Gå till innehåll

Att handla levande via nätet, olagligt eller ej?


salar

Rekommenderade inlägg

Lugn, lugn inget blir bättre med svordomar, men faktum är ju att han utför ett arbete åt ett företag och ersättningen för det borde nog beskattas oavsett om han får pengar eller koraller (som säkert inte mår bättre av en ännu längre resa!).

Hur skall Ted och andra svenska handlare kunna konkurera på lika vilkor då jag är säker på att de "kör vitt"?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hittade detta på NiXoN:s blogg:

Falsk marknadsföring:rules

Jag har häpnats över viss av trådarna på guiden på sista tiden i.o.m vår nya annonsör.

Delvis för att dom gör reklam med bilder på några av mina koraller:skrattar: även om jag inte äger rätigheterna till bilderna så känns de fel.

Verkar vara ett riktigt sparsamt företag som vet hur man kapar kostnader!

Varför kommer alla svar från en "svartchaufför" och inte från någon representant från företaget? Har han överhuvudtaget mandat att svara för dem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

...hört från annan hål...Ja,ja, ni är ju vana vid H.C. Andersen så ni kanske tror på alla sagor ni hör.-bok

Och vad du skulle ha för anledning att mörka att det var du som var en "distributör" och inte jag, det kan ju bara du själv svara på!

Hej!

Rörig tråd där det är svårt att veta vem som är vem...

Carl, har du eller har du inte kopplingar till saltvattensbranschen?

/Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lugn, lugn inget blir bättre med svordomar, men faktum är ju att han utför ett arbete åt ett företag och ersättningen för det borde nog beskattas oavsett om han får pengar eller koraller (som säkert inte mår bättre av en ännu längre resa!).

Hur skall Ted och andra svenska handlare kunna konkurera på lika vilkor då jag är säker på att de "kör vitt"?

Jag tycker att det SKA kosta mer att själv få peka ut vilken fisk/korall man vill ha med hem istället för att man beställer det latinska namnet på det man vill ha o hoppas att det ser ut enligt förväntning. Betvivlar att någon av ovannämda skulle våga göra köra svartjobb.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

svenska myndigheterna anser att tillstånd här krävs
Då ser jag egentligen inte anledningen till varför du hetsar upp dig i en tråd som enbart kommer sluta med att (om du har rätt, och Moby har skitigt mjöl i sin påse) man väljer att smussla lite mer med färdvägar och tider, istället för att luta dig tillbaka helt lugnt, och vänta på att han gör sin resa, för att då larma gränskontrollerna.
är det jobbigt att läsa så skippa att klicka dej i i tråden
Märkligt. Jag tyckte att jag skrev precis det. Eftersom tråden mer och mer urartar så sitter jag inte och väntar på att inboxen ska plinga till och informera mig om att någon skrivit här för att snabbt vara med och skriva ett nytt svar. Jag har alltså valt att lägga mitt deltagande i tråden på en mer avslappnad, och mer "lagom" nivå för en så här pass urspårad tråd.
Nä jag bara trollar lite på forumet för att se hur många PM jag får av folk som vill köpa fisk trots att dom har 5-6 butiker inom ett 30 minuters område.
Skitsnack. Hade du kunnat ta hem fiskstackarn hade du självklart sagt det, och informerat om var butiken ligger så han kunde komma och hämta själv. Försök inte utge dig för att vara elakare än du är. ;- )

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hi Alla

Mitt första inlägg

Nu har jag suttit här och läst hela tråden ..

Tycker det är en riktig fjantigt att hålla på så här.. Kalla varandra djurplågare o dyligt.. För ska vi dra alla över en kant, så kan vi lika bra lägga ner detta här med saltvatten ..

Eftersom djuraffärer säljer till vem som helt... Och många har ingen aning om hur man sköter ett akvarium så efter 1-2 veckor är allt dött... Det kan man kalla djurplågeri..

Vem är det som har varit så kåta på att sälja??? Zoobutikerna...

