Gå till innehåll

Att handla levande via nätet, olagligt eller ej?


salar

Rekommenderade inlägg

Då är inlägget skit

Du får väl tycka det om du vill men för min del så ser jag det som att det kan vara intressant att veta om Ted har pratat med det stolpskott jag misstänker på Jordbruksverket och för att kolla det räcker initialerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Du får väl tycka det om du vill men för min del så ser jag det som att det kan vara intressant att veta om Ted har pratat med det stolpskott jag misstänker på Jordbruksverket och för att kolla det räcker initialerna.

Men varför skickade du inte det som ett vanligt mail.....

du ville ge oss en socka i munnen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men varför skickade du inte det som ett vanligt mail.....

du ville ge oss en socka i munnen

Kanske därför att han snackade om att han minsann pratat med folk som inte gått i pension osv. Hur som, vi lär väl få besked av Ted om det är stolpskottet eller nån annan han har pratat med så är det så mycket mer att säga om saken i väntan på det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer kul att du har intresse det är bara att ringa Jordbruksverket o fråga efter den som har hand om djurskydd för sällskapsdjur rikstäckande så kommer dom koppla dej rätt. Eller så gör dusomresterande o försöker lösa frågan på ett forum

jag kan avslöja att jag inte är ensam om att ha fått upplysningen och inte ensam om att lägga in en anmälan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer kul att du har intresse det är bara att ringa Jordbruksverket o fråga efter den som har hand om djurskydd för sällskapsdjur rikstäckande så kommer dom koppla dej rätt. Eller så gör dusomresterande o försöker lösa frågan på ett forum

jag kan avslöja att jag inte är ensam om att ha fått upplysningen och inte ensam om att lägga in en anmälan

Det är väl inte en större fråga än

alla tillstånd du kräver att folk ska visa upp på forumet ???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sa ni att Grossisten hette....Dejong....mycket pengar där

dom passar nog mitt fisksök

Ja du har välförhoppningsvis någonstans att göra av beställningarna ifall något oplanerat skulle inträffa. O då menar jag inte attde ska ta turen tillbakatill nåt hobby kar.

Vad jag menade med detta var att jag hade tittat på din fisk lista och tyckts att ditt tillvägagångssätt iallafall gjorde det möjligt att ta hand om djur utifall att någon inte skulle dyka upp o hämta sin fisk. Exemplet i Norge skriver att hans lösning är att erbjuda den till någon annan längs vägen till Norge o vad jag har förstått av diskussionen här så skall outlämnad fisk o korall hamna ichaufförens kar vilket jag personligen inte tycker är en så hållbar lösning.

Ändrat av Tedb
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl inte en större fråga än

alla tillstånd du kräver att folk ska visa upp på forumet ???

Undrar du över mina tillstånd som jag postat bilder på så passa på o fråga jordbruksverket om mej med när du ringer. Jösses

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer kul att du har intresse det är bara att ringa Jordbruksverket o fråga efter den som har hand om djurskydd för sällskapsdjur rikstäckande så kommer dom koppla dej rätt. Eller så gör dusomresterande o försöker lösa frågan på ett forum

jag kan avslöja att jag inte är ensam om att ha fått upplysningen och inte ensam om att lägga in en anmälan

Ringer du och säger det till växeln på Jordbruksverket så kopplar de dig till någon på enheten för sällskapsdjur. Det finns några att välja på där, mer eller mindre verklighetsförankrade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så var missförståndet vi kunde missat framme.

Du ville ha något förklarat långsamt o sen svarade du om arbete vilket jag uppfattade som ett rätt agressivt svar iomed att jag arbetar jag med

så när jag svarade dej så blev det med en skämtsam knorr

för jag har dålig humor om du vill och driver företag glatt ändå

men jag har en känsla av att du ville missuppfatta mej

varför vet jag inte. Men jag kan ha fel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl inte en större fråga än

alla tillstånd du kräver att folk ska visa upp på forumet ???

Eftersom ni alla har övergått till stenografi... och inte förstår varandras inlägg.

Nä, jag kan hålla med. Det borde inte vara något större problem att namnge någon som jobbar på en myndighet för att få klarhet i vem man ska prata med när man ringer.

Sen vet jag inte om jag tycker det spelar någon roll. Anmälan är gjort. Det blir antingen inget av anmälan i vilket fall man får misstänka att rättsläget är så oklart att man inte vågar driva frågan, eller så blir det avgjort i rätten. Om det första inträffar är ju slutresultatet att DO kan bedriva sin verksamhet obehindrat. I det andra fallet beror det ju på rättens utslag.

Om ni nu ska diskutera, kan ni åtminstone skriva hela meningar, så att utomstående kan ta del av er argumentation, och så att ni undviker att förvirra till det än mer?

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med Mr B.

Vad är det för missförstånd..

Christer du tycker att det är konstigt att Ted frågar om tillstånd?

Han har ju postat sina på internet för fan :) så vare sig det är normalt så har han ju gjort sitt.. eller har man missat något Ted gjort för att reta dig??

Och varför har dejong bra pengar??? Ingen svarar på frågan...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...