Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Stjärnpolyperna tränger undan dem så de flyttar hela tiden uppåt mot vattenytan/kammen. Rhodactisen (cf. indoienesis) tränger undan stjärnpolyperna och P. gracilis tränger undan Rhodactisen (katten på råttan...).

• Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Detta kar har jag haft sen våren -04. Hade ett Juwel panorama (170 l) tidigare med en Tunzeskummare och höll på bli galen på trådalger och nitrat. Nu funkar det ganska problemfritt. (I praktiken) inga vattenbyten, nivåreglering, doserpumpar, problemfri skummare, nitratfilter m m.

Postat
Hur skall vitbalansen ställas för att inte allt skall se brunt ut?

Skicka mig ett orginal foto från kameran så skall jag se om man kan få fram de rätta färgerna med Photoshop utan att trixa till det å hotta upp bilden

Vad har du för kamera?

Ser fint ut iallafall :smiley20:

Postat

Min egna är en Olympus C 50 Zoom. Men de sista bilderna är tagna med en Olympus u digital 500 (arbetskameran men använder den privat också för att lära sig den).

Postat

Kolla din mail. Hoppas att de blev bättre.

Inget upphottande utan bara en korrigering av färgen så den ser ut som på riktigt hoppas jag :skrattar:

p6260019fixad6vg.jpg

p6260021fixad2no.jpg

Postat

Tack Christian! Nu ser det mycket bättre ut. Färgerna kommer dock inte helt till sin rätt men skall ta bilder sen när Acropororna blivit ännu färgrikare. Har trots allt bara haft dem några dagar.

Guest NoName
Postat

Ser jäkligt härligt ut! :smiley20: Stora var dom oxå, hoppas dom växer på bra nu! (inga baktankar ;) ) :ler:

Postat

Ja det ser ut som om du har en blastomussa wellsi.:smiley20: Jag har en sådan och de vill inte ha för stark belysning och lagom vatten rörelse

Postat

Tack Göran. Gissade att de inte gillar stark belysning eftersom de polyper som ligger på vardera sidorna verkar trivas bättre än de som pekar uppåt, mot ljuset. Tror de har lagom vattenrörelse och Lobophytumen kommer nog att skugga den ytterligare. Annars får jag flytta den lite.

• 6 månader senare...
Postat

Skall försöka men det ser lite skumt ut just nu då flera stenkoraller lossnat från sina ordinarie platser och jag bara satt dem där dom inte välter. Alla, ca 6 mån gamla limningar har lossnat.

• 2 månader senare...
Postat

Funderar på byte av lampor i MH:n (250W, säkert 5 år gamla) men har lika svårt att bestämma mig. Har 2 st T8:or Power Glo och troligen Deltec blått. Just nu lutar det väl åt Reeflux.

• 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

• Skapa Ny...