thomas5547 Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 Jag undrar om hur man får bort dessa enklast och med bäst resultat.Någon som som sett pepparmintsräkor äta på glasrosor?Någon som som sett Chelmon rostratus äta på dessa?Jag har två st pepparmintsräkor, men inte sett att en enda av mina glasrosor försvunnit. Hur många behöver man?Joe's Juice, låter som jäkla problem. Citera
thomas5547 Postat 6 november 2010 Författare Postat 6 november 2010 ingen som svarar? konstigt.. brukar ju gå fort annars.. =) Citera
Perk Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 kokande vatten i en spruta, i med kanylen i glasrosen och tryck in vattnet... Citera
Edward Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 Jag köpte en Chelmon Rostratus, Det tog inte många dagar innan glasrosorna var borta. Citera
Exxec Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Mina peppermint funkade kanon. Kollade i affären först om dom gillade glasrosor. Citera
alexochingencarina Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Annars är ju fil fiskar ett alternativ! Inte en glasros i dom kar som har en fil fisk. Citera
DaTrucka Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Har haft både rostratus och pepparmint, ingen av dom tog mina rosor.Kalciumhydroxid i spruta gjorde susen hos mig. Citera
metcrue Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Köp en kjejsare så fixar han säkerligen alla glasrosor som sitter åtkomligt. Citera
MariaL Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Ibland kan man få Kamelräkor när man ber om Pepparmintsräkor i butiken....kolla så att det verkligen är Pepparmintsräkor du har. Citera
Ouscazz Postat 14 januari 2011 Postat 14 januari 2011 Ja, jag har sett vår enda pepparmintsräka äta upp en stor glasros, mitt på dagen i fullt ljus. Det tog ungefär en vecka i karet innan räkan hittade glasrosen och två dygn från det att räkan hittade glasrosen tills den var helt uppäten. Nu är även glasros nummer två också uppäten. Tror att man får ha lite tålamod med räkorna. Jag har med framgång tagit bort en stor glasros med kokande vatten, sprutade 20ml med kanyl rakt in i glasrosen.Jag undrar om hur man får bort dessa enklast och med bäst resultat.Någon som som sett pepparmintsräkor äta på glasrosor?Någon som som sett Chelmon rostratus äta på dessa?Jag har två st pepparmintsräkor, men inte sett att en enda av mina glasrosor försvunnit. Hur många behöver man?Joe's Juice, låter som jäkla problem. Citera
Benny Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 köp Red Sea Aiptasia-x funger kanon i mitt kar Citera
StatusQ Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 köp Red Sea Aiptasia-x funger kanon i mitt karSamma här, lägg en liten klutt spackel över dom med den och de förpassas till de sällan jaktmarkerna. Citera
Vandal Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Samma här, lägg en liten klutt spackel över dom med den och de förpassas till de sällan jaktmarkerna.Jag måste ha väldigt livskraftiga glasrosor, för de återhämtar sig ofta... Citera
StatusQ Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Hur gör du när du behandlar dom då?Jag för ner sprutan försiktigt mellan tentaklerna och en bit ovanför munnen sprutar man sakta ut lite gegga till hela munnen är täckt, cirkulationen i karet ska vara avstängd för att inte blåsa bort det, om den drar sig in i hålet så täcker jag hålet med kletet. Har tagit kål på alla utom en som verkar vara immun och som snart ska få sig ett sprut av kokande vatten. Citera
Vandal Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 mina sitter inte ofta på vågräta ytor... så man tappar mycket av effekten när de drar ihop sig... Citera
Luddox Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Har just inhandlat en Chaetodon Kleinii, som enligt uppgift ska gilla glasrosor. Ska bli intressant att se hur den kommer agera.. http://se.reeflex.net/tiere/466_Chaetodon_kleinii.htm Citera
d-jess Postat 4 mars 2011 Postat 4 mars 2011 Jag skaffade 2 pepparmintsräkor och åkte sedan på semester i 2 veckor och när jag kom hem var alla spår av dem botra. Mycket effektivt tycker jag. Hade ganska många små rosor. Citera
wrang Postat 5 mars 2011 Postat 5 mars 2011 med ström. Kolla denna sakhttp://reefbuilders.com/2011/03/03/orginal-aiptasia-zapper-patent-pending-device/ Citera
Dykaren Postat 5 mars 2011 Postat 5 mars 2011 Eller med nakensnäckor som äter glasrosor och inget annat. Lämnar dina LPS ifred, kommer åt överallt och inte tillsätter något gift till ditt akvarium. Läs om Berghia nakensnäckor här.http://www.advancedaquarist.com/2008/11/breeder Citera
evileye Postat 5 mars 2011 Postat 5 mars 2011 köp Red Sea Aiptasia-x funger kanon i mitt karInstämmer Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.