Gå till innehåll

Att handla levande via nätet, olagligt eller ej?


salar

Rekommenderade inlägg

Ledde handlar man ett cites listat djur av någon så skall man endast göra det om den kan uppvisa nödvändig info som tex att de har tillstånd för handel med djur enligt artskyddsförordningen annars gör man sig medskyldig till brott med ett maxstraff på 5 år i. Fängelse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ted - har du koll på hur det juridiskt ställer sig för köpare av illegalt hanterade citeslistade djur -

terminologin "god tro" har ju avskaffats när det gäller häleri och förvärv av stöldgods?

come on - Be serious now. Hur kan Deep Ocean drive denna affär gonnom flera år i Danmark utan att myndigheterne gör nogat om inte alt är på plats. believe me, dom danske handlare har kämpet på med exact samme sät som Ted håller på nu. Ted har har också haft möte andra handlar i Danmark för att ta reda på hur dom har gjort i Danmark. Handlare i Danmark har sett att myndighetar har väret framme ved gränsen mellom Tyskland och Danmark för att kolla att alt var iordning. Alt har väret på plats vär gång.till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bullshit sjöfartsmuseet tex handlar till samma priser som moby och inte hans kunder. Om igen pratar du om saker du inget vet. Läs du l80 istället så lär du dej nåt nytt

Ted - som jag skrev är det bare citat från du. isfall har du prattat bullshit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ledde handlar man ett cites listat djur av någon så skall man endast göra det om den kan uppvisa nödvändig info som tex att de har tillstånd för handel med djur enligt artskyddsförordningen annars gör man sig medskyldig till brott med ett maxstraff på 5 år i. Fängelse

Ted - come on, klart att Deep Ocean har ordning på detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Släng upp en PDF av myndigheternas tillstånd så är frågan ur världen. Ni kan träta i all evighet utan att ni kommer nånstans. Upp till bevis att tillståndet finns.

Japp och varför inte diplomet på utförd kurs hos den som lämnar ut djuren med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Släng upp en PDF av myndigheternas tillstånd så är frågan ur världen. Ni kan träta i all evighet utan att ni kommer nånstans. Upp till bevis att tillståndet finns.

Det bör väl även vara något som guiden i tveksamma fall bör kräva för att tillåta en annonsör?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det skulle vara mycket intressant att se eftersom det är länstyrelsen som utfärdar detta så måste det finnas ett tillstånd för varje länstyrelse. Jag har inte koll på geografin men det måste handla om 4-5 tillstånd då som är utfärdade för handel med citeslistade djur om man ska täcka in alla stopp längs vägen. Jag väntar med spänning på detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

come on - Be serious now. Hur kan Deep Ocean drive denna affär gonnom flera år i Danmark utan att myndigheterne gör nogat om inte alt är på plats. believe me, dom danske handlare har kämpet på med exact samme sät som Ted håller på nu. Ted har har också haft möte andra handlar i Danmark för att ta reda på hur dom har gjort i Danmark. Handlare i Danmark har sett att myndighetar har väret framme ved gränsen mellom Tyskland och Danmark för att kolla att alt var iordning. Alt har väret på plats vär gång.till

Det är en sak om de jong har betalat cites för att ta in djur för att få tillstånd att bedriva handel är nåt helt annat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte så säker på att det här ÄR "handel" med djur, vilket påverkar. "Handeln" sker med en dansk verksamhet, i Danmark. På ett ställe, med behov av ett tillstånd. Resten är transport. Det behövs tillstånd för att transportera djur åt andra, men eftersom det är verksamheten som sålt djuren som står för transporten själv, är jag inte så säker på att de tillstånden behövs. Utbildningen av personalen som lämnar ut djuren är mer tveksam. Som personal i den danska djuraffären måste du definitivt uppfylla danska krav föreställer jag mig. Exakt vad som gäller när de rullar in på svensk mark vet jag helt ärligt inte. Tröstar mig med att inte någon annan vet det i heller. De regler som gäller för en butik i Sverige gäller som sagt inte nödvändigtvis för en dansk butik som erbjuder leverans.

