Gå till innehåll

Tunze 6095 Nanostream


Edward

Rekommenderade inlägg

  • 5 månader senare...

Jag noterade det först idag, sånt händer...

Priset på deras hemsida är väl egentligen en riktlinje för handlarna, vi får väl se vad marknadspriset hamnar på.

Själv tyckte jag det var mest intressant att den nya modellen kommit ut och fanns till salu, är även lite nyfiken på om man skulle kunna få en 6095 huv o passa på 6055.

Skall bli kul o se när dom första användarna kommer med lite rapporter om funktion och ljudnivå.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra. har väntat ett tag på denna då jag är en pump kort i karet :). Ska försöka få hem en så fort som möjligt. Jag noterade också att skalen såg väldigt lika ut så få se om man kanske kan uppgradera 6055 sen hehe.

Vet att det fanns en annan tråd för det här men orkar inte leta upp den just nu och tycker den passar in lite här med. Det här borde vara Tunzes svar på Vortechs flödes test.

http://www.tunze.com/showvideo.php?file=flow_vs_turbulence.flv

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag noterade det först idag, sånt händer...

Priset på deras hemsida är väl egentligen en riktlinje för handlarna, vi får väl se vad marknadspriset hamnar på.

Själv tyckte jag det var mest intressant att den nya modellen kommit ut och fanns till salu, är även lite nyfiken på om man skulle kunna få en 6095 huv o passa på 6055.

Skall bli kul o se när dom första användarna kommer med lite rapporter om funktion och ljudnivå.

//NiXoN

Haha, skäms på dig som kommer med gårdagens nyheter ;)

Har du hittat någon återförsäljare som har 6095an?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ush, sen man är...

http://www.aquadiskont.com/shop/product_info.php/cPath/85_239/products_id/2903

189€(pre order) så visst de kommer nog att bli en bra utmanare för vortech bara dom kan hålla ljudnivån nere...

Misstänker att våra lokala handlare kan ta in den men frågan är vad dom skall ta ut, det är ju en mellanstegs pump och frågan är om det är värt för oss som sitter med 6055ór o byta.

Kan tänka mig att såna som jag som har kubiska kar vinner mest på denhär pumpen, men då är fråga hur mycket skillnad blir det...

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Där ser man, det låter lovande då jag vill köra med max flås o bredare stråle, så budget uppgraderingen blir ett plastgaller för 120kr om det nu passar.

Får dock höra med min lokala handlar på måndag vad han skulle ta för en 6095 eller bara gallret till den.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag noterade det först idag, sånt händer...

Priset på deras hemsida är väl egentligen en riktlinje för handlarna, vi får väl se vad marknadspriset hamnar på.

Själv tyckte jag det var mest intressant att den nya modellen kommit ut och fanns till salu, är även lite nyfiken på om man skulle kunna få en 6095 huv o passa på 6055.

Skall bli kul o se när dom första användarna kommer med lite rapporter om funktion och ljudnivå.

//NiXoN

Om jag inte misstar mig så är propellern mindre på 6055, vilket borde ge dåligt flås med det större utblåset även om dom skulle vara utbytbara

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På 6095'an har release datum redan flyttats fram flera gånger. Senaste uppgiften jag har fått är November men även det med viss tvekan.

jag hoppas du har fel! :)

ska bli riktigt intressant att se hur den presterar och hur tyst den är i jämförelse med konkurrenterna !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Jag har 2st sådana i mitt 550 l. Mått på karet är 125l 60h 70d och dom sitter på bakrutan, finns inte ett enda ställe i karet som står stilla och dom är tysta, det enda jag kan se som en nackdel med dom är att sanden på botten inte ligger där man vill den ska ligga, den driver gärna ihop i drivor tyvärr. Kan helt klar rekommendera dom pumparna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...