Gå till innehåll

Vandalens värld! Uppgradering till 365 liter...


Vandal

Rekommenderade inlägg

för att hindra överrinningen att bli full med luft har jag satt en eheim 2048 med venturi att suga ut luft hela tiden... det låter lite för mycket och bubblar, men får duga tills jag kommer på något bättre...

idag fick jag mitt gamla kubkar sålt... lite till akvariekassan som ska gå till nån snygg korall...

post-2947-14468922791814_thumb.jpg

En liten bild också... som synes har jag flyttat om lite...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 210
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

lite krabbjakt inatt igen... fick fatt på två små svarta rödögda krabbor... tog dem för hand direkt... nu bor de i sumpen istället, där finns inget de kan riva ner...

nu är det bara den stora håriga besten och den lilla bruna kvar att få tag i... sen finns det säkert fler jag inte sett... fällan laddad =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag spenderat lite semester i växjö... sista dagen idag, ikväll bär det åter till göteborg...

jag var en sväng på tassar och morrhår för att spana deras nya saltavdelning... nytt och fräscht, men lite problem med diatomer/kiselalger i fiskakvarierna...

Köpte mig en Turbinaria och en sten med tre Ricordea florida i gulorange... dessa ligger nu i påsar och inväntar hemfart... ska bli kul att se hur det tar sig...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ingen fara =) var också lite stressad, men det är jag alltid på resedagar... jag kommer gärna och hälsar på nästa gång jag är i stan...

Inatt kom jag hem och drog fram ficklampan... fick fatt på den stora håriga krabban som jag försökt fånga så länge =)

nu är det bara en som jag sett kvar i karet...

Såg också att stenen som mina ricordeor satt på hade flera små Nerita sp.-snäckor som kommit igång under natten... hoppas de ska trivas...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

efter en blöt natt i stenkullen hos en kompis åkte jag vägen om ciklidhuset hem... fick med mig en lagom stor grön flakmontipora och fem små sanderemiter... eremiterna grävde ner sig och montin limmades högt på revet... har också sålt av lite mjukkoraller som legat i sumpen... så nu är jag äntligen av med mitt xeniaproblem... dyker det upp mer i revet så nyper jag bort det direkt så det inte får överhanden...

lite bilder blir det också...

post-2947-14468922834616_thumb.jpg

Montipora

post-2947-14468922834408_thumb.jpg

Helbild

post-2947-14468922834821_thumb.jpg

Ricordea

post-2947-14468922835037_thumb.jpg

Turbinaria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

då har man fyllt på med lite till... kunde inte låta bli, så det blev en gorgonia till och en mussla... musslan ligger i sanden för den vill inte sitta där jag hade tänkt sätta den... ska limma en "skål" till den på platsen jag vill ha den och se om den stannar, annars får jag lägga en flat sten under den i gruset som jag sen immar på revet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer lite bilder från dagens blaskande med undervattenshuset... inget editerat, bara plåtat och lagt upp...

Vad jag trodde var en Siderastrea har jag nu bytt teori till att vara en antaglig Psammocora, med tanke på utbredningen... nån som har andra förslag?

post-2947-1446892296183_thumb.jpg

Musslan

post-2947-14468922962666_thumb.jpg

LPSer

post-2947-14468922961054_thumb.jpg

Nya Gorgonian och Maximini-anemonen

post-2947-14468922961253_thumb.jpg

post-2947-14468922960867_thumb.jpg

post-2947-14468922961446_thumb.jpg

post-2947-14468922961639_thumb.jpg

post-2947-14468922962026_thumb.jpg

post-2947-14468922962222_thumb.jpg

post-2947-14468922962472_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Påfyllt igen med nyheter...

Idag blev det en tur till ted för lite fosfatabsorber och jodtillskott...

Det blev också en gul kirurg, riktigt matvrak redan ikväll... och den mest overkliga minimaxianemon jag nånsin sett... Spitfirelogga! bilder kommer imorgon eller senare i veckan...

Igår fick jag tag på en Catalaphyllia jardinei nere hos grannarna... snygg som attan...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten uppdatering innan jag pyser iväg igen...

Skaffade en gul kirurg, äter som en häst och har inte fått en tillstymmelse till prickar, skönt!

post-2947-14468923083018_thumb.jpg

Anemonen jag köpte äter dock inte än, men ska nog komma igång snart... helt galna färger har den iallafall...

post-2947-14468923082638_thumb.jpg

fraggade min gamla minimaxi och än lever bitarna iallafall... hoppas de ska klara sig bra...

min mussla vägrar dock hålla sig på plats... ska man skita i det och bara lägga den i gruset eller ska man limma den? vill ju inte att den ska försvinna in i revet nånstans där jag inte hittar den igen...

post-2947-1446892308283_thumb.jpg

Helbild

post-2947-14468923082448_thumb.jpg

Catalaphyllia

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Idag var spenderarbyxorna på, vilken tur! för herkules hade fått in en jättesändning med LPSer... blev en orange/rosa euphyllia, en gul Lobophyllia och en favites av nåt slag... mycket trevligt...

Har dessutom fått hem en laddning från skånetrakten med Acanthastreafraggar =)

Som om inte det var nog så lekte just kardinalerna... hannen har en hakpåse som skulle göra vilken mosambiqueciklid som helst avundsjuk...

Gillar den här dagen =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...