Jag börjar lite smått tröttna på en debatt som blir mer och mer hätsk, där man försöker skrämma folk med mer eller mindre förtäckta hot, där ingen har någon koll på vad som egentligen gäller. Jag kommer fortsätta läsa inläggen, men det blir inte lika frekvent.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu prattat med Moby på Deep Ocean på telefon om alt detta. Han följar självklart med i detta också. Han tycker som alle andra att et forum som SG är till för att akvarister kan dela på sig erfarnhet mv. Och att det inte är stället där 2 verksomheter skall kasta smuts på verandra (rena sandlådan).

Om där är nogan som tvekar till nogat omkring firman Deep Ocean, är dom mycket välkommen att kontakte Moby på Deep Ocean via hans hemsida, på präcis samma sät som ni gör när i har noganting att fråga Ted eller andra handlar om.

Jag dra mig ut av denna diskution med Ted i dena tråd, da Ted bare har en agenda med detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte så säker på att det här ÄR "handel" med djur, vilket påverkar. "Handeln" sker med en dansk verksamhet, i Danmark. På ett ställe, med behov av ett tillstånd. Resten är transport. Det behövs tillstånd för att transportera djur åt andra, men eftersom det är verksamheten som sålt djuren som står för transporten själv, är jag inte så säker på att de tillstånden behövs. Utbildningen av personalen som lämnar ut djuren är mer tveksam. Som personal i den danska djuraffären måste du definitivt uppfylla danska krav föreställer jag mig. Exakt vad som gäller när de rullar in på svensk mark vet jag helt ärligt inte. Tröstar mig med att inte någon annan vet det i heller. De regler som gäller för en butik i Sverige gäller som sagt inte nödvändigtvis för en dansk butik som erbjuder leverans.

Jag börjar lite smått tröttna på en debatt som blir mer och mer hätsk, där man försöker skrämma folk med mer eller mindre förtäckta hot, där ingen har någon koll på vad som egentligen gäller. Jag kommer fortsätta läsa inläggen, men det blir inte lika frekvent.

B!

svenska myndigheterna anser att tillstånd här krävs

är det jobbigt att läsa så skippa att klicka dej i i tråden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu prattat med Moby på Deep Ocean på telefon om alt detta. Han följar självklart med i detta också. Han tycker som alle andra att et forum som SG är till för att akvarister kan dela på sig erfarnhet mv. Och att det inte är stället där 2 verksomheter skall kasta smuts på verandra (rena sandlådan).

Om där är nogan som tvekar till nogat omkring firman Deep Ocean, är dom mycket välkommen att kontakte Moby på Deep Ocean via hans hemsida, på präcis samma sät som ni gör när i har noganting att fråga Ted eller andra handlar om.

Jag dra mig ut av denna diskution med Ted i dena tråd, da Ted bare har en agenda med detta.

Bad du honom posta sina tillstånd

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted - har du svärt att läsa ? Citat: Om där är nogan som tvekar till nogat omkring firman Deep Ocean, är dom mycket välkommen att kontakte Moby på Deep Ocean via hans hemsida, på präcis samma sät som ni gör när i har noganting att fråga Ted eller andra handlar om.

Du kan jo själva slänga up det svar du fikk från dom Danska myndigheter, när du körte igång din "kill Deep Ocean". Självom det inte gyner din affär att läse det dom skrev.

Ted - Jag slutter hit. ha det bra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, ja Maack,:smiley9:

Och du påstod att jag var distributör i ett tidigare inlägg. Din egen "mörkning" gör dig inte speciellt trovärdig!!!

Hur många gånger har du nu sagt att du slutar denna debatt? Snälla gör inte det, då du blir lurad upp på läktaren med jämna mellanrum. och det har du vekligen förtjänat!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja moby betalar skatt i Danmark men han har inga tillstånd och myndigheterna anser inte att detta är ett sätt som handel med levande djur ska gå till

Bare så jag fatter va du mener. Mener du att det är fel att tranportere levande fisk (djur) i bil Från Holland till Köpenhamn ?.

Då vill jag frågar dig till hur du ser det att köre videra från Köpenhamn till Kungsbacka. Det är va du själv har gjort.

Sanning eller Bullshit Ted ?

Att folk själva måsta ha sina "nya" fisk i karantän hemma istället för hos du, för därefter att skall ut och transporteres på en ny tur kan man väl ocks ställa sig tvecksom till eller ?. Summen av alt detta är att båda du och Deep Ocean har ordning i Er saker och att Ni båda driver seriösa affär, blot med ulika affärskoncepter.

