Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Fan poddy vad avis du är :D

Denna kommer bli sketbra tror jag faktiskt, bara hoppas att clownerna hittar in i den, min loriculus har börjat jaga clownerna lite på sistone så jag hoppas att anemonen kan bli lite fristad för clownerna... Får bäl se om ett tag om tanken är bra eller an**.

Postat
Ajfan, en anemon... skethäftigt! :nöjd:

Hur har du säkrat pumparna?

Japp hoppas den blir bra :)

Jag har "anemongaller" för båda streamerpumparna så det ska vara så safe som möjligt (viss risk är det väl alltid). Tack Stig för infon, jag hoppas att du får rätt! ;)

Postat
Foto på pumparna, nyfiken..

Kommer här, är som ett förlängt rör ut från pumpen med ett "kryss" inuti, förhoppningsvis räcker detta...53bf8b0d-e885-41e4.jpg

Postat
Har samma "kryss" på min Hydor Koralia, men det skyddar inte insuget.

"insuget" utgörs bara av sketsmala "remsor" på mina, där kommer den inte in :)

Annars får jag hoppas att den inte är så dum att den ska in där o kolla haha

Postat

Det du ska tänka på är om anemonen lyckas täcka hela ytan som är insugsdel i streamern, det är då den sugs in oavsett hur den gör. Då blir det sallad av den.

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Postat
Det är det som är den största risken Patrik, anemonsallad...

Japp jag vet...

Den är dock ganska liten, foten är kanske fem cm i diameter, täcker alltså inte hela insuget, men är tillräckligt stor att inte mosas in genom en springa.

Nu ska vi inte måla fan på väggen, kommer gå bra detta ;)

Postat
Har haft 7 st utan olyckor.

Anemonerna verkar inte gå så högt upp i karet , iaf inte hos mig.

Precis, det funkar nog bra.

Min heteractis malu har ju varit i ett par månader nu utan kymmer, och den är ändå så liten att den teoretiskt sett löper större risk om den skulle släppa från sin plats o sväva fritt i karet.

Postat
Haha... e Kenta på ZG som har skrämt upp mig när har velat köpa anemon av honom... ;)

Haha va tusan Mats, sen när lydde ngn av oss de "givna lagarna"? Du väntade väl sex veckor innan du släppte i en clown? Hahaha, bara kör!

Postat

Nope, vi har koraller och fisk för alldeles för många tusenlappar i karet för att ta risker med en anemon. Jag ska köpa nya streamers till hösten när Tunze släpper sin nya Nanostreamer 6095. Då ska jag säkra upp och köpa anemon. :)

Postat
Nope, vi har koraller och fisk för alldeles för många tusenlappar i karet för att ta risker med en anemon. Jag ska köpa nya streamers till hösten när Tunze släpper sin nya Nanostreamer 6095. Då ska jag säkra upp och köpa anemon. :)

Hehe japp jag vet vad du menar :) no pain no gain, även om jag vet att din inställning är mer sund ;)

Postat
No pain no gain..?. den sensationen får jag hos min tatuerare.. ;)

Haha jag med, man får försöka införa den lite här och där dock ;)

Postat

Sådärja, nu börjar anemonen sakta men säkert leta sig ut på utsidan av pelaren. 53bf8b0d-7cf8-de45.jpg

Edit, blir lite skumt när man laddar upp bild från telefonen...

• Skapa Ny...