Andy88 Postat 20 maj 2012 Författare Dela Postat 20 maj 2012 Känner igen det där.. Själv körde jag med puntband upp runt stagen.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkHehe! Det fungerar de också. Tycker att spserna kan sluta växa nu. Kan snart inte skrapa rutorna på ett ställe. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 maj 2012 Dela Postat 20 maj 2012 Låter som du ska byta upp dig i akvariestorlek..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 20 maj 2012 Författare Dela Postat 20 maj 2012 Låter som du ska byta upp dig i akvariestorlek..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkHelt rätt. Vill byta upp mig men har inte lagt allt för mycket energi på det, hehe. Ska försöka hinna med det trots allt stim på jobbet just nu./André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 maj 2012 Dela Postat 20 maj 2012 Kasta ut högtalarna o köp ett vanligt 720 tex.. O toppa med en 110w ramp till..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 20 maj 2012 Författare Dela Postat 20 maj 2012 Kasta ut högtalarna o köp ett vanligt 720 tex.. O toppa med en 110w ramp till..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkDet hade fungerat så länge det inte är aluram. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 31 maj 2012 Författare Dela Postat 31 maj 2012 Lite nytt! Har som sagt varit i Gbg och jobbat, hemfärd igår. Tvingade med min kollega på en omväg inom Bioted. Det var faktiskt första gången jag varit där och blev lite impad av alla prylar som han hade. Köpte av en Hanna Checker till fosfat och en 10kg spann TM. Så det blev en 50L byte igår kväll.Returpumpen har blivit utbytt från en Newjet 3000 till en Syncra Silent 3,0. Det blev betydligt tystare och förlängde även slangen från pump till rör idag så nu är det ljudlöst. I söndags höjde jag ballingen med 20ml och efter dagens tester ser det bättre ut. Ska göra någon mätning om ett par dagar igen för att se om det ligger stabilt eller behöver justeras./André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 2 juni 2012 Författare Dela Postat 2 juni 2012 Bjuder på en bild en sen lördag/söndag./André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 2 juni 2012 Dela Postat 2 juni 2012 Precis hemkommen från malmö stadion och en kväll med hårdrock och ozzy. Mycke pyro och färg i slutnumret men jag tror nästan din firre är värre. Skitsnygg Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 2 juni 2012 Författare Dela Postat 2 juni 2012 Precis hemkommen från malmö stadion och en kväll med hårdrock och ozzy. Mycke pyro och färg i slutnumret men jag tror nästan din firre är värre. SkitsnyggBra jämförelse Christer! Tack så mycket och hoppas du haft en roligt kväll. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MaddeI Postat 3 juni 2012 Dela Postat 3 juni 2012 Riktigt bra bild André, och snygg fisk! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 3 juni 2012 Författare Dela Postat 3 juni 2012 Riktigt bra bild André, och snygg fisk! Tack Madde!/André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 juni 2012 Dela Postat 3 juni 2012 Har du för värden i den burken Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 3 juni 2012 Dela Postat 3 juni 2012 Tjusig firre! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 3 juni 2012 Författare Dela Postat 3 juni 2012 Har du för värden i den burkenFör tillfälletkh 8,8Ca 420Mg 1370/André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 3 juni 2012 Författare Dela Postat 3 juni 2012 Tjusig firre! Tack Freddi!/André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 3 juni 2012 Dela Postat 3 juni 2012 Bra jämförelse Christer! Tack så mycket och hoppas du haft en roligt kväll. /AndréMycka bra var det. Är igång nu , om en halvtimme tänds karet då blir det vattenbyte Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 3 juni 2012 Författare Dela Postat 3 juni 2012 Mycka bra var det. Är igång nu , om en halvtimme tänds karet då blir det vattenbyteGött ju! För mig blir det nog inget pill i karen idag. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 juni 2012 Dela Postat 3 juni 2012 För tillfälletkh 8,8Ca 420Mg 1370/AndréMycket bra no3 då kör du zeovit ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 3 juni 2012 Författare Dela Postat 3 juni 2012 Mycket bra no3 då kör du zeovit ?Nitraten är hög som attan just nu. Något mellan 10-25 på skalan. Arbetar med sänkning.Kör inte zeovit. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 juni 2012 Dela Postat 3 juni 2012 Nitraten är hög som attan just nu. Något mellan 10-25 på skalan. Arbetar med sänkning.Kör inte zeovit. /AndréOk då ligger du och jag på samma i nitrat Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 3 juni 2012 Författare Dela Postat 3 juni 2012 Ok då ligger du och jag på samma i nitrat Okej! Jag kör för tillfället med vodka för att sänka det. Började lite försiktigt för 2 veckor sen. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 3 juni 2012 Dela Postat 3 juni 2012 Okej! Jag kör för tillfället med vodka för att sänka det. Började lite försiktigt för 2 veckor sen. /Andrévar försiktig, observant och mät ofta! jag fick en för snabb sänka av nitrat och fosfat som inte var trevlig! många koraller dog..... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 3 juni 2012 Dela Postat 3 juni 2012 Nitraten är hög som attan just nu. Något mellan 10-25 på skalan. Arbetar med sänkning.Kör inte zeovit. /AndréJupp samma värde har ja efter att ha mätt för fem minuter sen:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 3 juni 2012 Författare Dela Postat 3 juni 2012 var försiktig, observant och mät ofta! jag fick en för snabb sänka av nitrat och fosfat som inte var trevlig! många koraller dog.....Tråkigt att höra Fredrik. Jag körde vodka i mitt fd rsm och de fungerade bra där också. Så är medveten om riskerna och försiktigheten man bör ha./André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 3 juni 2012 Författare Dela Postat 3 juni 2012 Jupp samma värde har ja efter att ha mätt för fem minuter sen:)Där ser man. Och vad ska du göra åt detta?/André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg