from my HTC Hero using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jejjua Postat 19 september 2010 Författare Dela Postat 19 september 2010 Trodde man kunde vända sig till ett forum och få svar på sina frågor och fubderingar, och inte få spydiga kommentarer!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 Trodde man kunde vända sig till ett forum och få svar på sina frågor och fubderingar, och inte få spydiga kommentarer!!Det första svaret du fick är det enda du behöver bry dig om. Om du är ny här på Saltvattensguiden så känn dig välkommen. Starta gärna en egen tråd om just ditt akvarium, vi är många som skulle vilja se hur det är uppbyggt och fungerar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ferngren Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 Jag tror inte tanken är spydiga kommentarer. Det är bara ett roligt fenomen att beskåda för det ser verkligen ut som om sniglarna sitter i sitt skal och röker på Det har hänt ett par gånger i mitt kar. Jag har även hittat ca 20 st småttingar i sumpen några veckor efter.Ett annat roligt fenomen jag märkte med en av dom var att den satt vid vattenytan och sprutade en vattenstråle . Detta hände ca 10 ggr och strålen gick ca 1-2 dm ovanför vattenytan. Jag har ingen aning om varför just detta händer men det gör att även dessa djur har en del roligheter att bistå med i alla äventyr i karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 yep, ingen ide att ta illa upp. Känn dig välkommen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jejjua Postat 19 september 2010 Författare Dela Postat 19 september 2010 #9 #10 #11Tack för svaren, det va nästan den tanken jag hade när jag såg det, men man börjar ju ändå fundera :S ..Får ta och skapa en tråd men vårat kar =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 Det var verkligen inte med min mening att göra dig ledsen eller besviken på något sätt alls, bara de att jag tyckte hans kommentar var så rolig för när jag var liten(mindre) så fick man alltid lära sig 'ingen rök utan eld' och nu när det kom upp igen så var det roligt tyck jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 .................Får ta och skapa en tråd men vårat kar =)Härligt Jessica, det ser vi fram emot:smiley20: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 19 september 2010 Dela Postat 19 september 2010 Trodde man kunde vända sig till ett forum och få svar på sina frågor och fubderingar, och inte få spydiga kommentarer!! Hej!Jag tror inte att någon menade något illa! Bara fjanta sig!Mvh Lotta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jejjua Postat 19 september 2010 Författare Dela Postat 19 september 2010 #15 som rätt så ny medlem blir man lite besviken när man möts av sådana svar ..Nu finns en tråd med vårat kar uppe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-Alix- Postat 26 september 2010 Dela Postat 26 september 2010 Jag knäppte bilder på när mina astreor klev högst upp på stenarna och "rykade" Några dagar senare kom jag på dem med att "pluppa" små pelletliknande klimpar, typ 0,5 -1mm stora. De klev igen högst upp och släppte små "paket" ett i sänder längre än jag orkade kolla. Dessa vuxna exemplar är akvariefödda, men jag har ännu inte fått nån efterkomma (vilket kan bero på avsaknaden av sump). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jejjua Postat 28 september 2010 Författare Dela Postat 28 september 2010 #17 ja precis så såg det ut, fast nästan alla våra gjorde så samtidigt så det va ganska dimmigt i karet.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.