Gå till innehåll

Hanssons 600L OptiWhite


hansson_1985

Rekommenderade inlägg

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • 1 månad senare...

Har satt i en testpilot i karet.. den värkar inte vantrivas iallafall.. sen sitter det lite knappar som har hänkt med sen jag köpte stenen..

Skummaren värkar funka bra också. jag tycker att den går väldigt tyst och fint. (BM 150 pro)

Vet inte om jag har haft tur när jag startade upp mitt bio-pellets för jag har inte fått nått mjölkvatten. kanske beror på att det är över 700 liter nytt vatten som jag kör det i?? jag kör bara med 3dl bio-pellets.

Va ett litet missöde igår kväll bara när jag höl på att fifla med bio-pelletsen.... hade glömt att limma en koling PVC vilket jag märkte ganska så fort när returpumpen trykte ut vatten i en fet stråle ut över sumpen och ut på golvet.. kom ut ett par liter innan ja han dra ut kontakten.. he he..

post-4122-14468921967103_thumb.jpg

post-4122-14468921967316_thumb.jpg

post-4122-14468921967508_thumb.jpg

post-4122-14468921967688_thumb.jpg

post-4122-14468921967884_thumb.jpg

post-4122-14468921968093_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är min lilla DIY.. Finns en tråd om den på hemmabyggen. tråden heter 96 cree DIY 288W bygge.... tror ja.. där ser du lite bilder på skapelsen... ska bygga en stor som ska täka över hela karet.. ledar är bestälde från usa.. borde dimpa ner i lådan när som helst..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Sjukt coolt akvarium! Vilket djup och coolt med ett udda akvarieutseende!

Bra jobbat! Du är verkligen en händig person! Satt och läste igenom hela tråden! Mycket bra jobbat!

Lycka till och hoppas att ditt akvarium ska fungera många år fram!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket för alla fina kommentarer!

Ser mycket bra ut. Hur tycker du det fungerar med cirkulationen? Det är ju lite annorlunda form på burken, får du rörelse så som du vill?

Jag får mycket bra rörelse i karet. jag har riktat pumparna mot dom sneda rutorna i fram så dom styr iväg strömmen. har fått gått ner på 12V i pumparna istället för 18V. blev på tok för mycket cirkulation när jag körde med 18V.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...