Gå till innehåll

Pdf till butiker


Tedb

Rekommenderade inlägg

De här var rena översättningar och jag kommer därför göra om dem allihop.

orginalen hittar ni på

https://sites.google.com/a/asira.org/www2/caresheets

använd googels översättnings verktyg

voila

För alla som vill bidra till bättre skötsel av koraller så vill ASIRA gärna ha input.

På ASIRAS hemsida finns också rätt mycket matnyttigt om kemi, skötsel etc. Så ta en koll!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Ännu bättre än tidigare!

Men det ligger fortfarande uppe en PDF i tråden som inte blivit bortredigerad.

Om du kikar i pdf'en så ser du att detta inte är något kopierat material utan något som Ted själv har tagit fram.

Vad är detta Kopior ??

annars förstår jag inget

Ja, kopior.

Eller rättare sagt, kopierat material som sen Ted satt sitt namn på.

Nu är ju materialet borttaget, men du har originalen kvar tack och lov.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du kikar i pdf'en så ser du att detta inte är något kopierat material utan något som Ted själv har tagit fram.

Ja, kopior.

Eller rättare sagt, kopierat material som sen Ted satt sitt namn på.

Nu är ju materialet borttaget, men du har originalen kvar tack och lov.

Vad menar du

så det var helt okej då

Skönt man vill ju inte läsa något olagligt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att inte det inte var koraller som art och skötselråds papper som var uppe på tapeten

Men vill ändå här börja dela med mej pdf dokument med lite pappersråd att lämna med även till korall kunder.

Fler kommer inom kort. Samt en liten lapp men vad graderingarna betyder.

Bara att kopiera min text o lägga till sina egna bilder eller om ni vill så kan ni få använda mina till just detta syfte. OBS erbjudandet gäller alla.

?????????????????????????????????????????????????????????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är då inte forumet ansvariga

Hej Christer

Saltvattensguiden har ingen möjlighet att kontrollera om alla användare följer lagar och förordningar. Vi har varken kompetens eller möjlighet att klara det baserat på att SG administreras helt på frivillig basis av ett antal moderatorer på vår fritid.

När vi upptäcker att någon uppenbart uppmanar till brott så modererar vi inläggen.

I detta fall upptäckte vi att de pdf-er som publicerats i tråden var översatta kopior från ASIRAS hemsida. Vi påpekade detta för den som publicerat dem och han bad oss ta bort dem från tråden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att inte det inte var koraller som art och skötselråds papper som var uppe på tapeten

Men vill ändå här börja dela med mej pdf dokument med lite pappersråd att lämna med även till korall kunder.

Fler kommer inom kort. Samt en liten lapp men vad graderingarna betyder.

Bara att kopiera min text o lägga till sina egna bilder eller om ni vill så kan ni få använda mina till just detta syfte. OBS erbjudandet gäller alla.

"all written materials © 2007 ASIRA"

Ett märkligt misstag av någon som i alla andra avseenden sätter standarden så högt?

Ändrat av Christer T
stavfel
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"all written materials © 2007 ASIRA"

Ett märkligt misstag av någon som i alla andra avseenden sätter standarden så högt?

Inge illa menat till dig nu Christer men alla kan väll göra misstag?. Han kanske tänkte att detta var en ypperlig chans att få bra dokument som underlättar för oss här på guiden, och i synnerhet nybörjarna, fan va alla ska börja hacka på Ted för att han står för sin åsikt!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"all written materials © 2007 ASIRA"

Ett märkligt misstag av någon som i alla andra avseenden sätter standarden så högt?

Vi alla gör mer eller mindre misstag, fullt mänskligt. Jag har själv gjort några rejäla missar i mitt arbete som gör att man kan börja fundera på om jag verkligen är elektriker, numera industrielektriker. För den delen var det väl Ted själv som kom på det och återtog allt material för att rätta till det. Tummen upp för åtgärden av tillrättande av allt material och tummen upp igen för att han lägger ner tid och arbete för oss andra. Speciellt för en färsking som mig :)

Nej nu struntar vi i diskunionerna här, finns en annan perfekt tråd för det om man är intresserad som pågår dygnet runt.

Nu inväntar vi istället med spänning vad Ted kommer att släppa för material :)

Tillägg: Får rätta mig själv innan någon annan gör det. Såg inte inlägget av Capote om att det var de som påpekade det men dock att det var Ted själv som önskade ta bort materialet. Som nu tydligen gav honom mer inspiration till något bättre dessutom. Blir en tumme igen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

illa menat till dig nu Christer men alla kan väll göra misstag?. Han kanske tänkte att detta var en ypperlig chans att få bra dokument som underlättar för oss här på guiden, och i synnerhet nybörjarna, fan va alla ska börja hacka på Ted för att han står för sin åsikt!.