Det är kunderna som bestämmer hur det ska se ut... Vill inte vissa handla onlina, så är det upp till dem..

För min del tycker jag det är bra att man själv får bestämma över sitt eget liv...

Visst det är synd att de inte klarar att leva på att bara sälja saltvatten.. Men då får de utveckla sig och börja sälja andra saker med ..Det är ingen som hindra dem för att göra det...

/Nissen

Ändrat av maxium
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då ser jag egentligen inte anledningen till varför du hetsar upp dig i en tråd som enbart kommer sluta med att (om du har rätt, och Moby har skitigt mjöl i sin påse) man väljer att smussla lite mer med färdvägar och tider, istället för att luta dig tillbaka helt lugnt, och vänta på att han gör sin resa, för att då larma gränskontrollerna.

Märkligt. Jag tyckte att jag skrev precis det. Eftersom tråden mer och mer urartar så sitter jag inte och väntar på att inboxen ska plinga till och informera mig om att någon skrivit här för att snabbt vara med och skriva ett nytt svar. Jag har alltså valt att lägga mitt deltagande i tråden på en mer avslappnad, och mer "lagom" nivå för en så här pass urspårad tråd.

Skitsnack. Hade du kunnat ta hem fiskstackarn hade du självklart sagt det, och informerat om var butiken ligger så han kunde komma och hämta själv. Försök inte utge dig för att vara elakare än du är. ;- )

B!

Skitsnack.

Jag har haft min hobby sedan länge och vet att jag kan få tag på olika fiskar om jag bara har tid att vänta och pratar med butikerna.Nästan alla jagar 100 lappar och fisken han ville ha va nog en dyr filfisk och den kunde nog någon stockholms butik ta hem.

Va det gäller min elakhet så har du helt rätt jag e ganska mesig men när jag gömmer mig hemma så e jag ganska tuff.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skitsnack.

Jag har haft min hobby sedan länge och vet att jag kan få tag på olika fiskar om jag bara har tid att vänta och pratar med butikerna.Nästan alla jagar 100 lappar och fisken han ville ha va nog en dyr filfisk och den kunde nog någon stockholms butik ta hem.

Va det gäller min elakhet så har du helt rätt jag e ganska mesig men när jag gömmer mig hemma så e jag ganska tuff.Patrik

Men du ser ju farlig ut Salar?? ;);

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Phu Vilken tråd.

Bättre än vilken Såpa som helst.

Anklagelser om svartarbete, Olagligheter och nu en viss Xenofobi?

Glad att jag inte är Moderator hur ni en gör kan ni inte göra rätt.

Wrang dum fråga kanske, men hade det varit okey om Ted hade gjort de samma? Kört med extra djur från sin resa från Holland m.m. (alltså samma upplägg som DO)

//Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som om danskarna dragit sig tillbaka, kanske för att slicka sina sår och komma igen med vässade argument och förhoppningsvis nya "klavertramp".

Vad gäller svartarbetet kommer dessa uppgifter från deras egen "svartchaffis" och angående olagligheter är det väl bara att visa upp eventuella tillstånd, även om jag inte tror att det räcker med en sprängskiss över bilen för att få dessa tillstånd.

I Sverige måste butikerna lämna in ritningar över lokalerna där handel med Cites-arter skall förekomma!

Undrar varför man inte hör något från ägarna, det verkar lite sent (och dumt) att göra som våra kära politiker och "lägga locket på"?

"Ju fler danskar desto bättre soppa".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som om danskarna dragit sig tillbaka, kanske för att slicka sina sår och komma igen med vässade argument och förhoppningsvis nya "klavertramp".

Vad gäller svartarbetet kommer dessa uppgifter från deras egen "svartchaffis" och angående olagligheter är det väl bara att visa upp eventuella tillstånd, även om jag inte tror att det räcker med en sprängskiss över bilen för att få dessa tillstånd.

I Sverige måste butikerna lämna in ritningar över lokalerna där handel med Cites-arter skall förekomma!

