Gå till innehåll

Din Perfekta Skummare? Hur ser den ut, vad har den för egenskaper?


Rekommenderade inlägg

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det Beror faktiskt på, om du har en bred skummare, men låg, så får du en väldigt effektiv skummare, OM du har en bubbelplatta som drar ned på turbulensen. Förstår du vad jag menar?

Men Jag funderar på om jag skall designa 3 olika "inriktningar" på skummare "Vanlig", "Låg / Short" och "kon" detta skulle ge de potentiella kunderna ett större urval av produkter, samt att jag får möjligheten att lättare kunna ge ett bättre pris på vissa produkter, då tex Konskummaren skulle bli dyrare att tillverka än den Vanliga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den i mitt fall helt avgörande faktorn, som avgjorde mitt senaste skummarköp, är uppsamlings-'koppen'. Jag vill ha en STOR kopp. Inte en slanganslutning och avrinning till en annan behållare, inte någon exotisk lösning med en slangpump och en nivåbrytare, utan en stor attans kopp.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den i mitt fall helt avgörande faktorn, som avgjorde mitt senaste skummarköp, är uppsamlings-'koppen'. Jag vill ha en STOR kopp. Inte en slanganslutning och avrinning till en annan behållare, inte någon exotisk lösning med en slangpump och en nivåbrytare, utan en stor attans kopp.

B!

Haha, då passar nog min senaste modell dig =P kanske lite stor, men men, skummarkoppen är 47,5 cm i diameter och 15cm hög, kan hålla 20L (12,5cm tills halsen slutar) ända upp till kanten håller den 26L :ler::stjärna:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men i och för sig är det till den största modellen, men funderar faktiskt på att designa större koppar även till de mindre modellerna som ett tillval "extra stor skummarkopp" då kan kunden själv mäta och se vilka mått den får plats med. Alltså specialbeställa efter sina egna mått. Visst det kan komma till en extrakostnad men ingen stor summa utan bara för det extra materialet.

Det låter väl som en bra idé va?

Sent from my iPhone 3Gs using Tapatalk

//Blackizzz

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

^^Bump...

Sen har jag en bild på den första designen för DeluxeSkummaren, Konen!

post-4681-14468921496803_thumb.jpg

Säg vad ni tycker. =D

Har tänkt kalla den Alpha Regii, eller bara Regii. Regii är Latin för Kungen/Kunglig. Alpha Regii betyder "Alpha of the Royal." =D (Blev inte bra när man översatte det till svenska =P)

Den största modellen kommer nog klara runt 3000L (eller mer) med rätt luftflöde.

Största modellens namn blir Regii XL

Den näst största kommer nog klara runt 2000L (eller mer) med rätt luftflöde.

Näst största modellens namn blir Regii L

Den minsta (på bilden) kommer nog klara 1000L (eller mer) med rätt luftflöde.

Minsta modellens namn blir Regii M

Detta är baserat på andra märkens storlekar / vad de klarar.

Oskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta här har väl sett Deltecs stora externa skummare, Tex den modellen akvarielagret har stående lite här och var, Jag mätte skummarkoppen i diameter 31cm, Fjuttkopp! Lite skrattretande när man jämför 31cm med 47,5cm, tar en bild imorgon =D

Sen är jag i stort sett klar med designen för "standardskummaren" Skickar upp bilder inom 15min. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta här har väl sett Deltecs stora externa skummare, Tex den modellen akvarielagret har stående lite här och var, Jag mätte skummarkoppen i diameter 31cm, Fjuttkopp! Lite skrattretande när man jämför 31cm med 47,5cm, tar en bild imorgon =D

Sen är jag i stort sett klar med designen för "standardskummaren" Skickar upp bilder inom 15min. :ler:

Det här är lite bilder som visar hur mkt större koppen på min största design jämförd med en av deltecs stora modeller.

5fc1d84e-0ca1-ff67.jpg

Min tumme visar hur stor min designs kopp är :)

5fc1d84e-0cee-6ce6.jpg

47,5 cm i diameter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slanten, nej ingen prototyp än, men snart så, måste bara bestämma mig för vilken jag skall bygga ;P tror det blir Alpha Regii Large, men är inte helt säker =D snart snart.

Nej, nej, du har du nog missförstått mig Manne, Det var bara skummarkoppen som jag syftade på folk tyckte om var stora. Själva skummaren är anpassad för akvariestorleken.

Nytänkande och nytänkande, jag har tittat på olika märkens skummare, och olika resuméer, vad folk tycker är det bästa med just den skummaren. och då har jag tagit dessa saker i akt när jag designat. . . Tex har jag tittat på Royal exclusives pumpar (Red Dragon) och tittat efter vad de gjort för att maximera effektiviteten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slanten, nej ingen prototyp än, men snart så, måste bara bestämma mig för vilken jag skall bygga ;P tror det blir Alpha Regii Large, men är inte helt säker =D snart snart.

Nej, nej, du har du nog missförstått mig Manne, Det var bara skummarkoppen som jag syftade på folk tyckte om var stora. Själva skummaren är anpassad för akvariestorleken.

Nytänkande och nytänkande, jag har tittat på olika märkens skummare, och olika resuméer, vad folk tycker är det bästa med just den skummaren. och då har jag tagit dessa saker i akt när jag designat. . . Tex har jag tittat på Royal exclusives pumpar (Red Dragon) och tittat efter vad de gjort för att maximera effektiviteten.

Nu när du kollat på deras pumpar så kolla på bk's skummarkoppar också , bara ett tips..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Well =P Jag tog en snabb titt, men vilken skummarmodell menar du?

Om man bara tar en generell titt så ser det rätt likt min design på koppen?

Eller menar du storleken på koppen? Den är väl också rätt lik, Den är lika stor som det största måttet på skummarkroppen. Precis som deras? eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Well =P Jag tog en snabb titt, men vilken skummarmodell menar du?

Om man bara tar en generell titt så ser det rätt likt min design på koppen?

Eller menar du storleken på koppen? Den är väl också rätt lik, Den är lika stor som det största måttet på skummarkroppen. Precis som deras? eller?

Så som min bk är byggd så går koppen ner så långt att "tratten" du har innan stigarröret ingår i koppens botten, så varje gång jag tömmer koppen så får man chansen att städa den delen automatisk.. Hänger du med ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men det är ju den med invändig pump va? Det är ju bra men har en tanke på att sno en ide från deltec, (andra märken har säkert det också) Men det är stort sett en "slickepott" som går ned från skummarlocket. ned till stigarröret/halsen, på så sätt skruvar man bara på locket för att få rent stigarröret och optimera skummningen =D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men det är ju den med invändig pump va? Det är ju bra men har en tanke på att sno en ide från deltec, (andra märken har säkert det också) Men det är stort sett en "slickepott" som går ned från skummarlocket. ned till stigarröret/halsen, på så sätt skruvar man bara på locket för att få rent stigarröret och optimera skummningen =D

Jag har den invändiga precis som du säger.. Alltid trångt i sumpen o den tar "mindre" plats med red dragon pumpen invändigt ..

Även om du kan automatisera stigarörets städning så kommer det att sätta sig skit på tratt delen också.. Den får jag städat varje gång koppen är full..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...