Håller med till fullo.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inge illa menat till dig nu Christer men alla kan väll göra misstag?. Han kanske tänkte att detta var en ypperlig chans att få bra dokument som underlättar för oss här på guiden, och i synnerhet nybörjarna, fan va alla ska börja hacka på Ted för att han står för sin åsikt!.

Alla kan göra misstag och jag gillar dem som står för sin åsikt men ser inte riktigt kopplingen där? Det här är väl egentligen en skit sak, någonstans på sidan tror jag t.o.m. att det står att bladen kan printas och användas av butiker. Men Ted är ju så rättrådig för övrigt så varför kalla detta för "min text" istället för att ange källan? Inte lika kul att sola sig i glansen av "beundrarposten" då kanske?

Lägger Ted ned tid på att göra egna blad (anpassade för svenska förhållanden. :) ) som vi får ta del av så är det väl kanonbra. Antar att det inte finns någon i Sverige mer lämpad. Då stämmer jag in i hyllningskören.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla kan göra misstag och jag gillar dem som står för sin åsikt men ser inte riktigt kopplingen där? Det här är väl egentligen en skit sak, någonstans på sidan tror jag t.o.m. att det står att bladen kan printas och användas av butiker. Men Ted är ju så rättrådig för övrigt så varför kalla detta för "min text" istället för att ange källan? Inte lika kul att sola sig i glansen av "beundrarposten" då kanske?

Lägger Ted ned tid på att göra egna blad (anpassade för svenska förhållanden. :) ) som vi får ta del av så är det väl kanonbra. Antar att det inte finns någon i Sverige mer lämpad. Då stämmer jag in i hyllningskören.

Som jag förstog det av tidigare inlägg så är han på G med att göra egna 'faktablad' men jag kan ha missuppfattat det oxå :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker detta med faktablad är en riktigt bra idé oavsett vem/var de kommer ifrån. De gynnar alla här på forumet.

Sen börjar jag bli jävligt less på huggandet mellan olika handlare här.

Det är tamejfan sandlådenivå på mycket av "diskussionerna" eller rättare sagt försöken till smutskastning.

SKÄRPNING!! Det är inget forum för smutskastning utan ett forum för att föra denna hobbyn/livsstil framåt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visade sig att idag när jag pratade med Christiane Schmidt (SAIA) att Asira kontaktat oss för ett tag sedan och frågat om översättningar och efter att ha pratat med dem så visade det sig att de jag gjort var något som de tyckte var jättebra. Vi kommer tillsammans att utveckla dessa mer och i framtiden kommer de finnas att ladda ner för handlare i hela världen.

Jorden snurrar.

Riktigt kul att sånt här leder till bra saker. Det här var något som blivit liggande hos SAIA men nu blir det lite mer sprutt igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visade sig att idag när jag pratade med Christiane Schmidt (SAIA) att Asira kontaktat oss för ett tag sedan och frågat om översättningar och efter att ha pratat med dem så visade det sig att de jag gjort var något som de tyckte var jättebra. Vi kommer tillsammans att utveckla dessa mer och i framtiden kommer de finnas att ladda ner för handlare i hela världen.

Jorden snurrar.

Riktigt kul att sånt här leder till bra saker. Det här var något som blivit liggande hos SAIA men nu blir det lite mer sprutt igen.

Grymt Ted.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visade sig att idag när jag pratade med Christiane Schmidt (SAIA) att Asira kontaktat oss för ett tag sedan och frågat om översättningar och efter att ha pratat med dem så visade det sig att de jag gjort var något som de tyckte var jättebra. Vi kommer tillsammans att utveckla dessa mer och i framtiden kommer de finnas att ladda ner för handlare i hela världen.

Jorden snurrar.

Riktigt kul att sånt här leder till bra saker. Det här var något som blivit liggande hos SAIA men nu blir det lite mer sprutt igen.

Hehe vilken tur att det inte blev nått dåligt av de hela, å va roligt att ni kommer ha ett samarbete framöver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låt mig försöka förstå det här nu..

Handlare 1 drar tillsammans med sina fanboys ut i korståg mot en annan handlare o beskyller den för olagligheter i ”thread of the year”…

Handlare 1 kopierar sen nån annans text och lägger ut som sin egen i ett försök att påskina att han minsann har sin egen version av faktablad som kom upp i den första tråden som nåt som även de självutnämnda ”seriösa” handlarna inte erbjuder vilket strider mot nån (fjantig) regel/lag.. Blir påkommen av moderatorer på SVG (enl Capotes inlägg ovan). Blir som tur är lite räddad av att det i slutändan är OK för upphovsmannen att översätta dennes text....

Sen kommer herr ”jag vill vara störst i världen” o beter sig som en jävla fjortis.. Bra sätt att presentera sig för sina potentiella nya kunder (ironi)..

Har jag förstått det hela rätt är det ju jäkligt trist .. Har jag missförstått det hela så är det ju bra eller .. inte "bra" men mindre dåligt iaf... .typ..

Glad att en del handlare valt att stå mer elr mindre utanför detta jävla trams hursomhelst..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låt mig försöka förstå det här nu..

Handlare 1 drar tillsammans med sina fanboys ut i korståg mot en annan handlare o beskyller den för olagligheter i ”thread of the year”…

Handlare 1 kopierar sen nån annans text och lägger ut som sin egen i ett försök att påskina att han minsann har sin egen version av faktablad som kom upp i den första tråden som nåt som även de självutnämnda ”seriösa” handlarna inte erbjuder vilket strider mot nån (fjantig) regel/lag.. Blir påkommen av moderatorer på SVG (enl Capotes inlägg ovan). Blir som tur är lite räddad av att det i slutändan är OK för upphovsmannen att översätta dennes text....

Sen kommer herr ”jag vill vara störst i världen” o beter sig som en jävla fjortis.. Bra sätt att presentera sig för sina potentiella nya kunder (ironi)..

Har jag förstått det hela rätt är det ju jäkligt trist .. Har jag missförstått det hela så är det ju bra eller .. inte "bra" men mindre dåligt iaf... .typ..

Glad att en del handlare valt att stå mer elr mindre utanför detta jävla trams hursomhelst..

För att inte göra det här för långrandigt eller krångla till saker ännu mer så får jag väl försöka förklara.

Läs tråden från början så kanske det klarnar om att jag inte dragit ut i något korståg i någon tråd utan dementerat falska påhopp och lagt farm information jag själv fått. Inget annat.

Fakta blad till koraller är inget som krävs av någon myndighet eller lag. Utan jag i min lilla tro om att detta kunde vara något bra gjorde sådana på eget bevåg.

Ja, jag kopierade och översatte text men lade till sådant som jag tyckte kunde vara bra. Den som gjort dessa från början har inget emot mitt tilltag.

Om någon tvivlar på att texten jag kopierade innehöll något som jag inte redan visste så är det upp till den personen att lägga energi på det.

Jag gjorde det för att det skulle snabbt kunna vara något som handlare skulle kunna ge ut till konsumenter som ibland kan tycka att det är bra att få sådan information.

Om någon har synpunkter eller funderingar över detta eller annat så går det bra att ringa upp mej på 0300-17960

Resten tänker jag inte komentera för jag tycker det är lite löjligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att inte göra det här för långrandigt eller krångla till saker ännu mer så får jag väl försöka förklara.

Läs tråden från början så kanske det klarnar om att jag inte dragit ut i något korståg i någon tråd utan dementerat falska påhopp och lagt farm information jag själv fått. Inget annat.

Fakta blad till koraller är inget som krävs av någon myndighet eller lag. Utan jag i min lilla tro om att detta kunde vara något bra gjorde sådana på eget bevåg.

Ja, jag kopierade och översatte text men lade till sådant som jag tyckte kunde vara bra. Den som gjort dessa från början har inget emot mitt tilltag.

Om någon tvivlar på att texten jag kopierade innehöll något som jag inte redan visste så är det upp till den personen att lägga energi på det.

Jag gjorde det för att det skulle snabbt kunna vara något som handlare skulle kunna ge ut till konsumenter som ibland kan tycka att det är bra att få sådan information.

Om någon har synpunkter eller funderingar över detta eller annat så går det bra att ringa upp mej på 0300-17960

Resten tänker jag inte komentera för jag tycker det är lite löjligt.

Jag ifrågasätter inte ditt initiativ, det var mycket bra och jag tycker att du är rätt person med din kunskap att skapa dessa faktablad. Blev bara så konstigt när det visade sig vara kopierat material.. Vilket jag personligen inte bryr mig ett skit om då jag som du säger vet att du om någon ändå har koll på vad som faktiskt står i texterna.. Men många här (dina fanboys) har ju visat sig vara otroligt laglydiga.. och det blir lite hyckleri när de ska försvara det så frenetiskt då.

Jaja Ted jag tvivlar inte på dig o din rörelse.. Kommer jag förbi västkusten skulle inte jag tveka en sekund att hälsa på o handla av dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...