Gå till innehåll

Göteborgsträff på Sjöfartsmuseet...


Vandal

Rekommenderade inlägg

Jag kommer.

Undrar om det finns någon saltbutik i närheten som jag bör besöka innan träffen när jag ändå är i Göteborg?

Tar i så fall ledigt en stund och sticker lite tidigare/Glenn

För fisk Göran i Lerum (15min bil från gbg)

För LPS Bengt i Möndal (10-15min från gbg)

För SPS Bioted i Kungsbacka (20min från gbg)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

ska du inte till alla så skulle jag satsa på bioted eller Bengt @ marinakvariet, Göran kan ha ganska tomt på saltvatten ibland.

Smaken är som baken. Ska du ändå över och hinner ta alla tre, dom har alal olika inriktningar på sina anläggningar och djur. Kan alltid vara bra att ringa och prata med Ted innan besök så han inte är iväg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bengt har väl stängt på onsdagar... ted har öppet, men har haft ett missöde med SPSkaret... finns en del, men inte lika mycket som vanligt... göran har öppet och borde snart få en ny sändning...

@david

Vore guld med kaffe...

@wrang

tråkigt, men får hoppas det blir fler gånger...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det här går bra skulle vi kunna ha en regelbunden träff på tex något café en gång i månaden eller liknande?

Var ute hos Bioted idag som berättade att vi alltid är välkomna att ha en träff hos honom någon gång ibland :) Kanske är roligare än ett café

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var ute hos Bioted idag som berättade att vi alltid är välkomna att ha en träff hos honom någon gång ibland :) Kanske är roligare än ett café

Ja, han har sagt det till mig också... det vore rätt kul...

Med Ciklidgruppen har vi haft träff ute hos Göran också... lär inte vara några problem det heller...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara att dyka upp från kl 1700 och framåt. Säg att ni kommer för en akvarievisning för SVG så går ni in gratis.

Årskort kostar annars 40:-, gratis om ni är under 25 år.

Kaffe ordnar vi.

Ska vi sätta upp bord/vattenbad till påsar med fraggar? Nåt annat som vi ska tänka på att fixa?

Har även ett nytt våningsplan med utställningar och en helt ny fartygssimulator, så kom gärna lite och kolla in resten av museet.

Sen hade det vart bra om vi vet ungefär hur många som kommer. Så vi kan förbereda om vi skulle bli väldigt många.

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var ute hos Bioted idag som berättade att vi alltid är välkomna att ha en träff hos honom någon gång ibland :) Kanske är roligare än ett café
Ja, han har sagt det till mig också... det vore rätt kul...

Med Ciklidgruppen har vi haft träff ute hos Göran också... lär inte vara några problem det heller...

Tycker också det vore en kul idé - fraggbytarträffar ute hos Göran och Ted :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker också det vore en kul idé - fraggbytarträffar ute hos Göran och Ted :)

MVH Lasse

Lite allmän upstrukturering och lite händelser i Götets trakter skulle nog många må bra av. Träffar hos handlare har ju potential och dra mer lite folk som faktiskt inte finns på guiden men väl har kunskap.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker träffar överhuvudtaget låter kul, nackdelen med att vara hos göran/ted är att de (för mig som inte har bil) ligger mitt ute i ingenstans. Men det finns många fördelar också.

Lite OT: Till båda ovanstående tar man lättast tåget och ländar då inom behagligt promenadavstånd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker träffar överhuvudtaget låter kul, nackdelen med att vara hos göran/ted är att de (för mig som inte har bil) ligger mitt ute i ingenstans. Men det finns många fördelar också.

Tåg åker varje kvart från götet och går på under 30min (samma som med bil egentligen) och jag antar att man kan snylta en tillbakaresa med någon till gbg. Känns som att man kan bli några som åker tåg dit så det kan vara trevligt det med!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som runt 20 räknar med att dyka upp om man kollar igenom tråden snabbt.

Skall bli jättekul och kanske ett startskott till fler, regelbundna träffar här i Göteborg. Det har dykt upp några namn i tråden som iallafall jag inte visste bodde i Götet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte passa på att lista vad jag hade tänkt ta med mig och kolla om det finns något intresse. Känns ju onödigt att ta med stackarna på utflykt annars.

1 sten med två stora discosoma (tror det är sp.20 eller åtminstone är det väldigt likt)

1 ricordea yuma, blå/grön/grå-aktig cm 5-6cm

1 sten med två kenyaträd på ca 10dm höga

1 ganska liten sten med parazoanthus sp. 01

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...