kladd3 Postat 12 februari 2011 Författare Postat 12 februari 2011 Håll på som bäst att utrota glasrotor och hittade detta vad är det och vill man ha det i sitt akvarium??? Citera
Akvarielagret Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Håll på som bäst att utrota glasrotor och hittade detta vad är det och vill man ha det i sitt akvarium???Borstmask ..... jävla ohyra Citera
Benighted Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Som sagt, borstmask, men säger istället "bra del i städ-teamet i akvariet". Citera
kladd3 Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Hej allesammans igenEfter lite jobb med ättika så är glasrosorna nästan utrotade hade ett lite missöde när jag håll på att ramla och sprutade ättika på en mjukkorrall och det gillade den inte men den börja så sakta återhämta sig.En liten funderign som jag har är hur mkt mat ska fiskarna ha? Har tre clowner ingen av dessa är fullvuxna en gul kirug och en eldräka. Det jag har matat med är följande ena dagen en lite kub fryst athema tror jag att det heter samt lite pellets (ca 10-15) kornandra dagen pellets och lite nori samt lite fryst räkmix till räkan är detta för mkt eller lagomHäde tänkt at bygga om elen i huset byta elcentral och undrar hur länge klara sig akvariet utan ström blir väl ca 8 -10 skulle jag gissa klarar sig akvariet under tiden Citera
Marko Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Jag matar 2 clowner, 2 bangaiier och 1 okinawae med typ 10st 1mm stora pellets, en nypa jättesmå pellets och 1/4 kub fryst om dagen. Ibland om jag är givmild så blir det 1/2 kub.Alla fiskar skulle troligtvis få reprimand av dietister för begynnande fetma... Citera
kladd3 Postat 27 februari 2011 Författare Postat 27 februari 2011 Hade en kompis över i går kväll som hade en mkt bättre kamera än vad jag har så här är liter bilder från igår kväll. Citera
PatriksS Postat 27 februari 2011 Postat 27 februari 2011 Kirurgerna är så tacksamma att fota, gör sig nästan alltid bra på bild. Snyggt! Citera
kladd3 Postat 1 mars 2011 Författare Postat 1 mars 2011 TjenixenHar börjat att få en grön hinna på glaset som jag inte vet hur jag ska bli av med eller rättare sagt hur jag ska undvika att få det. Att få väck det är enkelt det är bara att skrapa med magflotern men jag skulle helst vilja slippa ha det så varje dag jag kommer hemNågra förslag??? Citera
hansson_1985 Postat 1 mars 2011 Postat 1 mars 2011 hej!! det är nått du får leve med.. men om du minskar fosfaten så växer det inte lika fort!!mer helbilder!!! Citera
kladd3 Postat 4 mars 2011 Författare Postat 4 mars 2011 Måste kolla lite ska göra om elen och huset kommer att vara strömlöst under måndagen. Är det nån större fara, och kan jag förebygga med att göra något? Citera
Edward Postat 4 mars 2011 Postat 4 mars 2011 Hur länge kommer det att stå still? om det är längre stunder är ju ett elverk att föredra. Citera
Edward Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 okay, Well finns ju dom som har klarat ett par timmar utan bekymmer, Och dom som inte har gjort det. Hänger väl endel på hur hög belastningen är och hur mycket syre som förbrukas. Just nu är ju din burk inte överfull direkt. Men absolut om du är osäker leta fram ett elverk, Det är det säkraste kortet. Citera
Lasse Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Har du en djup sandbädd eller har du filter som kan bli syrefria? Har du filter så gör rent dem innan du startar upp igen. Om du har en djup sandbädd så finns ett knep att hålla akvariet syresatt även vid elavbrott. Skaffa lite väteperoxid. Blanda i en 25-50 ml av den i en hink med saltvatten. Pynta i lite grand från hinken med jämna mellanrumm - 3 - 5 dl åt gången. På detta sätt håller du syrenivån uppe och slipper risken för svavelvätebildning. På detta sätt klarade Stig i Gemla all sin fisk under Gudrun.MVH Lasse Citera
kladd3 Postat 8 mars 2011 Författare Postat 8 mars 2011 Jo det verkar ha överlevt var utan ström i ca 7 h fiskarna var mkt konfunderade eftersom ljuset inte tändes. Citera
kladd3 Postat 11 mars 2011 Författare Postat 11 mars 2011 Sitter och drar mitt hår alla annonser på levande är antingen i Skåne, Stockholm eller Eskilstuna av alla ställen. Bor helt enkelt på fel plats för att ha saltvattensakvarium Citera
Nordin Postat 11 mars 2011 Postat 11 mars 2011 Sitter och drar mitt hår alla annonser på levande är antingen i Skåne, Stockholm eller Eskilstuna av alla ställen. Bor helt enkelt på fel plats för att ha saltvattensakvarium Säger han som bor någorlunda nära till alla ställen!. Citera
Edward Postat 11 mars 2011 Postat 11 mars 2011 Jag kan inte mer än hålla med -.- bara att plocka fram en stora plånboken och ta en tur till c-life Citera
kladd3 Postat 7 april 2011 Författare Postat 7 april 2011 Har börjat med en ny hobby, just nu håller jag på att odla fram glasrosor till försäljning, tänkte ta 199 per "planta" så det är bara att höra av er om ni är intresserade. Citera
kladd3 Postat 8 april 2011 Författare Postat 8 april 2011 Funderar på att inhandla en sån här ledbelysning men är osäker om det är tillräckligt kräm i den för mitt kar. http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=1371 Någon som har en aning??? Citera
Genne Postat 8 april 2011 Postat 8 april 2011 Du kan inte tänka dig att gå ner lite i pris på Glasrosorna, det blir så dyrt om jag ska räkna in bensinen i priset:ledsen:Själv köpte jag en filfisk i onsdags och den har redan gjort nytta/Glenn Citera
Edward Postat 8 april 2011 Postat 8 april 2011 Det skulle ju kuna fungera över din burk, Men det jobbiga med LED är ju att spridningen inte brukar vara så jättestor, så för att undvika skuggpartier så kanske du skulle behöva två st om den där, alternativt ett par t5 oxå. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.