Undrar varför man inte hör något från ägarna, det verkar lite sent (och dumt) att göra som våra kära politiker och "lägga locket på"?

"Ju fler danskar desto bättre soppa".

Det kommer många stora ord från ditt tangentbord. Så länge du skriver som en totalt anonym fegis så är det i mina ögon mest rappakalja som ingen borde fästa så mycket vikt vid.

Vilken är din lokala handlare i Ankeborg? Har du överhuvudtaget något akvarium? Du rackar ner på fula streampumpar i en tråd du skapade men du svarar inte på upprepade frågor vad du själv använder för pumpar, varför inte det?

Visst det här ses säkert som ot men tas det bort så är det minst 20-25 inlägg till i den här tråden som bör gå samma väg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte från början att det var en butik/säljare med lokal som sålde fisken och sedan att man kunde få den levererad som ett par andra affärer har gjort åt mig i sverige.Men när jag läser detta har jag förstått rätt att dom hämtar fisken hos grosisten och kör ut på en gång till kunder?

Jag kanske inte har alla kusar hemma att yttra mig här men jag bara undrar om det vissa butiker gett mig i service att jag har sagt vad jag vill ha och sedan mött upp dom på tex en parkering är lika olagligt som danskarna håller på med om det nu är olagligt?.

MVH.Ted Molin anonym i Timrå :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte inte på de...-respekt

Alla vet ju självklart vem den modige Christer T 50 år i Stockholm är så hans små ord från tangenbordet väger självklart tyngre än en liten Carls, som inte har förstånd att hålla näbben! Tur att vissa kommer ut ur garderoben och inte gömmer sig bakom ett anonymt "nick".

Ber också om ursäkt för att jag tycker de flesta streampumpar (sittande på framrutan i vissa fall!) är fula. Använder själv de fula! Tunzepumparna vad det nu har med saken att göra. Måste man ha ett akvarium för att få tycka saker eller att använda fula Tunzepumpar??? I Ankeborg får vi handla var vi vill utan att redovisa detta på något forum! By the way, var handlar du själv?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det SKA kosta mer att själv få peka ut vilken fisk/korall man vill ha med hem istället för att man beställer det latinska namnet på det man vill ha o hoppas att det ser ut enligt förväntning. Betvivlar att någon av ovannämda skulle våga göra köra svartjobb.

Kloka ord som fler borde fundera över!

Själv köper jag endast Kravmjölk och Kravägg trots att dessa är dyrare.

Ett gott samvete är den bästa huvudkudden!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer många stora ord från ditt tangentbord. Så länge du skriver som en totalt anonym fegis så är det i mina ögon mest rappakalja som ingen borde fästa så mycket vikt vid.

Vilken är din lokala handlare i Ankeborg? Har du överhuvudtaget något akvarium? Du rackar ner på fula streampumpar i en tråd du skapade men du svarar inte på upprepade frågor vad du själv använder för pumpar, varför inte det?

Visst det här ses säkert som ot men tas det bort så är det minst 20-25 inlägg till i den här tråden som bör gå samma väg.

Bra där!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kloka ord som fler borde fundera över!

Själv köper jag endast Kravmjölk och Kravägg trots att dessa är dyrare.

Ett gott samvete är den bästa huvudkudden!

Just därför tycker inte jag att de olika affärstyperna konkurerar nåt nämnvärt med varandra. Vill man chansa lite o köpa billigt eller ta det säkra kortet o lägga upp mer pengar så är det upp till var o en. Därmed hoppas jag att stämning här på forumet kan lugna ner sig o jag lämnar denna tråd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skall de visa tillstånd m.m?

Jag har inte sett att övriga annosörer har behövt visa upp det, eller är detta ett special fall?

Har vi någon lagvrängare hos oss? Undrar nämeligen om det är så att de enbart behövs danska tillstånd eller även Svenska tillstånd för leverans?

Om bägge, förklara gärna för mig! Funderar hur EU och frihandeln påverkas av Cites m.m.

//Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...