Virse Postat 21 april 2011 Dela Postat 21 april 2011 Grymt va hysterixen har vuxit! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 21 april 2011 Författare Dela Postat 21 april 2011 Ja, helt fantastiskt vad den drar iväg. Vi köpte den av Stig i Gemla, den hade legat mörkt under fragghyllan och såg allmänt risig ut, men frisk. Häftig förvandling på bara tre månader. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 24 april 2011 Författare Dela Postat 24 april 2011 Lite OT... har lekt med kameran nere vid bäcken idag.Canon EOS 5D Canon Macro EF 100/2.8L IS USM Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Virse Postat 24 april 2011 Dela Postat 24 april 2011 Jättebra bilder, jag blir sugen på att köpa nytt objektiv varje gång jag ser sånt här.Du måste förklara för mig vad det är för djur jag ser på fjärde bilden. Kan inte alls placera det, ser nästan utomjordiskt ut Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 24 april 2011 Författare Dela Postat 24 april 2011 Jättebra bilder, jag blir sugen på att köpa nytt objektiv varje gång jag ser sånt här.Du måste förklara för mig vad det är för djur jag ser på fjärde bilden. Kan inte alls placera det, ser nästan utomjordiskt ut Tack."Djuret" är vår blågula ara Ozzy. Från tid till annan kan man faktiskt tro att odågan är från en annan planet.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 24 april 2011 Dela Postat 24 april 2011 Haha vilken tjockis hund=) jätte fina bilder. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Virse Postat 24 april 2011 Dela Postat 24 april 2011 Ännu en vacker bild. Jag misstänkte att det rörde sig om en fågel men fick näsborren till en mun då jag inte kunde urskilja någon näbb. Det hela blev nästan lite läskigt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 24 april 2011 Författare Dela Postat 24 april 2011 Ännu en vacker bild. Jag misstänkte att det rörde sig om en fågel men fick näsborren till en mun då jag inte kunde urskilja någon näbb. Det hela blev nästan lite läskigt Tackar. Den där gojan är lite läskig kan jag lova.. fy fan vad det känns när han sätter den sidan till och är på nyphumör.. Hunden är lite tjock ja, han har två missbildade tassar så det är lite svårt med motionen för hans del. Dock ser han mycket tjockare ut på bilden än han verkligen är är.. 61 kilo. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 24 april 2011 Dela Postat 24 april 2011 (ändrat) Tackar. Den där gojan är lite läskig kan jag lova.. fy fan vad det känns när han sätter den sidan till och är på nyphumör.. Hunden är lite tjock ja, han har två missbildade tassar så det är lite svårt med motionen för hans del. Dock ser han mycket tjockare ut på bilden än han verkligen är är.. 61 kilo.Ojdå! Stackare! Han ser lite tjock ut men tycker inte 61 kilo låter så mycket. Alla jag har sett och hört om har vägt mer än 70 kilo. :SFår tillägga att Rottweilers är riktigt fina hundar och jag någon gång efter min labrador ska ha en rottweiler. För övrigt är alla bilder riktigt fina, bra jobbat! /André Ändrat 24 april 2011 av Andy88 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 25 april 2011 Författare Dela Postat 25 april 2011 Ojdå! Stackare! Han ser lite tjock ut men tycker inte 61 kilo låter så mycket. Alla jag har sett och hört om har vägt mer än 70 kilo. :SFår tillägga att Rottweilers är riktigt fina hundar och jag någon gång efter min labrador ska ha en rottweiler. För övrigt är alla bilder riktigt fina, bra jobbat! /AndréMånga rottweilerägare vill nog att deras hanhundar ska väga så mycket som möjligt... löjligt. Vår Bevvis väger "bara" 61 kilo, och du har ju sett hur stor han är... Kan verkligen rekommendera en rottweiler Andy, otroligt trevliga hundar. Tack!Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 Många rottweilerägare vill nog att deras hanhundar ska väga så mycket som möjligt... löjligt. Vår Bevvis väger "bara" 61 kilo, och du har ju sett hur stor han är... Kan verkligen rekommendera en rottweiler Andy, otroligt trevliga hundar. Tack!Ja så kan de kanske vara. Såg valpar på blocket nu men bor bara i lägenhet nu så de blir lite för mycket med 2 hundar. Hehe. De får vänta! /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 25 april 2011 Författare Dela Postat 25 april 2011 Nu har den stora Sinularian åkt ut för gott. Fick polypindragning på acropororna och några små stjärnpolyper igen för en veckas tid sedan. Sinularian åkte ur karet för tre dagar sedan och nu är de sura korallerna på väg att exponera polyperna igen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 25 april 2011 Dela Postat 25 april 2011 Nu har den stora Sinularian åkt ut för gott. Fick polypindragning på acropororna och några små stjärnpolyper igen för en veckas tid sedan. Sinularian åkte ur karet för tre dagar sedan och nu är de sura korallerna på väg att exponera polyperna igen.Låter som du börjar få samma problem som vi andra här , när vi mixar vilt i karet..Sent from my iPad 2 using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 25 april 2011 Författare Dela Postat 25 april 2011 Låter som du börjar få samma problem som vi andra här , när vi mixar vilt i karet..Ja Manne, man lär sig bäst av misstagen. Frågade ändå i butiken om det kunde bli problem, innan jag köpte den... i övrigt fungerar allt enligt planerna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 april 2011 Dela Postat 26 april 2011 Ja Manne, man lär sig bäst av misstagen. Frågade ändå i butiken om det kunde bli problem, innan jag köpte den... i övrigt fungerar allt enligt planerna.Finns ingen chans att butiksägaren kan avgöra det.. Alltid en chansning, speciellt om det är en lite större mjukis och ingen fragg.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 26 april 2011 Författare Dela Postat 26 april 2011 Finns ingen chans att butiksägaren kan avgöra det.. Alltid en chansning, speciellt om det är en lite större mjukis och ingen fragg.Mvh manneSent from my iPhone using TapatalkNej inte avgöra, men informera en nybörjare om tänkbara problem eller risker. Man lär sig snabbt vem man kan fråga och få vettiga svar från och tvärtom. Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 26 april 2011 Författare Dela Postat 26 april 2011 Lite mätningar idag.Ca - 380Mg - 1350KH - 7.7pH - 8.2Salt - 1.022PO4 - 0NO3 - 0.05Det börjar bli hyfsad balans i Ballingen.Buffrar upp Ca och ökar Ca-kanalen lite på Grotech'en sen ska det nog bli bra.Några macroskott från 110L-karet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 27 april 2011 Författare Dela Postat 27 april 2011 Sådär, då var ordern hos Deep Ocean lagd... vi får se vad de kommer med den 6'e maj. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Sådär, då var ordern hos Deep Ocean lagd... vi får se vad de kommer med den 6'e maj. Spännande! Ska snart också beställa lite roligt. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 28 april 2011 Författare Dela Postat 28 april 2011 Ny Ricordea Florida kom med posten idag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 28 april 2011 Dela Postat 28 april 2011 Sådär, då var ordern hos Deep Ocean lagd... vi får se vad de kommer med den 6'e maj. Du menar den 7'e? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 28 april 2011 Författare Dela Postat 28 april 2011 Du menar den 7'e?Ja, jag skrev fel.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 april 2011 Författare Dela Postat 30 april 2011 Lite nytt från Zoogiganten idag.En liten 6 cm Tridacna Maxima.Ny Puellaris eftersom den andra försvann för en veckas tid sedan.. tror nog att revhummern är boven. Fyra nya Chromis Viridis så nu är de tio i stimmet. Riktigt snyggt när de stimmar runt.Räknade huvuden på Euphylliakolonin imorse. Det var sammanlagt tio huvuden i kolonin för fyra månader sedan, nu är de nitton. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 april 2011 Dela Postat 30 april 2011 Lite nytt från Zoogiganten idag.En liten 6 cm Tridacna Maxima.Ny Puellaris eftersom den andra försvann för en veckas tid sedan.. tror nog att revhummern är boven. Fyra nya Chromis Viridis så nu är de tio i stimmet. Riktigt snyggt när de stimmar runt.Räknade huvuden på Euphylliakolonin imorse. Det var sammanlagt tio huvuden i kolonin för fyra månader sedan, nu är de nitton. Härligt med lite nytt i karet.. Musslan , var är bilden Mats.. Kul med fet tillväxt på euphyllian.Säg nu att du la musslan så att du kan macro fota den.Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 april 2011 Författare Dela Postat 30 april 2011 Macro i 350L är tyvärr uteslutet, trist. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg