Laggeman Postat 23 mars 2011 Postat 23 mars 2011 Tack! Måste ta tag i både min bänk och min belysning så de kan bli klara snart.Hur har du fäst luckorna så du kan öppna dem?*Edit: *Hittade bilderna på infästningen. Citera
hansson_1985 Postat 23 mars 2011 Författare Postat 23 mars 2011 va en mycket lätt lösning som ja tror kommer att funka rätt bra. ser lite roligare ut också, det blir lite mer liv i bänken när dom sitter utanpå tycker ja. Citera
Laggeman Postat 23 mars 2011 Postat 23 mars 2011 Hur stor är den luckan som sitter på framsidan av bänken? Citera
hansson_1985 Postat 23 mars 2011 Författare Postat 23 mars 2011 Hur stor är den luckan som sitter på framsidan av bänken?Den är 60bx57h... 40x57 på sidorna. Citera
hansson_1985 Postat 28 april 2011 Författare Postat 28 april 2011 Nu händer det lite saker igen. Håller på att bygga upp revet nu. lite knepigt men det är rätt kul! Citera
Maglofster Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Ska bli kul att se när du är klar med revet! Citera
hansson_1985 Postat 30 april 2011 Författare Postat 30 april 2011 Nu är min skapelse klar! Det tar väldans lång tid att göra allt osmosvatten som behövs.. kan max göra 50 L om dygnet. har några hundra liter kvar att göra.. hela sumpen ska fyllas upp också... Citera
hansson_1985 Postat 4 maj 2011 Författare Postat 4 maj 2011 Har satt i en testpilot i karet.. den värkar inte vantrivas iallafall.. sen sitter det lite knappar som har hänkt med sen jag köpte stenen.. Skummaren värkar funka bra också. jag tycker att den går väldigt tyst och fint. (BM 150 pro)Vet inte om jag har haft tur när jag startade upp mitt bio-pellets för jag har inte fått nått mjölkvatten. kanske beror på att det är över 700 liter nytt vatten som jag kör det i?? jag kör bara med 3dl bio-pellets.Va ett litet missöde igår kväll bara när jag höl på att fifla med bio-pelletsen.... hade glömt att limma en koling PVC vilket jag märkte ganska så fort när returpumpen trykte ut vatten i en fet stråle ut över sumpen och ut på golvet.. kom ut ett par liter innan ja han dra ut kontakten.. he he.. Citera
hansson_1985 Postat 9 maj 2011 Författare Postat 9 maj 2011 lägger upp lite bilder när jag kör med bara min lilla 36w led..man kan tro att det är helt andra koraller nu... är jättenöjd med ljuset från ledarna!! Citera
hansson_1985 Postat 9 maj 2011 Författare Postat 9 maj 2011 det är min lilla DIY.. Finns en tråd om den på hemmabyggen. tråden heter 96 cree DIY 288W bygge.... tror ja.. där ser du lite bilder på skapelsen... ska bygga en stor som ska täka över hela karet.. ledar är bestälde från usa.. borde dimpa ner i lådan när som helst.. Citera
Laggeman Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Karet är riktigt fint Hansson! Det har du lyckats bra med! Citera
shreek Postat 10 maj 2011 Postat 10 maj 2011 Ser det bra ut Anton??Jag tycker det ser ut att bli grymt det där och shyssta bilder desutom .//Anton Citera
hansson_1985 Postat 3 juni 2011 Författare Postat 3 juni 2011 lägger upp lite bilder på hur karet ser ut nu snart 4 veckor efter uppstart.är inte alls nöjd med ljuset från min MH idag.. det är en MH lampa på 10,000k.. inte bra. men blir snart bättre med ledarna får jag hoppas. Citera
Tedd Postat 4 juni 2011 Postat 4 juni 2011 Sjukt coolt akvarium! Vilket djup och coolt med ett udda akvarieutseende!Bra jobbat! Du är verkligen en händig person! Satt och läste igenom hela tråden! Mycket bra jobbat!Lycka till och hoppas att ditt akvarium ska fungera många år fram! Citera
garfish Postat 4 juni 2011 Postat 4 juni 2011 Jag har inte varit inne på länge...Riktig snygg acuascape och kar du fått ihop... /Gustaf Citera
Maglofster Postat 6 juni 2011 Postat 6 juni 2011 Ser mycket bra ut. Hur tycker du det fungerar med cirkulationen? Det är ju lite annorlunda form på burken, får du rörelse så som du vill? Citera
hansson_1985 Postat 6 juni 2011 Författare Postat 6 juni 2011 Tack så mycket för alla fina kommentarer!Ser mycket bra ut. Hur tycker du det fungerar med cirkulationen? Det är ju lite annorlunda form på burken, får du rörelse så som du vill?Jag får mycket bra rörelse i karet. jag har riktat pumparna mot dom sneda rutorna i fram så dom styr iväg strömmen. har fått gått ner på 12V i pumparna istället för 18V. blev på tok för mycket cirkulation när jag körde med 18V. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.