a.nilson Postat 20 februari 2012 Författare Dela Postat 20 februari 2012 Var nära att få en caluerpa-krasch idag. Imorse när jag kom ner så var vattnet helt mjölkigt i karet, såg ut som när man doserat coralsnow. Såg då att ca 1/4 av caluerpan var kritvit. Ett vattenbyte o nytt aktivtkol samt rensning av caluerpan så klarnade vattnet o alla djur levde. Ibland ska man ha lite tur. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 13 juni 2012 Författare Dela Postat 13 juni 2012 Har bestämt mig nu för att göra en total om start av detta kar nu pga all plattmask. Vilket är mest effektivt höja salthalten till max eller sötvatten lägga stenen i några dagar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 13 juni 2012 Dela Postat 13 juni 2012 Sätt i några fiskar som äter plattmaskar. Och mata inte. Karet är ju fullt av mat även om den inte är lika god som frysfodret. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 14 juni 2012 Författare Dela Postat 14 juni 2012 Sätt i några fiskar som äter plattmaskar. Och mata inte. Karet är ju fullt av mat även om den inte är lika god som frysfodret.Det började jag med för ett bra tag sen, mängden ökade ändå. Provade Flatworm exit o reducerade mängden med 80-90% men efter 2-3 veckor såg det ut precis som innan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hawkmoon Postat 14 juni 2012 Dela Postat 14 juni 2012 Stigs tipps funkar bra, jag fick ett massivt utbrott av plattmask men istället för att ha i kemikalier så köpte jag två Scooter Blenny och det tog inte lång stund innan plattmaskarna var helt borta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 6 augusti 2012 Författare Dela Postat 6 augusti 2012 Då karet tömdes för några veckor sedan så har jag äntligen fått i BTN mondulerna. Fortsättning i morgon följer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 Vad blir inriktningen denna gång ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cheva Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 lita bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 6 augusti 2012 Författare Dela Postat 6 augusti 2012 Vad blir inriktningen denna gång ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkBlir sps o bläckfisk. Denna gång blir det nog kickstart i uppstarten. Ny sand, stenen dödad med alla plattmask och karet har varit torrlagt nu i några veckor. Kommer även fylla karet med sötvatten o köra systemet så i en vecka innan uppstarten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 9 september 2012 Författare Dela Postat 9 september 2012 Söndags nöje:Koka fd LS. Planen är att sötvatten ska var i innan kvällen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 23 september 2012 Författare Dela Postat 23 september 2012 Du var starten igång sedan ca 1vecka. Nu är det bara till att vänta på alla algfaserna ska passera. Ska dosera i lite bakteriekultur i kväll så det hela kan påskyndas något. Men denna gång skyndas det långsamt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 23 september 2012 Författare Dela Postat 23 september 2012 den lite mörkar sanden är levande sand. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 21 november 2012 Författare Dela Postat 21 november 2012 Var ett tag sen jag uppdaterade denna tråden. Karet tickar på som det borde. Allt vad ohyra o dylikt försvann efter omstarten. började flytta över lite fraggar osv för drygt 1månad, hoppas få ny huvudinvånare inom kort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 25 november 2012 Författare Dela Postat 25 november 2012 Blev ett litet vattenbyte idag. Några fiskar har flytta in i detta från det större. Förhoppningsvis så kommer huvudinvånaren i veckan. ser lite tomt ut på koraller mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 26 november 2012 Dela Postat 26 november 2012 Låter intressant !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tweeny Postat 22 januari 2014 Dela Postat 22 januari 2014 Vad hände här sen då...? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 22 januari 2014 Författare Dela Postat 22 januari 2014 Vad hände här sen då...?Det tickar på i väntan på att motivationen skall återkomma. Likaså med det större karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 9 mars 2014 Författare Dela Postat 9 mars 2014 Motivationen börjar hitta tillbaka sakta men säkert. Karet har fått ny huvudinvånare i form av en mantis på ca 15-17cm. Hittills så verkar den inte visa nåt intresse för de andra fiskarna som dela kar/grotta med den.har haft väldigt svajiga vattenvärden i detta kar men verkar rätta till sig sakta men säkert nu. Bilder kommer inom kort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 9 mars 2014 Dela Postat 9 mars 2014 Skoj att se att motivationen är på väg tillbaka. Skulle vara kul att träffas snart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 10 mars 2014 Författare Dela Postat 10 mars 2014 Ja Peter det var ett tag sen vi sågs. Äntligen så börjar jag få rätt på vattenvärdena, funderar dock på ev en doserpump till detta kar med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 10 mars 2014 Författare Dela Postat 10 mars 2014 En helbild med en del av invånarna samt en på huvudinvånaren. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 15 mars 2014 Författare Dela Postat 15 mars 2014 Mantis börjar känna sig mer o mer trygg i karet. Den är ute o checkar av läget, bråkar inte med nån annan fisk. Dock har de flesta sniglar/eremiter fått sätta livet till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 21 mars 2014 Författare Dela Postat 21 mars 2014 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 2 juni 2014 Författare Dela Postat 2 juni 2014 Går i funderingar på att sälja av båda karen. Ev skaffa något annat litet tills jag vet vad vill ha. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 2 juni 2014 Dela Postat 2 juni 2014 Tycker jag absolut du ska göra ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.