Edward Postat 19 mars 2011 Dela Postat 19 mars 2011 DD saltet har fungerat bra för min del, Men det som jag varit absolut mest nöjd med har varit KZ Reefers Best Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 19 mars 2011 Författare Dela Postat 19 mars 2011 Var hittar man Korallen Zucht i Skåne? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Spooky Postat 20 mars 2011 Dela Postat 20 mars 2011 Det gör man inte än så länge.Finns inte här.En butik som snart öppnar i Landskrona verkar ha det. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 mars 2011 Dela Postat 20 mars 2011 Jo, jag känner till Reef Crystal. Jag är inte bunden till Instant Ocean så andra fabrikat är också intressanta. Har läst både bra och dåligt om Red Sea Coral Pro, mest om utfällningar i blandningskärlet.Var köper du DD-saltet Manne, hos Stig eller?Kristianstad zoologiska , där köpte jag min hink.. Men enligt Zg's utskick så troligt vis har dom samma hink fast billigare. Körde under lång tid med red sea med det ballade ur lite i karet efter ett par tre hinkar.. Min gröna calendrium tappade färgen o i princip dog.. Vet inte om det var saltet dock..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 mars 2011 Dela Postat 20 mars 2011 Var hittar man Korallen Zucht i Skåne?Vill du absolut testa det saltet så kan du beställa det på zoologiska i Kstad , Anders där handlar ju av Ted , så det borde gå.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 20 mars 2011 Författare Dela Postat 20 mars 2011 Kanon Manne, tack för info. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 20 mars 2011 Författare Dela Postat 20 mars 2011 Lite nytt liv i karet.50 liters vattenbyte på schemat i kväll. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 mars 2011 Dela Postat 20 mars 2011 Vad kul Mats !Hur stort är stimmet ? Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 20 mars 2011 Författare Dela Postat 20 mars 2011 Sex stycken. Ser hur karet reagerar sen åker det kanske i fyra till.Ville ha något blått som rör sig ute i vattenkolumnen. Alla de andra fiskarna håller sig på botten eller alldeles inne vid revet. Stod länge och tittade på Disparna, otroligt vackra fiskar. Men.. dom är ju inte blåa.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 mars 2011 Dela Postat 20 mars 2011 Sex stycken. Ser hur karet reagerar sen åker det kanske i fyra till.Ville ha något blått som rör sig ute i vattenkolumnen. Alla de andra fiskarna håller sig på botten eller alldeles inne vid revet. Stod länge och tittade på Disparna, otroligt vackra fiskar. Men.. dom är ju inte blåa.. Kör på sex till , skethäftigt när gruppen håller ihop o far runt i karet..Lite priskillnad på fisken med...Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 20 mars 2011 Författare Dela Postat 20 mars 2011 Ja, viss prisskillnad.. Chromisarna äter som grisar, fick lite flingor och artemia ikväll. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 mars 2011 Dela Postat 21 mars 2011 Ja, viss prisskillnad.. Chromisarna äter som grisar, fick lite flingor och artemia ikväll.Återigen klipp sex till model mindre så kan du ha dom länge, stigs är ju inte små direkt dom han har i sitt stora kar.. Känns som dom kan äta tills dom spricker..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 21 mars 2011 Författare Dela Postat 21 mars 2011 Blåljus taget med mobilen. Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 22 mars 2011 Författare Dela Postat 22 mars 2011 Ca = 410Mg = 1340KH = 8pH = 8,1Salt = 1.023PO4 = 0Rock solid so far.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Steen Postat 26 mars 2011 Dela Postat 26 mars 2011 Riktigt Snyggt Mats..:-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 mars 2011 Författare Dela Postat 30 mars 2011 Tackar Patrik!Dags för ny tillväxtbild igen, tre veckor sedan förra bilden. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 30 mars 2011 Dela Postat 30 mars 2011 WOW, vilken tillväxt på så kort tid! vad tillsätter du?(om något) vilket salt+belysning+cirkulation använder du? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 mars 2011 Författare Dela Postat 30 mars 2011 Bättre bild på två månaders tillväxt. Korallerna sitter 10 respektive 15 centimeter under ytan. Hysterix rakt under Maxspect, Seriatoporan snett under Maxs'en. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 mars 2011 Författare Dela Postat 30 mars 2011 Basic, inga konstigheter... Maxpect LED 2 x 160W, Balling, vanliga skitstreamers ca 9000 l/h, Instant Ocean salt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 mars 2011 Dela Postat 30 mars 2011 ser bar ut som vanligt mats.! verkar ha haft en bra förebild mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 mars 2011 Författare Dela Postat 30 mars 2011 ser bar ut som vanligt mats.! verkar ha haft en bra förebild mvh manneHaha... ja, det är sant. Jag satsar på enkelhet, kvalitet, stabilitet och inget experimenterande med en massa strunt man inte behöver. Det brukar funka i akvariehobbyn. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 mars 2011 Dela Postat 30 mars 2011 klarar du av o få en bild på bara hystrixen ? , vilken färg är det "live"mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 mars 2011 Författare Dela Postat 30 mars 2011 Bara blåljus nu.... Hysterixen börjar sakta gå över från lila till skarpt rosa. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 mars 2011 Författare Dela Postat 30 mars 2011 Förresten Manne... minns du den där mörkbruna odefinierbara fulkorallen jag hade i lilla karet och som jag nästan trodde var död? Jag satte över den i hörnkaret för ett par-tre veckor sedan och nu har den fullt av 2-3mm isblåa toppar och man ser tydligt att det är en Acropora. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 31 mars 2011 Dela Postat 31 mars 2011 Förresten Manne... minns du den där mörkbruna odefinierbara fulkorallen jag hade i lilla karet och som jag nästan trodde var död? Jag satte över den i hörnkaret för ett par-tre veckor sedan och nu har den fullt av 2-3mm isblåa toppar och man ser tydligt att det är en Acropora. Låter riktigt kul.. Både ang hystrixen och acron.. Då var det som jag gissade ang acron.. Du hade fått en "fot" från en acro på den stenen.. Den blir säkert riktigt fin, troligtvis ganska tätväxande i sitt grenverk sen när du fått igång ett par pinnar på den.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg