Gå till innehåll

André's 375L kar


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Snyggt André -Tummen upp och en grym ny mussla. Ser fint och välvuxet ut alltihop.

Tackar! Du är välkommen för en titt om du känner för det. Det är väldigt välvuxen och den tvåfärgade euphyllian jag köpte av dig har dubblat sin storlek nu. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick till lite snygga bilder på min Rostratus igår som bara måste läggas upp. :)

post-5254-14468924053968_thumb.jpg

Ajabaja, den rör ni inte. Eller som jag brukar säga; Rör du Dör du! Än så länge har inte firren visat något intresse för musslorna vilket är väldigt skönt iaf.

post-5254-14468924054342_thumb.jpg

/André

post-5254-14468924054162_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket vacker firre.. Nästa som min egen :) säg nu till på skarpen att han ska plocka glasroser..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe, ja jag ska skälla på han nu ikväll tänkte jag. Han kunde iaf provsmakat på någon men de vill han inte. Det är som ett barn som vägrar äta grönsaker. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nytt projekt på gång.

Eftersom mina 3 fragghyllor förstör mycket i karet så planerar jag en fraggtank som tyvärr få stå bredvid karet. Inne i bänken kommer inte fungera något vidare pga dåligt utrymme. För att lyckas med detta måste jag ersätta mina stora golvhögtalare till surroundsytemet. Någon som har tips på bra högtalare som ersättare?

Fraggtanken kommer bli 40x30x25 och försörjning av vatten får bli ett eget system med pump från sumpen och avrinning tillbaka. Detta för att minska kladd och att systemet inte kommer drabbas vid vattenbyte och alltid kan stå igång.

Belysning kommer bli en diy ledramp och experter får avgöra hur många chip som behövs. :) Tanken är att köra med rätskiva men får se hur det blir med den saken.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fint exemplar av fjäril det där!

Snygga musslor, antar att den lilla blå på stenen är den nya?

Den är mycket tjusig och äter hela dagen lång. :) Den lilla på stenen är den nya, ser nästan lika dan ut som min andra blå.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alternativet är ju att sälja av fraggarna :):):)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja du kan få köpa allt. :ler: Annons kommer ut vilken dag som. Hur jag än gör så kommer det alltid finnas minst en fragghylla kvar i karet och vet att du gillar hyllor lika mycket som jag. Hehe!

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du kan få köpa allt. :ler: Annons kommer ut vilken dag som. Hur jag än gör så kommer det alltid finnas minst en fragghylla kvar i karet och vet att du gillar hyllor lika mycket som jag. Hehe!

/André

Någon typ av byteshandel kan väl ev funka ? Har säkert något som kan passa fint.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon typ av byteshandel kan väl ev funka ? Har säkert något som kan passa fint.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det jag har som inte redan finns i ditt kar är bara favia och sarcophyton. :P

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Övning ger färdigheter.. :):):) måste ta mig i kragen i komma över en dag.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja det gör det. Har faktiskt en acrofragg och några knappar på tillväxt som du inte har. :D Ja det tycker jag du får göra, här ligger faktiskt 4 nakensnäckor och väntar på dig i ett extra kar. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bara gratulera till uppgraderingen.. Av dunkarna.. Vem vill inte dubbla ballingvolymen bara sådär..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Tackar! :) Jag tycker synd om dig som inte har plats till en uppgradering. :(

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick till en bra bild i blåljuse på min trachyphyllia igår. Men det var inte därför jag fota den. På högersida ser man att den har blivit blekare i färgerna, eller rött har gått till rosa och grönt till skrikigt grönt. Inte mig emot men den har blivit bränd av en bta på den sidan och nu sprider sig de ljusa färgerna mer och mer. Den är fortfarande uppsvälld som den brukar och ser inga tecken på att den skulle må dåligt. Något som kan svara på varför det blivit såhär?

post-5254-14468924096853_thumb.jpg

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...