Edward Postat 3 januari 2011 Dela Postat 3 januari 2011 Jaa, vi alla undrar och väntar om brummen försvinner...Finns det inga andra alternativ? eller är det just denna pump som är så speciell?Finns ju även Deltec HLP pumparna, Har en själv sjukt tyst pump kan höra ett litet surr om man lägger örat emot den annars inget. Är ju ett alternativ om man har lust att borra i sumpen, Annars så finns ju Red Dragon pumparna ska oxå vara riktigt tysta och dom är ju även dränkbara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 3 januari 2011 Dela Postat 3 januari 2011 hmm nej dränkbar för min del... vill ha ALLT i sumpen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 4 januari 2011 Dela Postat 4 januari 2011 Hoppas nu verkligen att 50Hz ljudet försvinner. Då finnns det hopp för att akvariet inte ska få ta plats i källaren... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 januari 2011 Författare Dela Postat 4 januari 2011 Jag köpte en pump idag. Får se nu då den kommer hem. Kanske nästa vecka Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 4 januari 2011 Dela Postat 4 januari 2011 Varifrån?Funderar också på att köpa en..men räcker en sådan till ett 1000 liters akvarium? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 januari 2011 Författare Dela Postat 4 januari 2011 Varifrån?Funderar också på att köpa en..men räcker en sådan till ett 1000 liters akvarium?Drakfisken.se Det är en smaksak men det tycker jag. Vissa vill ha massa flöde genom sumpen medans andra samma som tex skummaren tar... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 4 januari 2011 Dela Postat 4 januari 2011 hmm, 5x volymen av karet. tja, är väl bara att prova Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 januari 2011 Författare Dela Postat 12 januari 2011 Här är den fick den idag. Massa saker var det. Lägger upp mer bilder sedan men här är en tagen med min mobil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 januari 2011 Dela Postat 12 januari 2011 hyfsad sladdlängd som vanligt ser jag..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 januari 2011 Författare Dela Postat 12 januari 2011 hyfsad sladdlängd som vanligt ser jag..mvh manneJapp perfekt så kan man ha transformator ut bakom skåpet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 12 januari 2011 Dela Postat 12 januari 2011 1 timme sedan???Vad tyckte du??? tyst? bara att beställa? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 januari 2011 Författare Dela Postat 12 januari 2011 hehe jag började att plocka in den i sumpen men så gillade pojken (15 månader) att vara med så den åkte ner i lådan igen...Här é lite goda bilder på det man fick med Allt i lådan Transformatorn Utan skyddetSpjäll för att sänka flödet in Spjället borta så man kan skruva in en slanganslutning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 12 januari 2011 Dela Postat 12 januari 2011 Själva pumpen är identisk i designen med 230V-versionen 1073.020 vad jag kan se. En bra och robust design tycker jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 januari 2011 Dela Postat 12 januari 2011 Nu till frågan...Hur låter den..?Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 januari 2011 Författare Dela Postat 12 januari 2011 Har ännu inte fått ner den i karet men gjorde ett test PVC röret är för kort så får limma om returröret.../C Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 12 januari 2011 Dela Postat 12 januari 2011 hehe spänningen stiger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 12 januari 2011 Dela Postat 12 januari 2011 Ser ut att vara en kanonpump. Den ser ut att även kunna moddas till en skummarpump, den har ett stort utblås och förhoppningsvis hyfsat stort rum för mesh på impeller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
johan_f Postat 12 januari 2011 Dela Postat 12 januari 2011 Ser sjukt nice ut, tror nog det är dax att investera i en sådan till den nya burken. Det bästa är att den går att styra från Aquatronican Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 12 januari 2011 Dela Postat 12 januari 2011 och från GHLnen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keevenru Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Hei!Jeg kjøpte en slik forrige uke. Tanken var å benytte den med en tunze safety connector. Desverre blir den ikke sterk nok på 12v til å løfte vannet 120 cm fra sump til akvarie. Synes heller ikke den var spesielt støysvak.Kent Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Hei!Jeg kjøpte en slik forrige uke. Tanken var å benytte den med en tunze safety connector. Desverre blir den ikke sterk nok på 12v til å løfte vannet 120 cm fra sump til akvarie. Synes heller ikke den var spesielt støysvak.Kentlåter inte alls bra ju.. ingen returpump då direkt.. lite trist om så är fallet , Wrang, fått igång någon test på senaste köpet ?mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mano Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 låter inte alls bra ju.. ingen returpump då direkt.. lite trist om så är fallet , Wrang, fått igång någon test på senaste köpet ?mvh mannePumpen går på 24 V, det som Kent klagade på var att den var för svag om man kopplade den till ett 12 V's batteri (eller liknande).Transformatorn går att ställa om mellan 18 V och 24 V och då ser specarna ut så som följer (taget från tunzes hemsida)Flow rate at 18 V: 900 to 2,200 l/h (238.7 to 581 USgal./h)Flow rate at 24 V: 1,100 to 3,000 l/h (290.5 to 475.5 USgal./h)Hmax. at 18 V: 2.5 m (98.4 in.)Hmax. at 24 V: 3.9 m (153.5 in.)Energy consumption at 18 V: max. 26 WEnergy consumption at 24 V: max. 43 WJag tycker ju att de kunde haft med data för 12 V också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keevenru Postat 14 januari 2011 Dela Postat 14 januari 2011 ...som Mano sier, pumpen løfter bra på 18v og 24v, hadde bare håpet den ville fungere godt nok på 12v også, har prøvd å finne en god returpumpe som kan gå på 12v backupstrøm lenge. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 14 januari 2011 Dela Postat 14 januari 2011 Kan du inte bara lägga 2 st 12 v batterier i serie för att erhålla 24 v? (var länge sedan gymnasieskolan tragglade sånt här med mig) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mano Postat 14 januari 2011 Dela Postat 14 januari 2011 prøvd å finne en god returpumpe som kan gå på 12v backupstrøm lenge.Du kan ju alltid använda ett 24 V's batteri eller 2 seriekopplade 12 V's.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.