Gå till innehåll

André's 375L kar


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag tackar för all hjälp Manne! Tror rampen fungerar bättre nu än innan, haha!

Ett chip hade förmodligen blivit för varmt så det blev kortslutning vid kontaktstycket. Så vi klippte kontakten och löddade istället direkt på chipet. Lite tur att de fortfarande var helt. :) Det låter kanske enkelt men de tog sin tid att hitta felet. Nu fungerar rampen prima igen och jag är lika glad som min plånbok är.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I torsdags förra veckan fick de bli lite nya inköp när jag var ändå var ofrivilligt ledig och vägarna förbi zg. Det blev ett nytt försök med en Rostratus och en Xanthurus. Rostratusen fick prick direkt men i dagsläget är det helt borta. :) Kirurgen är skygg som attan så att få till en bra bild är inte helt enkelt.

post-5254-14468923581812_thumb.jpg

/André

post-5254-14468923581436_thumb.jpg

post-5254-14468923581615_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit lite småbråk mellan den nye kirurgen och den gamla gula. Idag har det nog varit som värst för båda två har fått prick och även hepatusen som antagligen känt sig stressad. Få se vem som vinner fighten eller det blir oavgjort, för att hova ur någon finns inte på tal. :P

Rostratusen mår lite bättre nu än vad den tidigare gjort och så långt ögat kan se så finns de inte en enda rörmask vid livet. Återstår att se om den rör glasrosorna härnäst.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt som fan e det, men tydligen så är det bara till att köpa nya! Men har en känsla av att det bästa är att köpa lite större iof dyrare, men det verkar som om dom klarar sig bättre än små iaf, o många bäckar små......

Ja de är synd. Har haft det väldigt länge och igår kväll när jag kom hem såg den bra ut så något har hänt inatt. Ja stora borde kunna ta lite mer smällar än de små.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kladdat och försökt få rätt på mina värde i karet vilka snart är 100 igen.. Kh var lågt som attans för ett tag sen och vad jag än gjorde så sjönk det igen medan resterande värde stod still. Experimenterade lite och nu har allt börjat ta fart igen. Ca har nu istället blivit lågt som buffras sakta upp. Doserar för tillfället 180ml från varje kanal och snart ligger alla värde där det ska. :)

Tror jag har hittat anledningen till att min maxima dog också vilket måste varit ostabila värde nu när jag kladdat så mycket. När jag doserade extra Ca vid sidan om så reagerade jag att 2 timmar senare såg den andra maximan lite ledsen ut med. Några dagar efter när den såg bra ut igen så tillsatte jag Ca igen och vipps så drog musslan ihop sig. Trodde jag skulle ha död på den men nu har den repat sig igen och måste minska den extra dosen Ca jag tillsätter.

Jag friar min Rostratus från alla misstankar om musseldöden och han slipper hängas. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Blev en blandning av ballingdunkar ikväll. Funderar skarpt på att uppgradera till 10l dunkar nu så håller de lite längre. Ska ta lite mått i skåpet och hoppas jag kan lycka klämma in dem. :)

/André

O vem vill inte ha större dunkar :):):) mina 5or i kuben vill inte bli 10or hur jag än vrider o vänder på ytan.. Listerna vi satte sitter kvar :) tackar för hjälpen.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

O vem vill inte ha större dunkar :):):) mina 5or i kuben vill inte bli 10or hur jag än vrider o vänder på ytan.. Listerna vi satte sitter kvar :) tackar för hjälpen.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Det kan jag tänka mig att du vill. Vad doserar du i kuben nu?

Ja de hoppas jag att de ska göra. Annars får du reklamera limmet. ;) Har du fått dit silikon än? Hjälper gärna till när de behövs, så de var så lite så. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan jag tänka mig att du vill. Vad doserar du i kuben nu?

Ja de hoppas jag att de ska göra. Annars får du reklamera limmet. ;) Har du fått dit silikon än? Hjälper gärna till när de behövs, så de var så lite så. :)

/André

Inget silikon ännu , idag har det varit LED pyssel istället.. Det får gå någon dag sen blir det köp på en tub.

Kör i 180ml / dygn i kuben.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inget silikon ännu , idag har det varit LED pyssel istället.. Det får gå någon dag sen blir det köp på en tub.

Kör i 180ml / dygn i kuben.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Okej, ja då håller de lika "länge" som mina. :(

Det är inte direkt någon panik med silikonet så viktigare saker hittar man alltid. :smiley17: Vill också få igång mitt led-projekt men saknar lite delar till hållarna än så länge. :(

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ja då håller de lika "länge" som mina. :(

Det är inte direkt någon panik med silikonet så viktigare saker hittar man alltid. :smiley17: Vill också få igång mitt led-projekt men saknar lite delar till hållarna än så länge. :(

/André

Du skulle haft en kul led som var en liten rackare för upphängningen av själva kylflänsen.

Du har inte funderat på att använda "lock line" ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du skulle haft en kul led som var en liten rackare för upphängningen av själva kylflänsen.

Du har inte funderat på att använda "lock line" ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

En kul led hade faktiskt varit rätt smart, har inte tänkt på det innan. Kunde kört en sån på de 3 nedre led'sen iaf.

Lock line blir väl kanske lite väl mycket och förstör kanske en del av designen på karet. Men annars hade det varit klockrent. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En kul led hade faktiskt varit rätt smart, har inte tänkt på det innan. Kunde kört en sån på de 3 nedre led'sen iaf.

Lock line blir väl kanske lite väl mycket och förstör kanske en del av designen på karet. Men annars hade det varit klockrent. :)

/André

Frågan är vad för kul led man skulle kunna komma över för att utnyttja som en del bit i ditt projekt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är vad för kul led man skulle kunna komma över för att utnyttja som en del bit i ditt projekt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror de skulle kunna gå med en enkel som bara har själva leden och sen gängor på det. Funderar lite på hur man skulle kunna lösa det. Har redan lämnat in ritningar till en kille men de säger inte att man kan ändra/uppgradera efteråt. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har hämtat en kanonsnygg mussla idag som verkar trivas superbra bredvid mina andra. Blev även lite annat skoj som en eremit, en acan och knappar till nanot.

Det har också blivit dags för rensning och har fraggat ner en del som ska väck. Funderar även på att sälja av min ena bta och stenen den sitter på. Känns just nu som att lite mer vatten på högersidan inte alls kommer skada.

:smiley20: Sen är de snart dags för en ny batch balling och ska passa på att uppgradera till 10L dunkar istället. Det kommer bli trångt i skåpet men det får gå. Vad gör man inte för mindre jobb. ;)

post-5254-1446892403745_thumb.jpg

/André

post-5254-14468924036882_thumb.jpg

post-5254-14468924037065_thumb.jpg

post-5254-14468924037259_thumb.jpg

post-5254-14468924037633_thumb.jpg

post-5254-14468924037832_thumb.jpg

post-5254-14468924038056_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...