Gå till innehåll

Massor av Mantis informatiion


Jaken

Rekommenderade inlägg

http://grimreefers.com/forums/index.php?showforum=11

vad sägs om ett mantisforum... saxade detta ur forumet

"Well my purple lobster gave my mantis a gift on Christmas... its left claw! The mantis actually took the gift by force when the lobster wandered over to the mantis shrimps home. I heard a couple smacks and the lobster went swimming high speed to the other side of the tank less one claw! Then shortly after the lobster crawled back over to the mantis shrimps home and again was struck senseless, swimming in fright to the other side of the tank. tongue.gif I guess I'm easily entertained. "

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen i Mantis klubben Jaken..Jag har två st, en Neogonodactylus wennerae och en som jag inte riktigt vet vad det är för art, troligen en Wennerae den också. Rackarns trevliga djur att ha. Mina bor i ett 60 liters kar på skrivbordet.Misstänker dessutom att det bor en i det stora karet, men har inte lyckats fånga den än.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Martin_P

ja du har alldeles rätt de är riktiga mördarmaskiner.

Man vill nog inte ha dem i sitt fisk akvarium, men man kan ju alltid ha ett litet specialakvarium.

Vissa har samma´kraft i sitt slag som en pistolkula läste jag på en av sidorna.

Xavante- jag har lite svårt att artbestämma min, den är ca 5cm och brun. Hur gick du till väga? Vad matar du med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Martin , de är inte tråkiga alls, i början var mina inte framme över huvudtaget, men nu är det full rulle på dom...

Jag sökte runt en hel del och jämmförde med andra bilder på Mantisar, och lade ut bild på min på reefcentrals mantis forum. Det kan vara svårt att art bestämma dom pga att dom kan ändra färg när dom ömsar skal.Min ena har varit brun ,röd och grön, men den har alltid haft lite prickar på huvudet. Stjärtpartiet ska vara det enklaste att art bestämma med, men det är inte helt lätt att lyckas ta en bra bild på den.

Matning: Jag ger mina mysis och artemia dagligen och lite råa räkor och råa musslor någon gång i veckan.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
  • 2 veckor senare...
väldigt intressant sak det där

finns det nått levande som den inte rör? :skrattar:

Nope, möjligen att allt större än småbarn klarar sig.

Korallrevet (Södertälje) har föresten en inne som dom lyckats fånga i sitt stora kar.

Tydligen så är den redan tingad så ska ni se en 'live' så får ni snabba på innan den hämtas.

Den är ~7 cm lång och rätt vacker. Mörkare i färgen än den lilla som jag hade

i mitt kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag såg den när jag va där sist, riktigt monster det där ;)

Nope, möjligen att allt större än småbarn klarar sig.

Korallrevet (Södertälje) har föresten en inne som dom lyckats fånga i sitt stora kar.

Tydligen så är den redan tingad så ska ni se en 'live' så får ni snabba på innan den hämtas.

Den är ~7 cm lång och rätt vacker. Mörkare i färgen än den lilla som jag hade

i mitt kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Xenia. eller rättare sagt pumpande Xenia.

Jag kan ta med mig ett gäng till dig nästa gång jag besöker mina föräldrar i Karlstad om du vill.

Här är från mitt akvarium

http://media.putfile.com/pumping-xenia

http://media.putfile.com/Xenia-pumping

Ja tack det vore snällt. Din kompis David på akvarieinteriör började ju ha lite salt men han la ner det nu tråkigt :(

Trevlig kille iaf!

Ha de gött!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...