Gå till innehåll

Tillökning 240L


seb1989

Rekommenderade inlägg

  • Svar 282
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag kan inte fatta när jag ser dina foton, vilka färger... Det är finare än i havet! Har lite frågor, kör du med aktivt kol och några andra saker?

Mycket fint akvarium, du måste vara riktigt stolt! Jag hade fått ett leende varje dag jag kom hem från en äcklig arbetsdag och fick se det, hade bara slängt mig i soffan och drömt vidare...

Grymt med en drakfisk också, riktigt coolt, en av mina favoriter :)

Hur ofta byter du vatten och hur mycket ungefär?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack för fina ord! och ja... jag är stolt;) trodde aldrig jag skulle få till mitt drömkar som detta faktiskt blivit..

Ted: jag kör väldigt simpel uppsättning faktiskt. Jag har ju kvar juwels filtermedia i hörnet med original filter och en påse aktivt kol. (bör rengöras ofta då det fort samlas skit) Helst varannan- var tredje dag.

Gör vattenbyte 2 gånger i månaden på ca 10 procent vatten..

tillsätter endast ett vattenberedningsmedel till det nya vattnet. Annars gör jag inget annat och tillsätter inget.. Så det går i princip av sig självt.:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket av alla olika vattenberedningsmedel tillsätter du? Och när du gör det gör du det bara i det nyblandade till just den mängden vatten? eller du häller i det i det nya vatten fast till mängden av total karets volym?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för lite OT! Men vad kör du med för ljus? :) eller frågan är snarare "hur mycket ljus kör du med så att det är bra nog för knapparna?" :)

;) kör med 4*54 w t5 (2st reef white & 2st reef-blue)

Det funkar fint för mig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...