Gå till innehåll

Turbo snäckor som (ryker)


jejjua

Rekommenderade inlägg

Trodde man kunde vända sig till ett forum och få svar på sina frågor och fubderingar, och inte få spydiga kommentarer!!

Det första svaret du fick är det enda du behöver bry dig om. Om du är ny här på Saltvattensguiden så känn dig välkommen. Starta gärna en egen tråd om just ditt akvarium, vi är många som skulle vilja se hur det är uppbyggt och fungerar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte tanken är spydiga kommentarer. Det är bara ett roligt fenomen att beskåda för det ser verkligen ut som om sniglarna sitter i sitt skal och röker på :)

Det har hänt ett par gånger i mitt kar. Jag har även hittat ca 20 st småttingar i sumpen några veckor efter.

Ett annat roligt fenomen jag märkte med en av dom var att den satt vid vattenytan och sprutade en vattenstråle :o . Detta hände ca 10 ggr och strålen gick ca 1-2 dm ovanför vattenytan. Jag har ingen aning om varför just detta händer men det gör att även dessa djur har en del roligheter att bistå med i alla äventyr i karet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var verkligen inte med min mening att göra dig ledsen eller besviken på något sätt alls, bara de att jag tyckte hans kommentar var så rolig för när jag var liten(mindre) så fick man alltid lära sig 'ingen rök utan eld' och nu när det kom upp igen så var det roligt tyck jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag knäppte bilder på när mina astreor klev högst upp på stenarna och "rykade" ;) Några dagar senare kom jag på dem med att "pluppa" små pelletliknande klimpar, typ 0,5 -1mm stora. De klev igen högst upp och släppte små "paket" ett i sänder längre än jag orkade kolla. Dessa vuxna exemplar är akvariefödda, men jag har ännu inte fått nån efterkomma (vilket kan bero på avsaknaden av sump).

TurbotKutee.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...