Henric Postat 11 mars 2011 Dela Postat 11 mars 2011 På tunzes hemsida så står det att den klarar 3000 liter utan att lyfta vattnet och ca 2000 vid 1 meter. Det verkar var samma som de flesta 220 pumparna på 3000 liter. Stämmer inte detta? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 mars 2011 Dela Postat 11 mars 2011 På tunzes hemsida så står det att den klarar 3000 liter utan att lyfta vattnet och ca 2000 vid 1 meter. Det verkar var samma som de flesta 220 pumparna på 3000 liter. Stämmer inte detta?För min del har jag inte testat så noga , men är det enligt specarna på pumpen så förutsätter jag att det stämmer.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 juli 2011 Författare Dela Postat 24 juli 2011 Jag har funderingar nu att ev flytta ner min sump i källaren och undra om denna pumpen kommer klara att trycka upp vattnet 3.5meter och vad som skulle vara bra att ha för slang upp 32mm eller om det räcker med 25mm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 juli 2011 Dela Postat 24 juli 2011 Kollar man lådan till pumpen så på 24v kristallen är Max höjd 3,9m Tror du får ett riktigt uselt flöde faktiskt.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 24 juli 2011 Dela Postat 24 juli 2011 Varför skall sumpen vara på golvet. Bekvämast är väl att ha vattenytan ungefär 120 cm över golv.Då blir höjdskillnaden mellan vattenytorna ungefär 2,7 meter och pumpen borde orka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 juli 2011 Författare Dela Postat 24 juli 2011 Kollar man lådan till pumpen så på 24v kristallen är Max höjd 3,9m Tror du får ett riktigt uselt flöde faktiskt.Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkHmm så sant såg det sedan i bilden att det var typ 500liter/h å med tunzes hitta på flöde så kanske den ej levererar alls nått. Får helt enkelt testa med pumpen å 3,5m slang Får bli Bioted på onsdag. Jag renoverar badrummet precis å kan nu bygga in pvc slang i väggen å ner i källaren så har man det på plats....Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 14 mars 2012 Dela Postat 14 mars 2012 Hej,Har just beställt mig en 1073.050. Men vilken dimension på silikonslang är det som gäller?Nu kör jag med en Eheim+ och har 20 mm PVC+20mm silikonslang, är det det som gäller för denna pump också? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 15 mars 2012 Dela Postat 15 mars 2012 Hej,Har just beställt mig en 1073.050. Men vilken dimension på silikonslang är det som gäller?Nu kör jag med en Eheim+ och har 20 mm PVC+20mm silikonslang, är det det som gäller för denna pump också?Ja, 20mm passar fint. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 15 mars 2012 Dela Postat 15 mars 2012 Perfekt.Ska bli skönt att slippa 50 Hz brummandet som jag har nu.Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 19 mars 2012 Dela Postat 19 mars 2012 Fick pumpen idag, grym skillnad!Efter testat de olika jumprarna så landade jag 18v ca. halvfart för att få det i stort sett ljudlöst. Flödet räcker bra till mitt kar, ca 175 liter.Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 oktober 2012 Författare Dela Postat 4 oktober 2012 Nån som vet vart man kan köpa nya el kristaller??Har tappat bort mina.Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Acke75 Postat 4 oktober 2012 Dela Postat 4 oktober 2012 Borde väl gå att beställa från alla butiker som kan ta hem Tunzeprylar, reservdelsnumret är6055.241 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 4 oktober 2012 Dela Postat 4 oktober 2012 Nån som vet vart man kan köpa nya el kristaller??Har tappat bort mina.Sent from my iPhone 4S using TapatalkTed brukar väl alltid ha alla Tunze reservdelar till produkter han säljer inne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.