_Manne_ Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Härligt! Då har du en meny att börja med till bläckisen.Mvh manne ---- Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
a.nilson Postat 15 augusti 2011 Författare Postat 15 augusti 2011 Tyvärr har han konkurans av kjesaren så den får åka ut imorgon. Citera
_Manne_ Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Kan inte konkurrensen snarare hjälpa bläckisen att hålla sig skärpt ?Mvh Manne ---- Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
a.nilson Postat 15 augusti 2011 Författare Postat 15 augusti 2011 Kan inte konkurrensen snarare hjälpa bläckisen att hålla sig skärpt ?Mvh Manne ---- Sent from my iPhone using TapatalkTror snarare att den skrämmer då den verkar helt orädd för bläckfisken. Citera
_Manne_ Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Tror snarare att den skrämmer då den verkar helt orädd för bläckfisken.Det kan den få ångra bara sådär helt plötsligt, med sju armar runt kroppen..Mvh Manne ---- Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Virse Postat 16 augusti 2011 Postat 16 augusti 2011 Kul att den äter Anders! Jag tycker att det är dags för en till video när du handmatar Citera
hansson_1985 Postat 16 augusti 2011 Postat 16 augusti 2011 Instämmer helt på vad Robin tycket! Citera
Andy88 Postat 16 augusti 2011 Postat 16 augusti 2011 Gött att du har fått han att käka ordentligt. /André Citera
a.nilson Postat 17 augusti 2011 Författare Postat 17 augusti 2011 Då har man lyckats få upp kjesaren. :)Förhoppningsvis ska bläckfisken trivas bättre nu. Citera
a.nilson Postat 28 augusti 2011 Författare Postat 28 augusti 2011 Har skaffat lite matfisk till bläckfisken. Blev 13 chromisar så om inte dessa passar så får de flytta till det stora. Citera
a.nilson Postat 1 september 2011 Författare Postat 1 september 2011 natten till idag så fick jag syn på en chromis som såg lite si så där pigg ut o hade sugkopps-märken på båda sidorna:ler:, o i morse så var den borta. Citera
Andy88 Postat 1 september 2011 Postat 1 september 2011 Coolt. Hade varit riktigt häftigt om du lyckats filma när han slår till. /André Citera
a.nilson Postat 1 september 2011 Författare Postat 1 september 2011 Hade oxå gärna velat få det på film men det blir nog svårt. Citera
Andy88 Postat 1 september 2011 Postat 1 september 2011 Hade oxå gärna velat få det på film men det blir nog svårt.Tror de handlar om en hel del tur om man lyckas. Men lyckas du så ska du nog köpa en triss. /André Citera
a.nilson Postat 9 september 2011 Författare Postat 9 september 2011 Har precis sett för första gången när bläckfisken tog en levande krabba! Tyvärr missade jag att filma det. :(Det tog inte 2sek efter det att krabban rört vid botten förrän bläckfisken kastade sig över den. Så som det se ut nu så blir det till att jaga fatt i fler krabbor. Nån som har några de vill bli av med? Citera
atropos Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 Vet ej om det kan fungera , men du har ju ganska nära till hamnen i Ystad så det är bara att prata med fiskarna där nere dom har ju mängder med krabbor när dom fiskar ål . men vet ej om det kan vara skadligt för din bläckfisk . det är bara till att ha ett gäng sådanna i en tunna om det fungerar Citera
a.nilson Postat 9 september 2011 Författare Postat 9 september 2011 Vet ej om det kan fungera , men du har ju ganska nära till hamnen i Ystad så det är bara att prata med fiskarna där nere dom har ju mängder med krabbor när dom fiskar ål . men vet ej om det kan vara skadligt för din bläckfisk . det är bara till att ha ett gäng sådanna i en tunna om det fungerarKostar inte att fråga. Citera
atropos Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 funkar det så e det annars bara till att skaffa dig eller bygga dig en egen krabbfälla , typ en kräftbur eller liknande . kan vara skoj att fixa maten till bläckfisken din egen hade me =) Citera
a.nilson Postat 9 september 2011 Författare Postat 9 september 2011 Måste nog fundera ut en backup-plan om inte det funkar i hamnen. Citera
a.nilson Postat 10 september 2011 Författare Postat 10 september 2011 tror ni det funkar att mata med sötvatten-krabbor? Citera
a.nilson Postat 15 september 2011 Författare Postat 15 september 2011 kommer till 99,9% lägga om detta kar till zeovit istället för biopellets. resterande pellets (2 obrutan påsar) kommer hamna under säljes. ev även filtert. Citera
Freddi Postat 15 september 2011 Postat 15 september 2011 Funkar det inte med biopellets??Kör själv med bara vodka och det funkar fint !! Citera
a.nilson Postat 15 september 2011 Författare Postat 15 september 2011 Funkar det inte med biopellets??Kör själv med bara vodka och det funkar fint !!Jag får inte riktigt det till att funka så som jag vill. Eftersom jag vet att zeoviten funkar o jag har 2st zeofilter över så får det bli så. Vodkan sparar jag till mig själv. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.