Gå till innehåll

Vandalens värld! Uppgradering till 365 liter...


Vandal

Rekommenderade inlägg

  • Svar 210
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

såja, stenen i och revet uppbyggt... en av stenarna bestod till stor del av vad jag misstänker är en Siderastrea, iallafall hälften levande polyper, sen fanns det både knappar och stjärnpolyper... har också sett en mindre ledsnäcka och massa varianter av makros... Spännande må jag säga... bilder kommer när jag käkat...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag ätit... nya pelaren till vänster, clownerna var elaka mot min hand när jag byggde, så flyttade deras skivanemoner till höger...

post-2947-14468922623014_thumb.jpg Bygge

post-2947-14468922623546_thumb.jpg Hela akvariehörnan, visningskar, makroförvaring och sump

post-2947-14468922623801_thumb.jpg Siderastrea?

post-2947-14468922624053_thumb.jpg Knapparna jag köpte igår

post-2947-14468922623287_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir skitbra! :)

Jag åkte hem med sten från 'mitten' karet där bak förra helgen, massa spännande makro, en del grön kalkalg, lite xenia och troliga zoanthus. 3 småkrabbor och 3 musslor har jag sett också, den största 5-6cm =)

Men..även glasros på 2 av 4 stenar så håll utkik och bekämpa tidigt hur du nu vill..

Makrokaret är ett eget litet system eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

japp... makrokaret är bara gammalt vatten och makros från förra karet... plus diverse maskar och småsniglar...

fick förutom den misstänkta siderastrean nån form av stjärnpolyp och ett par knappar, knapparna glömde jag dock på vilken sten de var, så de är säkert inne i revet istället... får hoppas de dyker upp... massa makros var det iallafall, caulerpa, halimeda och diverse gröna och röda alger...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tur att man åker hem ibland och kollar till allt... Påfyllningspumpen hade lossnat från slangen och det hade dunstat nästan ner till pumpinsuget... Snabb lösning med buntband blev det, så nu funkar det bra igen... En Euphyllia hade ramlat ner och tappat ett huvud, satte uppden på revet igen och petade ner huvudet i en grop i en sten... Inte för att jag tror det kommer klara sig, men värt ett försök ändå...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var man hemma igen =)

ingen större fara än att ena euphyllian bailat ut ett huvud till... klarade nog inte så mycket nytt vatten...

Lite cyano har dykt upp, men det var väntat... ska på lasses inrådan störa mattbildningen så ofta jag kan...

Hittade min fraggsten med zoanthus som jag fraggade för ett halvår sen, måste legat i nåt hål och blivit utputtad nu... knapparna såg inte så glada ut, men levde... hoppas de tar sig igen med mera ljus...

idag har jag varit på möte med Ciklidgruppen, även om jag inte haft några ciklider på flera år... däremot var Lasse där med en Deltec apf600 som jag nu har i sumpen... MC500 som jag hade innan var bra, men prylgalen som man är så... ska bara bygga nån ljuddämpare till luftinsuget...

Denna lönen kommer jag köpa levande sand till min botten, så att min stjärna och olivsnäcka har något att kravla runt i... lär bli lite nassariusar också...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag kom hem idag hade påfyllningen gått bananas igen... detta för att för mycket av vattnet var i karet istället för i sumpen... Anledningen var att min "överrinningsbox" var full med luft och hade stannat... ingen skada skedd dock då pumpen suger torrt innan det blir översvämning, men idag var det fan nära...

nu behöver jag förslag på bra sätt att lufta överrinningen... har en eheim 2252 i karet som partikelfilter just nu, men kan inte hitta diffusorn, och min aquaclear 301 orkade inte dra ut luften genom slangen med sin diffusor... jag ska knåpa lite igen, får se hur det går... annars måste jag vara hemma varje dag och suga ut luften ur överrinningen, och det har jag inte tid med...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...