Du har al min förståelse för att du kjämper som du gör för din affär. Men som jag har sagt så många gånga till dig. Så är jag overtycket om att där är plats till båda Deep Ocean och BioTedMarin på det svenska marknad. Bare tittar på det danska marknad, dër är ingan saltvattensaffär som har måtta stänga med anledning av att folk kan beställa fisk och koraller via Deep Ocean eller andra ställer vis webben.

Om Deep Ocean gör leverans i Göteborg 2-3 ¨gångar till kanske 4-5 personer. Det tror jag inte kan förstör din affär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, ja Maack,:smiley9:

Och du påstod att jag var distributör i ett tidigare inlägg. Din egen "mörkning" gör dig inte speciellt trovärdig!!!

Hur många gånger har du nu sagt att du slutar denna debatt? Snälla gör inte det, då du blir lurad upp på läktaren med jämna mellanrum. och det har du vekligen förtjänat!

Som jag har skrevet i annat inläg, så har jag blot hört från annan hål att du själv driver handel med fisk och koral. Om inte detta stämmer, ber jag om ursäkt. Men då har jag aldrig i mit liv hört om nogan som du, som på dit sät är hel galen med att betala 2-500 % mera i pris på fisk/koraller/utstyr från samma producenter.

Men jo självklart, vill jag gärna slutta mina indläg i denne tråd, men där kommer jo hela tiden synspunktar och påstande, som jag tycker att måsta svare på.

Carl Barks - va sku jag ha av anledning till "mörkning" ??.

Faktum är jo att man i Danmark har både bra men också negativa erfarenheter med att handla med Deep Ocean, så vil det väl också bliva i Sverige eller hur ?. Du står jo själv helt fritt för vår du handlar dina saker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

citat:

Har för mig att det var du som sista vecka i en annan tråd (som givetvis också är blevet stängt) erbjud en person som frågede till kvalitet mv om DeepOcean. att han bara skulla tale om va han vila ha, da ville du kolla om du kunna fixa det för honnom (backluckaförsäljning) eller ??

Nä jag bara trollar lite på forumet för att se hur många PM jag får av folk som vill köpa fisk trots att dom har 5-6 butiker inom ett 30 minuters område.

Mycket lågt gjort men fruktansvärt kul.

Den dagen du lägger upp dina transport tillstånd kan du få leverera något roligt till mig men det tar vi till våren när det e varmare ute.

Om du tänker efter lite så har du i tråden erkänt att du bara hjälper DO med att leverera i Sverige för att få en gratis korall,tänk om det är som Ted säger att papprena inte e OK då e det mindre bra, inte bara för dig utanför SG och alla dess användare som i framtiden kommer att få hårdare att få tag på koraller och fisk.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

...hört från annan hål...Ja,ja, ni är ju vana vid H.C. Andersen så ni kanske tror på alla sagor ni hör.-bok

QUOTE]

Hm jag hade ju svurit på att inte yttra mig i den här tråden men om inte jag mins fel från min ungdom (ja - det var ju rätt länge sedan) så var Carl Barks en mycket uppskattad sagofarbror vars fantasier man väntade på varje månad med förtjusning :jump:

Sorry kunde inte missa den smatchen :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted - Jag är inte annonsör, Deep Ocean är annonsör. Jag är privat, och hjälpar bara Deep Ocean att köra igång detta koncept i Sverige, jag får ingan lön, men kanske en gratis koral (du vet, den koral som du inte hämtar på plats ;) som du har bestält.

Det här blir bättre och bättre då man öppet erkänner att man betalar lön svart. Hur seriöst är detta???

Hoppas du inte slutat än Maack då det vore intressant med ett svar på den frågan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här blir bättre och bättre då man öppet erkänner att man betalar lön svart. Hur seriöst är detta???

Hoppas du inte slutat än Maack då det vore intressant med ett svar på den frågan!

Nu får du väl för fan ta o ge dig. Han säger att han inte tar nån lön för detta, bara det som ingen hämtar upp av okänd anledning följer med föraren hem. Detta är värre än sandlådepolitik! Vill ni inte handla där så låt bli, annars är ni säkert välkomna.

Ni går över från att snacka moral om olika affärstyper till att hoppa på en person.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...