Postat 6 november 201014 år Jag undrar om hur man får bort dessa enklast och med bäst resultat.Någon som som sett pepparmintsräkor äta på glasrosor?Någon som som sett Chelmon rostratus äta på dessa?Jag har två st pepparmintsräkor, men inte sett att en enda av mina glasrosor försvunnit. Hur många behöver man?Joe's Juice, låter som jäkla problem.
Postat 6 november 201014 år kokande vatten i en spruta, i med kanylen i glasrosen och tryck in vattnet...
Postat 6 november 201014 år Jag köpte en Chelmon Rostratus, Det tog inte många dagar innan glasrosorna var borta.
Postat 7 november 201014 år Mina peppermint funkade kanon. Kollade i affären först om dom gillade glasrosor.
Postat 7 november 201014 år Annars är ju fil fiskar ett alternativ! Inte en glasros i dom kar som har en fil fisk.
Postat 7 november 201014 år Har haft både rostratus och pepparmint, ingen av dom tog mina rosor.Kalciumhydroxid i spruta gjorde susen hos mig.
Postat 7 november 201014 år Köp en kjejsare så fixar han säkerligen alla glasrosor som sitter åtkomligt.
Postat 7 november 201014 år Ibland kan man få Kamelräkor när man ber om Pepparmintsräkor i butiken....kolla så att det verkligen är Pepparmintsräkor du har.
Postat 14 januari 201114 år Ja, jag har sett vår enda pepparmintsräka äta upp en stor glasros, mitt på dagen i fullt ljus. Det tog ungefär en vecka i karet innan räkan hittade glasrosen och två dygn från det att räkan hittade glasrosen tills den var helt uppäten. Nu är även glasros nummer två också uppäten. Tror att man får ha lite tålamod med räkorna. Jag har med framgång tagit bort en stor glasros med kokande vatten, sprutade 20ml med kanyl rakt in i glasrosen.Jag undrar om hur man får bort dessa enklast och med bäst resultat.Någon som som sett pepparmintsräkor äta på glasrosor?Någon som som sett Chelmon rostratus äta på dessa?Jag har två st pepparmintsräkor, men inte sett att en enda av mina glasrosor försvunnit. Hur många behöver man?Joe's Juice, låter som jäkla problem.
Postat 15 januari 201114 år köp Red Sea Aiptasia-x funger kanon i mitt karSamma här, lägg en liten klutt spackel över dom med den och de förpassas till de sällan jaktmarkerna.
Postat 15 januari 201114 år Samma här, lägg en liten klutt spackel över dom med den och de förpassas till de sällan jaktmarkerna.Jag måste ha väldigt livskraftiga glasrosor, för de återhämtar sig ofta...
Postat 16 januari 201114 år Hur gör du när du behandlar dom då?Jag för ner sprutan försiktigt mellan tentaklerna och en bit ovanför munnen sprutar man sakta ut lite gegga till hela munnen är täckt, cirkulationen i karet ska vara avstängd för att inte blåsa bort det, om den drar sig in i hålet så täcker jag hålet med kletet. Har tagit kål på alla utom en som verkar vara immun och som snart ska få sig ett sprut av kokande vatten.
Postat 16 januari 201114 år mina sitter inte ofta på vågräta ytor... så man tappar mycket av effekten när de drar ihop sig...
Postat 16 januari 201114 år Har just inhandlat en Chaetodon Kleinii, som enligt uppgift ska gilla glasrosor. Ska bli intressant att se hur den kommer agera.. http://se.reeflex.net/tiere/466_Chaetodon_kleinii.htm
Postat 4 mars 201114 år Jag skaffade 2 pepparmintsräkor och åkte sedan på semester i 2 veckor och när jag kom hem var alla spår av dem botra. Mycket effektivt tycker jag. Hade ganska många små rosor.
Postat 5 mars 201114 år med ström. Kolla denna sakhttp://reefbuilders.com/2011/03/03/orginal-aiptasia-zapper-patent-pending-device/
Postat 5 mars 201114 år Eller med nakensnäckor som äter glasrosor och inget annat. Lämnar dina LPS ifred, kommer åt överallt och inte tillsätter något gift till ditt akvarium. Läs om Berghia nakensnäckor här.http://www.advancedaquarist.com/2008/11/breeder
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.