Gå till innehåll

Tillökning 240L


seb1989

Rekommenderade inlägg

  • Svar 282
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Härligt blev ju skitsnyggt med den bakgrunden , jag köpte en likadan igår som ska monteras när all sten är i karet :)

Ja... det är en sjukt snygg bakgrund som ger ett fint djup i karet.. kommer lätt bli riktigt bra i ditt kar med..:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga.... landade en geting i karet idag, fort som fasen högg min tryckare (odonus niger) tag i den och simmade runt med den i munnen ett tag för att sen sluka den. Kan fiskar på något sätt reagera negativt på getingens gift om den blivit stucken? (om den ens kan bli stucken)

//seb

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fiskar i naturen äter ju insekter så för den sakens skull tror jag inte det är några bekymmer, men ifall de äter en insekt som normalt sett inte ingår i deras diet eller om de blir stungna av en så kanske läget förändras.

okej.. tryckaren mår bra än så länge i alla fall;)

Det såg bara lite riskabelt ut att simma omkring med en geting i munnen så där..

Tack för svar!!:)

//seb

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena!

Min segelfena har inte varit sig själv de sista 3 dagarna.. Den sitter mest nere, nära sanden utan att ens äta när man matar.

Har än så länge heller inte sett några yttre täcken på någon sjukdom..

Tänkte ta vattenvärdena senare men ville bara slänga in en snabb fråga här om det skulle kunna vara någon som haft samma problem..

matar med artemia och noriblad med vitlök.

använde Saliferts "All in one" för första gången för en vecka sedan och doserat det 2 gånger för att höja kh och calsium..

(inget/ingen annan visar tecken på dålig hälsa...)

//seb

post-5106-14468922455938_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej..:/ inte ens det.. funderar på om jag ska flytta över den till det större karet på 500L om det kanske är så lätt att den blir lite mobbad av tryckaren.? den har ett jack i övre fenan. annars inte märkt nått..?

Eller är det kanske dumt att stressa den genom att förflytta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är så att den är sjuk, så för du kanske över sjukdomen till ditt andra akvarium. Har gjort det misstaget och blev då av med halva fiskbesättningen i det från början "friska akvariet", -nej blev inte bra.

Men om den bara är mobbad så är det en lösning. Jag brukar fånga dem på natten, får då hålla koll på var den sover och försiktigt peta på den så att den förhoppningsvis simmar ut där man kommer åt den, det är minst stressande för fisken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är så att den är sjuk, så för du kanske över sjukdomen till ditt andra akvarium. Har gjort det misstaget och blev då av med halva fiskbesättningen i det från början "friska akvariet", -nej blev inte bra.

Men om den bara är mobbad så är det en lösning. Jag brukar fånga dem på natten, får då hålla koll på var den sover och försiktigt peta på den så att den förhoppningsvis simmar ut där man kommer åt den, det är minst stressande för fisken.

Jag får avvakta och se vad som händer.. vill ju inte att kirurgen ska föra över några sjukdomar till mitt rovdjurkar om jag skulle flytta den..

tackar för svar!! :)

//seb

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...